Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen 2012. December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AKTUALITÁSOK A RENDÉSZETI VEZETŐKÉPZÉSBEN ÉS KIVÁLASZTÁSBAN
Advertisements

 Szociális alapú ösztöndíj kifizetésére: Rendszeres Szociális Ösztöndíj, Rendkívüli Szociális Ösztöndíj, Alaptámogatás, Szakmai Gyakorlati Ösztöndíj,
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
„A Miskolci Egyetemen működő tudományos képzési műhelyek összehangolt minőségi fejlesztése” című TÁMOP-4.2.2/B-10/ számú projekt Nyitó rendezvény.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Önálló lépések a tudomány területén TÁMOP-4.2.2/B-10/
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Amit a TDK-ról tudni kell…
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
5. Integratív oktatási modul. PhD Tudományos Napok 2011 április absztakt/poszterbemutató  7 előadás szekció  4 poszter szekció 14 előadás/poszter.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
-Pécs- Készítette: Győri Zsuzsanna Magyar 4. évfolyam.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Országos Tudományos Diákköri Tanács – Helyzet és Jövőkép TÁMOP / „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”
CAMPUS HUNGARY PROJEKTADATOK TÁMOP B/1TÁMOP B/2 Forrás1, 3 Mrd Ft3, 6 Mrd Ft Felhasználási területOrszágos (KMR és konvergencia) Csak konvergencia.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Ösztöndíj-lehetőségek
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Gazdálkodástudományi Szakmai Kollégium
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás és pályázati lehetőségei

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tehetséggondozás a felsőoktatásban – jogszabályi háttér évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról (54. ): a kiemelkedő képességű hallgatók szakmai tevékenységének elősegítése az intézmények feladata. Ennek formái különösen: tudományos diákkörök, szakkollégiumok. A törvényben a kormány felhatalmazást kapott arra, hogy a tehetséggondozást rendelettel szabályozza.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tudományos DiákKör (TDK) A felsőoktatás legnagyobb hatókörű tehetséggondozó formája tavasz: XXXI. Országos Tudományos Diákköri Konferencia. Az országos verseny a második forduló (az első: intézményi/kari konferenciák). Az intézményi TDK-konferenciákon eddig pályamunka bemutatása.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A szakkollégiumok története I. Eötvös Kollégium Alapításának éve: Cél: a színvonalas tanárképzés. Kormányzati kezdeményezés, az első igazgatót, Bartoniek Gézát a kormány nevezte ki. A kollégium része volt az önképzés, a kötelező tanulmányokon felüli ismeretek elsajátításának támogatása. A II. világháború után megszűnt, majd ben alakult újjá.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A szakkollégiumok története II. – Rajk Szakkollégium Alapításának éve: Alapítás: a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem rektorának támogatásával. Szervezés: fiatal tanárok és hallgatók közös munkája. A felvételi a személyiség megismerését szolgálja.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A szakkollégiumok története – expanzió A szakkollégiumi mozgalom kialakulása igazán az 1980-as években kezdődött. 1985: Országos Szakkollégiumi Találkozó 1991: Szakkollégiumi Charta elfogadása. Az 1990-es évek elején létrejöttek az első egyházi szakkollégiumok (Szent Ignác Jezsuita Szakkollégium). A szakkollégiumok száma jelentősen az es évek végén és a 2000-es évek elején nőtt meg.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Szakkollégiumi kutatás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, TÁMOP Minőségfejlesztés a felsőoktatásban kiemelt projekt: szakkollégiumi kutatás Célja: a szakkollégiumok helyzetének feltérképezése Módszer: intézményi és hallgató kérdőívek, valamint interjúk. Elérhető:

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tehetséggondozás a szakkollégiumokban A Szakkollégiumi Charta tartalmazza a „szakkollégimuiság” feltételeit A legalapvetőbb feltételek között az szerepel, hogy „A szakkollégiumi munka középpontjában a magas színvonalú munka áll.” Ez a pont a szakkollégiumi tehetséggondozás alapja, a szakkollégiumok legfontosabb célja.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A szakkollégiumi tehetséggondozás fő elemei A kötelező tananyagon felüli szakmai képzés, önképzés lehetőségének megteremtése. A megszerzett tudás „nyilvános beszámolási formában” történő ellenőrzése. Szakmai fórumokon történő részvétel az intézményen belül és kívül (belső: kurzus, konferencia, külső: TDK, OTDK).

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A szakkollégiumok pályázati lehetőségei Korábban: minisztériumi pályázat a szakkollégiumok részére (+ forrás, részben ez okozta a szakkollégiumok számának jelentős növekedését) től a Nemzeti Tehetség Program keretében, valamint TÁMOP-projekteken keresztül (elsősorban a TÁMOP A tudományos képzés műhelyeinek támogatása).

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Nemzeti Tehetség Program pályázati kiírásai Első alkalommal 2010-ben. 45 nyertes pályázat (47-ből), összesen: Ft támogatás, 900 résztvevő hallgató. A Nemzeti Tehetség Program lebonyolításának változásai miatt a következő pályázati kiírás 2012 januárjában jelent meg. A pályázaton a Szakkollégiumi Charta szellemében működő szakkollégiumok pályázhattak és kaphattak támogatást. Összesen 49 pályázat.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A évi pályázat eredményei 27 támogatott pályázat. 50 millió Ft támogatás résztvevő hallgató. 97 TDK-pályamunka, 232 publikáció, 246 hazai és124 nemzetközi konferencia előadás. Tapasztalat: a Szakkollégiumok Egyeztető Fóruma által minősített (akkreditált) szakkollégiumok támogatása. Hosszabb idő a programok megvalósítására.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Várható kiírás 2012 végén, 2013 elején A SZEF által minősített (egy, három évre, vagy ígéretként) szakkollégiumok számára Cél: a szakkollégiumok működésének és fejlesztésének támogatása. Rendelkezésre álló keretösszeg (várható): 60 millió Ft Pályázható összeg (várható): Ft – Ft

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Cziráki Szabina, az OTDT titkára Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OTDT Titkárság