Dr. Emőd István egyetemi docens BME Gépjárművek Tanszék Benzinmotorok fogyasztáscsökkentése -- vízbejuttatás … ? -- mágnes … ? -- adalék … ? Dr. Emőd István egyetemi docens BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék Kik a szkeptikusok? A szkeptikus kifejezést ma olyan személyre használják, aki egy adott szituációban bírálóként lép fel, gyakran a kritikai gondolkodás és a tudományos módszer (azaz, a tudományos szkepticizmus) elveit alkalmazva, hogy egy állítás vagy módszer lehetséges tévedéseit kimutassa. A szkeptikusok a tapasztalati bizonyítékot tartják igazán fontosnak, mert ez kínálja talán a legbiztosabb módszert egy állítás érvényességének megállapítására 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék A motor veszteségei Termikus hatásfok Jósági fok Mechanikai hatásfok 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Benzinmotorok utólagos fogyasztáscsökkentési eljárásai HATÁSOK: Benzinre: oxigéntartalom növelés, égésjavítás, a benzinnel érintkező felületeket nemesítése, tisztántartés, védelem, kenés, levegőkezelés, Kenőanyagra: surlódáscsökkentés az olajjal érintkező felületek nemesítése, kenőképesség javítása, üregek kitöltése, kenőanyag szűrése MÓDSZEREK Benzinadalék, vízhozzáadás, mágnes, ultrahang, Karburátor fúvókaméret, propeller, második torok lezárás, kényszerüresjárati lezárás stop and go, Kenőanyag adalék, mágneses szűrés 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék Bánki-motor (1894) 20 LE, kb. 2 m magas „Bánki Donát 1894-ben szabadalmaztatta az első nagynyomású robbanómotort, a korában világhírű Bánki-motort, melynél a robbanókeveréket a hengerbe porlasztott vízzel hűtötte le, s ezzel a motor hatásfokát korábban nem remélt mértékben sikerült fokoznia.” (Bár a Bánki-motor elterjedését a néhány évvel később megjelent dízelmotor megakadályozta, mind a kompressziónövelés, mind a vízbefecskendezés elvét később is alkalmazták.) 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék Otto-motor 1876 Az Otto-motor sűrítési aránya 3, teljesítménye 3 LE volt. A mai benzinmotorok kb. 10-es sűrítési aránnyal készülnek. 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Személygépkocsi fogyasztása 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Egy vízbejuttatás igéretei és kritikája Az AQUA-spricc hatása. 1. Csökkenti az üzemanyagfogyasztást. „Elszegényítjük" a motort, így 15-20%-os benzinmegtakarítást érhetünk el. 2. A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelőanyagot tökéletesebben égetünk el. 3. Növeli a motorteljesítményt . A jobb hengerfeltöltődés, tökéletesebb porlasztás, a tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát. A teljesítménynövekedés 7-8 % . 4. Belső hűtést ad a motornak. 5. Megszünteti a káros kokszlerakódást. 6. Növeli a motor élettartamát. 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék „Elszegényítjük" a motort… A tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát… A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelő-anyagot égetünk el… 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Egy vízbejuttatás igéretei és kritikája Az AQUA-spricc hatása. 1. Csökkenti az üzemanyagfogyasztást. „Elszegényítjük" a motort, így 15-20%-os benzinmegtakarítást érhetünk el. 2. A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelőanyagot tökéletesebben égetünk el. 3. Növeli a motorteljesítményt . A jobb hengerfeltöltődés, tökéletesebb porlasztás, a tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát. A teljesítménynövekedés 7-8 % . 4. Belső hűtést ad a motornak. 5. Megszünteti a káros kokszlerakódást. 6. Növeli a motor élettartamát. 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék „Elszegényítjük" a motort… A tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát… A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelő-anyagot égetünk el… 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Egy vízbejuttatás igéretei és kritikája Az AQUA-spricc hatása. 1. Csökkenti az üzemanyagfogyasztást. „Elszegényítjük" a motort, így 15-20%-os benzinmegtakarítást érhetünk el. 2. A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelőanyagot tökéletesebben égetünk el. 3. Növeli a motorteljesítményt . A jobb hengerfeltöltődés, tökéletesebb porlasztás, a tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát. A teljesítménynövekedés 7-8 % . 4. Belső hűtést ad a motornak. 5. Megszünteti a káros kokszlerakódást. 6. Növeli a motor élettartamát. 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék „Elszegényítjük" a motort… A tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát… A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelő-anyagot égetünk el… 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék Nagy előny: nincs káros hatása! Mágnesek 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék Adalékok „A Trabant motor A …………………… benzinadalékkal kevésbé szennyezi a környezetet és teljesítménye megnő…” 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék From: Pihokker Tamás [mailto:pihokkertamas@freemail.hu] Sent: Wednesday, February 04, 2009 1:28 PM To: Auto Subject: Vélemény kérés Tisztelt Hölgyem/Uram! Kéréssel fordulok önökhöz. Én megújuló energiaforrás energetikusnak tanultam, épp ezért érdekel az olcsó vagy ingyen energia kérdése. Az ötletem a következő: víz elektromos áram segítségével felbontható hidrogénre és oxigénre melyeket bevezetünk egy üzemanyag cellába mely e két elem segítségével elektromosságot állít elő. Az üzemanyag cella mellékterméke vízgőz melyet vissza-vezethetnénk egy tartályba, ahol lecsapódik és újra cseppfolyós lesz. Utána ismét áram segítségével felbontjuk, majd a hidrogént és az oxigént bejuttatjuk az üzemanyag cellába. Így zárt rendszer jön létre, amely elvileg önfenntartó lenne és így nem kellene tankolni vagy bármivel feltölteni Egy friss levél: 2009. február 4 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék A cella termelte elektromosságot akkumulátorban lehetne tárolni mely villanymotorokat hajthat . Így ingyenessé tehető a közlekedés. Nagyobb méretben a rendszer alkalmas lakások, házak fűtésére, áramellátására és meleg víz készítésére. Ötletemmel először volt tanáromat ……. Ferencet kerestem meg aki azt ajánlotta hogy forduljak önökhöz mivel legjobb tudomása szerint maguk folytatnak hasonló kísérletet. Szívesen fogadnék bármilyen javaslatot, észrevételt illetve tanácsot mellyel az egyetemük szolgálhat. Válaszukat előre is köszönöm! Tisztelettel: …………….. Tamás 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék ? ! Ígéretek 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Vállalások és realitás (flottafogyasztás) 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék
Köszönöm szépen a figyelmüket! Köszönöm a figyelmüket! 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék