A középiskolások tervei a hadsereg átalakítása kapcsán A FISZ kutatási elemzése a Honvédelmi Minisztérium részére 2004.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
A magyar felsőoktatás.
Egy innováció nyomában
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Szervezők: Beszámoló az Országos On-line Középiskolai Próbaérettségi Versenyről. hu október 10-december Főtámogató:
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
A kétszintű érettségi és a bolognai folyamat Kutatási eredmények
Civil szervezetek működési környezetének javítása Közvélemény-kutatás 1.
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
KUCSERA GÁBOR Szponzori kiajánlása 2006
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Közösségi internethasználat Nyitrai Erika ELTE IK Algoritmusok és Alkalmazásaik Tsz. tanársegéd.
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
1 „Esélyteremtés és értékalakulás” „Esélyteremtés és értékalakulás” Az MTA Szociológiai Kutatóintézete és a Somogy Megyei Esélyegyenlőségi Iroda közös.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
II. A Bolognai Folyamat hatása a középiskolás pályaválasztókra Felvételi Információs Szolgálat kutatási eredmények – hallgatók várakozásai.
A kétszintű érettségi és a bolognai folyamat Kutatási eredmények Felvételi Információs Szolgálat Országos Középiskolai Kutatás.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
EREDMÉNYEK TANULMÁNYI. Tanulmányi eredmények 2012 kompetenciamérés érettségi tanulmányi átlagok egyetemi továbbtanulás országos versenyeredmények.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
A gazdasági pályára készülő diákokról A FISZ kutatási elemzése a gazdasági szakterületén képző felsőoktatási intézmények részére Továbbtanulási jellemzők,
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Motivációk a éves korosztály pályaválasztási döntéseiben
Az egészségügyi szakcsoportba készülő diákokról A FISZ kutatási elemzése az egészségügyi szakterületen képző felsőoktatási intézmények részére Továbbtanulási.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Rendezvényszervezés Educatio Gondolkodom, tehát ott vagyok! Educatio Gondolkodom, tehát ott vagyok!
Internet a családban Székely Levente –
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2014/2015. TANÉVBEN A 2014/2015. tanévben lezajlott eljárás 1.
– Letölthető változat –
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Előadás másolata:

A középiskolások tervei a hadsereg átalakítása kapcsán A FISZ kutatási elemzése a Honvédelmi Minisztérium részére 2004.

ÉvRészt vevő középiskolák száma Részt vevő diákok száma Az adatok forrása: Országos Középiskolai Kutatás Évente ismétlődő kutatás a éves, továbbtanulni szándékozó középiskolás diákok körében Szervező: FISZ (Felvételi Információs Szolgálat, Szakmai tanácsadó: Marketing Centrum Országos Piackutató Iroda Módszer: önkitöltős, kérdőíves eljárás Komplex: több mint 100 kérdés Témakörök: továbbtanulás, pályaorientáció, tájékozódás, médiahasználat, közéleti kérdések, nyelvtudás, EU, ifjúság Publikálás: sorozatos sajtómegjelenések, Középiskolai évkönyv Nyitott kutatás: „külsős” kérdések is szerepelnek, a szervező lehetőséget biztosít más szervezeteknek is, hogy kérdéseikkel részt vegyenek a kutatásban

A kutatás eredményei – Ön is találkozott már velük? A kutatás több témájának eredményeiről (közélet, pályaválasztás, EU…) több mint 250 híradás tájékoztatta a közvéleményt. Ízelítőül: „Minden második magyar középiskolás tervez tanulmányokat az EU valamely tagországában – ez derült ki a Felvételi Információs Szolgálat és a Marketing Centrum országos felméréséből” - Népszabadság, aug. 7. „A diákok többsége, amikor egyetemet vagy főiskolát választ, az oktatás szakmai színvonala mellett tájékozódik az intézmény kiegészítő szolgáltatásairól: a kollégiumi elhelyezésről, a sport- és szórakozási lehetőségekről is - derül ki abból a felmérésből, amit Felvételi Információs Szolgálat (FISZ) végzett.” - Index.hu, júl. 28. „A Felvételi Információs Szolgálat felméréséből az is kiderült, hogy a zenehallgatás, a barátokkal együtt töltött idő, valamint a tévézés, videózás teszi ki a középiskolások mindennapjainak legnagyobb hányadát” - Metro, aug. 24. „Ki az a személy a XX. Századi közéletből, akit a leginkább elismersz? – így hangzott a FISZ harmadok Országos Középiskolai Kutatásának kérdése. Az eredményekből pedig kiderült, hogy hazai pályán Orbán Viktor, Göncz Árpád, Medgyessi Péter vezeti a diákol által elismert közéleti személyek rangsorát.” -Magyar Nemzet, Aug. 24.

„Gondolkodtál-e azon, hogy te is hivatásos katona legyél?” A továbbtanulni szándékozó középiskolások 63 százaléka semmiképpen sem lenne hivatásos katona, 8 százalékuk viszont tervezi ezt a hivatást, további 11 százalék pedig a fizetéstől teszi függővé. 19 százalékban még nem merült fel ennek a hivatásnak a gondolata, de nem is zárkóznak el tőle.

Természetesen a fiúk tervei között szerepel inkább a hivatásos katonaság, de a lányok 11%-a is fogékony a rá. „Gondolkodtál-e azon, hogy te is hivatásos katona legyél?” - nemek szerint

A diákok körében a kommunikáci ós és gazdasági pályák a legnépszerűb bek, a katonai- rendvédelmi pályára a továbbtanulók 9 százaléka készül. A középiskolások milyen arányban készülnek katonai pályára?

A katonai- rendvédelmi pályára készülők 45 százaléka szeretne hivatásos katonaként elhelyezkedni, további 26 százalékuk a fizetéstől teszi függővé. „Gondolkodtál-e azon, hogy te is hivatásos katona legyél?” – a katonai rendvédelmi pályára készülők válaszai

A hivatásos katonaságot megcélzók nagyobbik része főiskolára készül, illetve 30 százalékuk megpróbálja az egyetemet és főiskolát is. Mi jellemző azokra, akik hivatásos katonák kívánnak lenni? - továbbtanulási szint szerint

Mi jellemző azokra, akik hivatásos katonák kívánnak lenni? - milyen pályákra kívánnak továbbtanulni azok, akiknek a tervei között a hivatásos katonaság is szerepel? A hivatásos katona- tervezők leginkább katonai pályára készülnek, de nagyobb számmal szerepel még a kommuniká- ciós, informatikai és gazdasági pálya is a körükben.

Mi jellemző azokra, akik hivatásos katonák kívánnak lenni? - nemek szerint A hivatásos katonaságot célként megjelelölők 45 százaléka lány.

A fiúk döntését – az előző diagrammal összevetve – nagyobb arányban befolyásolja a pénz. A lányoknál ez inkább elhatározás kérdése. Mi jellemző azokra, akik akkor lennének hivatásos katonák, ha jól megfizetnék őket? - nemek szerint

Ebben a körben is nagy azok aránya, akik rugalmasabban tervezik pályájukat, és mindkét képzési szintet megjelölik. Mi jellemző azokra, akik akkor lennének hivatásos katonák, ha jól megfizetnék őket? - továbbtanulási szint szerint

A fizetéstől függővé tevők között nagyobb arányban találunk gazdasági, műszaki és informatikai pályákra készülő fiatalokat. Mi jellemző azokra, akik akkor lennének hivatásos katonák, ha jól megfizetnék őket? - továbbtanulási célok, pályák szerint

Hogyan érhetők el leghatékonyabban a biztosan továbbtanuló éves diákok? Médiahasználat, Internet-használat a korosztályban

A listát vezető Egyenes út az egyetemre országos továbbtanulási hírújság évente hatszor jelenik meg 135 ezer példányban. Médiahasználat

A középiskolában a végzős diákok érdeklődése a legnagyobb a továbbtanulási témák iránt. A lányok valamivel szívesebben forgatják az Egyenes út az egyetemre lapot, területi eltérés nem tapasztalható. Médiahasználat

Az olvasók 59 %-a egynél többször is kézbe szokta venni az Egyenes út az egyetemre lapszámait. Médiahasználat

fiúkátlaglányok diákmunka lehetőségek Európai Unió, külföldi tanulás54 pályakezdés, munkakeresés, elhelyezkedés felsőoktatási intézmények nyelvtanulás szakképzések kultúra, mozi, színház, nemzeti örökség autók, jogosítvány életmód, szabadidő, sport turisztika informatika, számítástechnikai eszközök31169 környezetvédelem15 14 pénzügy, bankok, gazdaság1287 Az Egyenes út az egyetemre olvasóinak érdeklődési köre az olvasók százalékában Az érdeklődési skálán szereplő témákból a diákok külön melléklet megjelenését is támogatnák. Médiahasználat

Inkább fiúk olvassák: Magyar Nemzet, Nemzeti Sport Inkább lányok olvassák: Blikk, Mai Nap Médiahasználat

Rendszertelen napilap-olvasási szokások.Legkevésbé olvasnak napilapot: bölcsész, művészeti pályára készülők. Leginkább olvasnak (de főleg Nemzeti Sport):Agrár, katonai- rendvédelmi Médiahasználat

Hány főt érek el? Napilapok: Blikk Metro Népszabadság Magyar Hírlap: Oktatási, ill. diákmédium: Egyenes út az egyetemre Kréta magazin Továbbtanulás KSH: éves, középiskolás korosztály: kb. 300 ezer fő Rendszeres olvasók* (%) 38% 27% 18% 9% 38% 14% 11% *akik rendszeresen találkoznak a legfrissebb számokkal Fő

A Danubiust kiugróan a lányok hallgatják, a többi rádióadónál nincs ilyen eltérés. Médiahasználat

A évfolyamosok több időt töltenek a tévé előtt, mint a végzős diákok. Médiahasználat

A diákok 92 százaléka használja az Internetet. Rohamosan növekszik a napi rendszerességgel használók száma. 2003: a tavalyi kutatás adatai 2004: az idei kutatás adatai Internet használat

A fiúk és a budapestiek használják rendszeresebben az Internetet, de a „nem használom” kategóriában sem nem, sem terület szerint nincs eltérés. Internet-használat

2003-ban a budapestiek 37%-a, a vidékiek 27 %-a használta otthonról az Internetet. Ma az országos átlag 42% Internet használat Hazánk egész népességét nézve az Internethasználat százalék, tehát a fiatal korosztály kiugróan magas arányban használja a világhálót

A középiskolások 3/4 –e használja kommunikációra az Internetet, az címmel rendelkezők száma évről évre növekszik A direkt elérés jó eszköze lehet 2003: a 2003-as kutatás adatai 2004: a 2004-es kutatás adatai Internet használat

Legjelentősebben a napi rendszerességű használat növekedett. 2003: a 2003-as kutatás adatai 2004: a 2004-es kutatás adatai Internet használat

A hírlevelek közvetlenül a diák e- mail címére érkeznek, és mivel a feliratkozás általában önkéntes, így aktív, érdeklődő közönséget érnek el. Internet használat A legnagyobb adatbázissal rendelkező hírlevélnek az Országos Oktatási Hírlevél bizonyult.

FISZ portálrendszer: - továbbtanulási információs site - játéksite - képzések online adatbázisa Internet használat A promócióval is foglalkozó oldalak sorrendje: Origo, Index, FISZ portálrendszer, Pálya, Oktaton

Maradt még kérdése a korosztályt érintően? Önnek is van lehetősége részt venni saját kérdéseivel az Országos Középiskolai Kutatásban! Keresse a FISZ MédiaCsoport ügyfélkapcsolati vezetőjét, Sáfrány Zsuzsannát a részletekért. Elérhetőségek: 0620/ Ön mit kérdezne a továbbtanuló középiskolásoktól?

Elérhetőségek: Felvételi Információs Szolgálat (FISZ) 1053 Bp. Veres Pálné u / Ahol letölthető kutatásokat találhat: Reméljük, összeállításunk hasznos volt, és sikeresen segíti hivatását, munkáját.