Óberling József r. ezredes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Advertisements

OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság középtávú koncepciója
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Közúti közlekedési előéleti PONTRENDSZER (2000. évi 128
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések –
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
1 “A globalizáció és a közlekedés összefüggései” c. kibővített tudományos ülésszak, MTA Székház, Elnöki Tanácsterem (Bp., Roosevelt tér), november.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője Az objektív felelősség alkalmazása és a KRESZ módosítás.
Copyright 2008 © National Police HQ General Directorate for Public Security AZ ELMÚLT IDŐSZAK LEGJELENTŐSEBB JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSAI A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁG.
A közúti közlekedést érintő változások július 1-től
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia
Baranya Megyei Önkormányzat
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
KÖZOP – célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Dr. Bozsó Zoltán r.dandártábornok
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
Új szemléletű Légügyi Hivatal NKH Légügyi Elnökhelyettes
Változások a szabálysértési jogban
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában BESZÁMOLÓ A KTE KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI ÁLLANDÓ BIZOTTSÁG TEVÉKENYSÉGÉRŐL Előterjesztő: KTE Országos.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
A jövő közúti ellenőrző rendszere, a FAIR és ASSET-Road projektek „Hogyan tovább? Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után” konferencia Budapest, november.
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Személysérüléses közúti balesetek I-V. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,74% Halálos áldozatok száma:+7,80%
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
Nemzeti tengelysúly-, és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat - TSM Közúti ellenőrzési szemszögből Rónay-Tobel Beatrix Közúti Közlekedési Ellenőrzési.
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
Közlekedési ismeretek
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője Egy hatékonyabb és korszerűbb ellenőrzési rendszer a közúti közlekedési szabályok megtartása érdekében Budapest, 2014. október 8.

14 megmentett élet Ennél kevesebben utoljára 1960-ban vesztették életüket (akkor: 558 volt a halálos áldozatok száma). 1955 és 2013 között a közúti gépjárművek számában több mint 27-szeres növekedés tapasztalható (1955-ben több mint 135 ezrer, míg 2013-ban 3,7 millió volt a forgalomba helyezett gépjárművek száma). A 2012. évi 605 főről az elmúlt évben 591 főre sikerült leszorítani a közúti közlekedési balesetben meghalt személyek számát, ez 2,3%-os csökkenésnek felel meg.

Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015 és az Európai Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program célkitűzései A Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2014-2016 a közúti közlekedés biztonságosabbá tételét szolgálja. A program a 2010 és 2020 közötti időszakra megcélzott 50%-os halálos áldozatszám csökkenés első periódusát adja. A mennyiségi mutatókon túl minőségi célokat is meghatároz a program. Elsődleges cél a járművezetők felkészültségének, valamint a közlekedők viselkedésének javítása, az önkéntes jogkövetés szintjének emelése, az egyéni felelősségtudat fejlesztése és a partneri szemlélet megteremtése. Ezen túl, a biztonsági szempontokat fokozottabban képviselő közlekedési rendszer kialakítása, elsősorban az infrastruktúra és hatósági szerepvállalás területén.   370 A Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2014-2016 célkitűzése a halálos áldozatok számának csökkentésében. Forrás: KTI

Lakott területen kívül a tompított fényszóró kötelező használata 1993 Az objektív felelősség bevezetése a 2008. évi közlekedésbiztonsági intézkedések legnagyobb hatású eleme, melynek alkalmazása 2008. május 01-jén kezdődött meg. Az objektív felelősség a gépjármű üzemben tartójának, illetve a gépjárművet használatra átvevő személynek a felelősségét állapítja meg, a gépjárművel elkövetett meghatározott (kiemelt veszélyességű, illetve gyakori) közlekedési szabályszegések esetére. Az új jogintézmény azt biztosítja, hogy a meghatározott szabályszegések elkövetését minden esetben szankció kövesse, még akkor is, ha a járművezető személyét valamely oknál fogva nem sikerült tisztázni.

Objektív felelősség hatálya alá tartozó szabályszegések miatt indult közigazgatási eljárások száma (2008-2013) Jogsértés Eljárások száma (db) Sebességtúllépés 2 597 283 Megállás, várakozás 324 508 Fényjelző készülék 25 585 Behajtás, kötelező haladási irány 24 769 Autópálya leállósáv 1 237 Vasúti átjáró 413 Természetvédelmi terület 245 Összesen 2 974 040

Sebességtúllépés miatti átlagbírságok Az átlagbírságok csökkenése jól szemlélteti a nagyobb mértékű sebességtúllépések számának mérséklődését

Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) Folyamatban lévő projekt Illeszkedés az Európai Bizottság és a magyar közlekedéspolitika célkitűzéseihez Az eddigi legnagyobb forgalomfelügyeleti-ellenőrzési fejlesztés Magyarországon Cél: országos szintű, automata forgalomellenőrző hálózat kialakítása (komplex közlekedési ellenőrzési pontok által) Tervek: ~130 földrajzi helyszínen KKEP (2014-2015), 160 változtatható helyű KKEP (tesztüzem: 2014 decemberben) Nem csak sebességellenőrzés! (Pl.: tilos jelzésen való áthaladás, záróvonal átlépése, leállósáv, biztonsági öv használat) A magyar „Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2003-2015” az EU-s közlekedéspolitikai törekvésekhez illeszkedve fogalmazza meg beavatkozás irányait és lehetőségeit. Az Európai Bizottság közúti közlekedésbiztonsági programjának egyik kiemelt stratégiai célja a közúti ellenőrzések fokozását és hatékonyságának növelését írja elő az alábbiak szerint: „A közlekedésbiztonsági politika hatékonysága nagyban múlik az ellenőrzések gyakoriságán, és a biztonsági előírások betartásán. A végrehajtás kulcsfontosságú a halálesetek és sérülések számának csökkentésében.”

60 darab útdíj ellenőrző gépjármű szolgálatba állítása A KÖZOP projekt keretében ~130 földrajzi helyszínen fix KKEP telepítése Magyarország közúthálózatán, ebből 15 darab található gyorsforgalmi úthálózaton 60 darab útdíj ellenőrző gépjármű szolgálatba állítása

Változtatható helyű KKEP – 160 db Előnyei: Több helyszínen történő megjelenés lehetősége. Rugalmasság, váratlanság. Hatékony válasz a magas kockázatú közlekedési jogsértések visszaszorítására. Kiemelkedő preventív hatás a legveszélyesebb útszakaszokon. A tilos jelzésen áthaladókkal szemben is hatékony. Változtatható helyű KKEP-k: vannak olyan útszakaszok, ahol a fix KKEP-k kialakítását, az infrastruktúra, illetve az általános forgalmi helyzet nem teszi indokolttá, vagy a KKEP folyamatos fenntartása nem indokolt. Ezeket a helyeket lehet Változtatható helyű KKEP-k segítségével monitorozni. Ott lehet alkalmazni őket, ahol a mindenkori közlekedésbiztonsági helyzet ezt éppen igényli. Fontosságuk, erősségük a rugalmas reagálás lehetőségében rejlik. A változtatható helyű KKEP képes autóból és autóból kiemelve a funkciók ellátására.  

A rendszer felépítése Valamennyi KKEP multifunkcionális jellegű! Alapfunkciók (minden KKEP része): sebességmérés + rendszámfelismerés + on-line kapcsolat + forgalmi torlódás érzékelés + forgalomszámlálás. Opcionális ellenőrzési funkciók: behajtási tilalom + kötelező haladási irány + záróvonal átlépés + vasúti átjárón áthaladás + fényjelző készülékek jelzései + leállósáv használata + biztonsági öv használata +autóbusz forgalmi sáv használata +ADR szállítmány észlelése stb. A KAFIR adatokat fogad a KKEP-től, elemzi és feldolgozza azokat, jogsértés gyanúja esetén informálja az érintett hatóságot. „Találat” esetén a Rendőrség tekintetében a kézi információs eszközökre továbbítja a releváns adatokat.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! www.baleset-megelozes.eu