Infrastrukturális fejlesztések a magyar –szlovák határszakaszon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

Projekt általános bemutatása
DANUBE A transznacionális együttműködési program kialakítása.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
„Fenntartható” utak K+F bizottság Szakmai Fórum február :00 Magyar Közút NZrt. Holnapy László NFM főosztályvezető-helyettes, a bizottság vezetője.
A as fejlesztési időszak uniós forrásainak tervezése és intézményrendszere Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
Budapest, július 4. Mit várhatunk a következő tervezési ciklusban?! AFIOE VI. Országos Konferencia július 4.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A határon átnyúló együttműködési programok a as időszakban Hende Csaba Körmend, november 7.
területi tervezési és értékelési referens
KÖZOP-hoz illeszkedő projektek határmetszési szakaszainak megvalósíthatósági tanulmány szintű feltárása, azok hálózati vizsgálata a Magyarország határszakaszain.
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Kiváltás projektszemmel, a jövő
A hazai tervezés és a as időszak tervezésének aktualitásai
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
F ÓKUSZBAN A GAZDASÁGFEJLESZTÉS F ÓKUSZBAN A GAZDASÁGFEJLESZTÉS Dr. Komoróczki István tervezéskoordinációért felelős államtitkár „A szorgalmas munka meggazdagít”
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
DIT-ÚMVP III. és IV. tengelyét, illetve a TS intézkedést érintő programmódosítási javaslatok Dr. Maácz Miklós főosztályvezető Vidékf ejlesztési Főosztály.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
A as Európai Uniós tervezési időszak várható legfontosabb feladatai TÉRSÉGI VÁLLALKOZÓI FÓRUMOK január Szolnok – Jászberény –
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Pécs Telep-programok Tenczer tamás EMMI SZÜTFFÁT.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Területfejlesztés- Kohéziós politika, Uniós támogatások
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
Mikrovállalkozások fejlesztése
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Dr. Gordos Tamás programiroda vezető Budapest,
Az önkormányzatok településfejlesztési
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
A magyarországi K+F politika
2017. július 5..
Előadás másolata:

Infrastrukturális fejlesztések a magyar –szlovák határszakaszon 2014-2020 Szécsény, 2014. október 2. Határmenti kapcsolataink fejlesztésének irányai Dr. Egyházy Zoltán főosztályvezető EU Projekt Koordinációs Osztály Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ

Infrastrukturális fejlesztések a magyar –szlovák határszakaszon 2014-2020 Szécsény, 2014. október 2. Határmenti kapcsolataink fejlesztésének irányai Dr. Egyházy Zoltán főosztályvezető Projekt Koordinációs Osztály Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ

Közúti kapcsolatok sűrűsége egyes nyugat-európai országoknál Határszakasz Meglévő kapcsolatok számából adódó sűrűség német - francia 4 km francia - luxemburgi német - dán 3,5 km belga - holland 2 km belga - francia 1,5 km Infrastrukturális fejlesztések a magyar –szlovák határszakaszon 2014-2020 VIII. Határok nélküli partnerség 2014. október 2. Szécsény

Közúti kapcsolatok Magyarország határszakaszain Határszakaszok hossza (km) Jelenlegi kapcsolatok száma (db) Meglévő kapcsolatokból adódó sűrűség magyar-szlovák 645 32 20 km magyar-ukrán 135 5 27 km magyar-román 448 10 45 km magyar-szerb 164 6 magyar-horvát 352 7 50 km magyar-szlovén 100 9 11 km magyar-osztrák 349 31 összesen / átlag 2193 22 km

A projekt célja: A határ semmiféle fizikai akadályt ne jelentsen a két ország közötti személy- és áruforgalom számára! projekt generálás a 2014-2020 programozási időszakra a Nemzeti Közlekedési Stratégiához (NKS) leghatékonyabban illeszkedő projektek kiválasztása a szomszédos országok közötti főbb közlekedési folyosók és az azokhoz kapcsolódó mellékúthálózat fejlesztési lehetőségeinek feltárása, előkészítése a valaha működő közlekedési vonalak helyreállítása, a jelenlegi forgalomra történő hatásának felmérése a jelenleg egymástól elvágott határvidékek gazdasági-közlekedési integrációjának elősegítése a határ menti régiók gazdasági kapcsolatainak helyreállítása, a gazdasági „vérkeringés” felpezsdítése (bővülő munkavállalás mindkét irányban, közös fejlesztések, vállalkozások fellendülése) a határ menti kulturális együttműködések és közösségi kapcsolatok erősítése, fejlesztése szociális helyzet javítása (kisebb elvándorlás, nagyobb gyerekvállalási hajlandóság, elnéptelenedés lassulása, leszakadó, ill. leszakadt népességek helyzetének javítása)

Státuszjelentés HU-UA: KÖZOP 3.5.0-09-11-2012-0025 TSZ megkötése: 2013. március 7. VSZ megkötése 2013. december 20. HU-SK: KÖZOP 3.5.0-09-11-2011-0010 TSZ megkötése: 2011. október 18. VSZ megkötése 2012. július 12. HU-A: KÖZOP 3.5.0-09-11-2012-0026 TSZ megkötése: 2013. március 7. VSZ megkötése: 2014. március 28. HU-RO: KÖZOP 3.5.0-09-11-2011-0009 TSZ megkötése: 2011. október 18. VSZ megkötése 2012. július 13. HU-SLO: KÖZOP 3.5.0-09-11-2012-0002 TSZ megkötése: 2012. május 18. VSZ megkötése: 2013. november 29. HU-HR: KÖZOP 3.5.0-09-11-2012-0003 TSZ megkötése: 2012. május 17. VSZ megkötése: 2013. december 1. HU-SRB: KÖZOP 3.5.0-09-11-2012-0004 TSZ megkötése: 2012. május 18. VSZ megkötése: 2013. november 29.

Ütemterv

Tervezési mérföldkövek I. Átfogó megvalósíthatósági tanulmány I. fázis és priorizált lista (2 x 15 km-es határsávban) A műszaki vázlattervek alapján: A műszaki megvalósíthatóság igazolása A beruházási költségek meghatározása A megvalósíthatósági kockázatok feltárása II. A közúti kapcsolatok kiválasztása megvalósíthatósági tanulmány szintű kidolgozásra a priorizált lista alapján Társadalmi hatékonyság Kockázati sorrend III. Rész-megvalósíthatósági tanulmányok elkészítése NFÜ útmutató és KTSZ szerint IV. Átfogó megvalósíthatósági tanulmány II. fázis és cselekvési tervjavaslat kidolgozása V. Cselekvési tervjavaslat társadalmi és bilaterális egyeztetése, véglegesítése

Tervezési mérföldkövek: Magyar - Osztrák határszakasz I. A magterületre vonatkozó (2 x 15 km-es határsávban, de min. Burgenland tartomány területe) átfogó megvalósíthatósági tanulmány készítése II. A kiválasztott 20, de max. 25 db projektre rész megvalósíthatósági tanulmány készítése (Szándéknyilatkozat Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak fejlesztésére, 2013. július 17., Győr) III. A további max. 30 db projektre rész megvalósíthatósági tanulmány készítése IV. Az összesen 50 db rész megvalósíthatósági tanulmányra vonatkozó Cselekvési Terv javaslat V. Cselekvési Terv egyeztetése, véglegesítése VI. Megvalósíthatósági tanulmány készítése a Funkcionális Régióra a rész megvalósíthatósági tanulmányok készítésével párhuzamosan (VI.1.) Helyzetfeltárás (VI.2.) Közlekedési ágazati döntés előkészítő tanulmányok készítése (VI.3.) Intézkedési Terv elkészítése (VI.4.) Intézkedési Terv egyeztetése, véglegesítése

A „Funkcionális Régió” lehatárolása A vizsgálati területnek min. Győr-Moson-Sopron megye, Vas megye, Zala megye területét, Burgenland tartományt, Szlovéniában a Muravidéket (Pomurska régió), Horvátországban Muraköz megyét (Medimurska zupanija), Szlovákiában a Pozsonyi járást és a Szenci járást (Pozsonyi kerületet), valamint a Dunaszerdahelyi járást (Nagyszombat kerületet) kell tartalmaznia.

Az elmúlt időszak fontosabb politikai eseményei Szlovák – Magyar keretegyezmény, 2012. február 27., Pozsony Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár és Ján Figeľ szlovák közlekedési, építésügyi és regionális fejlesztési miniszter keretegyezményt írtak alá az államhatáron átvezető közutak forgalmi jellegéről, amelyet Magyarországon a 2012. évi XXIV. törvény törvényerőre emelt.

Az elmúlt időszak fontosabb politikai eseményei Magyar – Szlovák közös nyilatkozat , 2012. október 2., Pilisszentkereszt Közös nyilatkozat a közlekedési kapcsolatok fejlesztéséről, amely megerősítette a korábbi, februári megállapodást.

Az elmúlt időszak fontosabb politikai eseményei Szlovén – Magyar keretmegállapodás, 2012. november 26. Ljubljana Az államhatáron átvezető közúti kapcsolatok fejlesztéséről.

Az elmúlt időszak fontosabb politikai eseményei Magyar – Ukrán szándéknyilatkozat, 2013. március 28., Budapest Átfogó program Magyarország és Ukrajna közötti határátkelőhely hálózat fejlesztésére. Ennek keretében 2014. december 31-ig üzembe helyeznek három új közúti határátkelőhelyet, köztük két kompkapcsolatot.

Az elmúlt időszak fontosabb politikai eseményei Magyar – Szlovák kétoldali megállapodás , 2013. július 2., Budapest 2014 és 2020 között 25 új határon átvezető út megnyitása, a meglévő határátkelők közül több „akadálymentesítése”, vagy felújítása, valamint közös bizottság a határ menti közösségi közlekedés újraindítására.

Az elmúlt időszak fontosabb politikai eseményei Magyarország – Burgenland szándéknyilatkozat, 2013. július 17., Győr Húsz, határon átívelő út építését tervezik a magyar-osztrák határszakaszon a 2014 és 2020 közötti európai uniós költségvetési időszakban, valamint együttműködnek a határellenőrzési létesítmények, az egykori határőr bódék lebontásában.

Az elmúlt időszak fontosabb politikai eseményei Magyar – Szlovén kormányfői találkozó, 2014. január 10. Felsőszölnök – Kétvölgy összekötő út átadása Szándéknyilatkozat a közúti kapcsolatok átfogó fejlesztéséről

Az elmúlt időszak fontosabb politikai eseményei Magyar – Szlovák kormányfői találkozó, 2014. március 27., Szada Együttműködési Szándéknyilatkozat a közlekedési kapcsolatok bővítéséről indikatív projektlista alapján

Szada, 2014. március 27. A határmenti együttműködési program költségvetésének 35-40%-át fordítják a fejlesztések megvalósítására. Az előirányzott útkapcsolatok megvalósítására önálló fejlesztésként a TO7/b keretében, integrált fejlesztési projektek részeként pedig turisztikai, kulturális, foglalkoztatási célokhoz kapcsolódóan kerülhet sor. A magyar-szlovák határszakaszra a teljes ERFA (Európai Regionális Fejlesztési Alap) hozzájárulás a 2014-2020-as időszakra 155 808 987 EUR (48,3 Mrd Ft), amelyhez további 15% kormányzati társfinanszírozás, illetve önrész járul.

Határátkelőhelyek átjárhatóságának javítása („akadálymentesítés”)

Partnerségi Megállapodás -> OP-k A Partnerségi Megállapodást Orbán Viktor és José Manuel Barroso 2014. szeptember 11-én Budapesten aláírta, mellyel megnyílt az út a tagországi OP-k véglegesítéshez és a programok indításához.

Európai Uniós fejlesztési források intézményrendszere 2014-2020 Operatív program (indikatív megnevezés) Forrás Szakmai tartalom meghatározásáért első helyen felelős tárca Irányító hatóság elhelyezése Gazdaságfejlesztési és Innovációs OP (GINOP) ERFA NGM Versenyképes Közép-Magyarország OP (VEKOP) Terület és Településfejlesztési OP (TOP) Intelligens Közlekedésfejlesztési OP (IKOP) ERFA, KA NFM Környezet és Energetikai Hatékonyság OP (KEHOP) NFM, VM Emberi Erőforrás Fejlesztési OP (EFOP) ERFA, ESZA EMMI Koordinációs OP (KOP) KA ME „Vidékfejlesztés, halászat” OP EMVA, ETHA VM

Az operatív programok tervezésének indikatív forrásallokációja a források %-ában EU+hazai Mrd Ft Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) (tervezhető alapok: ERFA, ESZA) 39,40% 2 869,7 Terület- és Településfejlesztési Operatív Program ( TOP) 16,15% 1 175,3 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) ( A rendelkezésre álló források kiegészíthetők a 15 %-os földrajzi rugalmasság terhére.) 3,55% 259,6 Központi és területi gazdaságfejlesztés összesen = 59,10% = 4 304,6 Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) 10,94% 796,8 Környezeti és Energetikai Hatékonyság OP ( KEHOP) (tervezhető alapok: Kohéziós Alap, ERFA) 14,77% 1 075,8 Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 13,69% 997,1 Végrehajtási Koordinációs Operatív Program (KOP) (tervezhető alap: Kohéziós Alap) 1,50% 109,3 Összesen = 100,00% = 7 283,6 Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP-2.1.4-11-2011-0001

Kéked – Trstené pri Hornáde (Abaújnádasd) 2013. október Határmenti kapcsolataink fejlesztési irányai Vagyongazdálkodási Napok 2014. május 6. Budapest

Kéked – Trstené pri Hornáde (Abaújnádasd) 2011. december előtt 40 km 47 min 2011. december 14 km 17 min 2013. október 4 km 5 min a határ az összekötés helyett inkább elválaszt. 4-5 km lett a távolság Hollóháza – Eszkáros 2011 Határmenti kapcsolataink fejlesztési irányai Vagyongazdálkodási Napok 2014. május 6. Budapest

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! egyhazy.zoltan@kkk.gov.hu