Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Átjárhatóság HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI TECHNOLÓGUS FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS és a KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc szakok között.
Bányatisztképző Iskola Selmecbánya Bányatisztképző Akadémia Selmecbánya 1808 – Erdészeti Tanintézet Selmecbánya 1846 – Bányászati és Erdészeti.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Bútoripari Technikusnak?
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Molekuláris Bionika.
Anyagmérnöki Alapszak
Átjárhatóság HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI TECHNOLÓGUS FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
1904 – M. Kir. Bányászati és Erdészeti Főiskola
Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Biomérnök alapszak (BSc)
Környezettan alapszak (BSc)
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
Perjésiné Hámori Ildikó
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Mérnöki készségek. FAIPAR „Erdei fatermék” gyártás Fűrészipar „Félkésztermék” gyártás Falemez gyártás „Kompozit” gyártás Furnérgyártás Faanyag modifikáció.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Környezetmérnöki szak
Mérnöki készségek. FAIPAR „Erdei fatermék” gyártás Fűrészipar „Félkésztermék” gyártás Falemez gyártás „Kompozit” gyártás Furnérgyártás Faanyag modifikáció.
A magyar bútor és asztalos ipar jövője
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
Vállalkozói Klub indítása a Szegedi Tudományegyetemen.
Gépészmérnöki és Informatikai Kar rt itt a helye! Korszerű és innovatív mérnökképzés! „Hallgatóvá fogadom”
A képzés szeptemberében indul!
12 ezer milliárd forintos keret
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. duális képzés keretében hirdet felvételt olyan elsőéves hallgatók részére, akik képzésüket a Nyíregyházi Egyetem gépészmérnöki.
KomHálók tehetségápolás tájékoztató
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Cégünk piacvezető a vízmérés.
Kooperatív Képzés - Avaya
Készítette: Szabó Tamás
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
BME VBK tájékoztató 1.
Előadás másolata:

Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS

„Műszaki egyetemen vagy főiskolán képzett szakember” Mi a mérnök? „Műszaki egyetemen vagy főiskolán képzett szakember”

Mi a mérnök? „A mérnök feladata az iparban felmerülő és megoldandó műszaki fejlesztések magasszintű kivitelezése. Ezen mérnöki problémák megol-dása széles látókört, megfelelő ismereteket és kreatív gondolkodást igényel. A vállalat versenyképességének növelése megkívánja a vállalati termékek és technológiák folyamatos fejlesztését és korszerűsítését. Ehhez új metodikák és szemléletmódok elsajátítása és hatékony alkalmazása szükséges. A mérnöki problémamegoldás eszközei és módszerei ezt a munkát támogatják” (Önálló labor kiírás a BME Villamos Energetika Tanszékén, Dr. Farkas László)

Mi a mérnök? Szakember Szakma + munkavédelmi ismeretek informatikai ismeretek (…) Mérnök Szakma + problémamegoldó készség innovatív szemlélet vállalkozási/gazdasági ismeretek jogi ismeretek vezetői ismeretek/készségek kommunikációs készség informatikai ismeretek munkavédelmi ismeretek (…)

Mi a mérnök? Amíg a szakember megtanul egy szakmát, addig a mérnök egy komplex szemléletet, számos kiegészítő készséget, ismeretet tanul meg, amivel a szakma jelenlegi helyzetén és témakörén túlmutató, kreatív és innovatív problmémamegoldásra képes!

FAIPAR „Elsődleges” „Másodlagos” „Határterületek” Faépítészet Bútoripar/belsőépítészet Épületasztalos-ipar Faburkolat-gyártás Fa díszítőelem gyártás (fafaragás/esztergályozás/ intarzia/stb.) Felületkezelés Játszótéri elemek Játék/sportszergyártás Hangszergyártás Egyéb Ragasztás Faipari géptan és szerszámok Munkavédelem/ biztonságtechnika Faanyagvédelem/ Tűzvédelem Környezetvédelem Energetika „Erdei fatermék” gyártás Fűrészipar „Félkésztermék” gyártás Falemez gyártás „Kompozit” gyártás Furnérgyártás Faanyag modifikáció „Határterületek” Erdészet Segédanyag gyártás Építészet Papír- és cellulóz gyártás Kárpitozás Építészet Faanyagtudomány

Tantervi arányok (lev. Faipari Mérnöki szak)

A tanterv felépítése (lev. Faipari Mérnöki szak)

Természettudomány (Faipari Mérnöki szak) MALV. FALV. Ábr. geom. Kémia 1. Matek 1. Mecha. 1. Fizika Műsz. ábr. Kémia 2. Matek 2. Mecha. 2. Ragasztás és felületkezelés Statisztika Gépelemek Elektro. Hő- és á.t. Szárítás

Szakmai alapok (Faipari Mérnöki szak) Mérnöki készségek Szabadkézi rajz Műszaki ábrázolás Erdő- és fagazdálkodás Faanatómia Fafizika Fahasznosítás Papír- és csomagolástechnológia

Differenciált szakmai ismeretek Önálló labor, szakdolgozat Bútorterv. és gyártás Faszerk. Faenergetika bizt. technika Informatia és menedzsment Faipari főmodul Papíripari főmodul Természettudomány Humán, gazdasági, infomatikai ismeretek Szakmai alapok Szakmai tárgyak

Az alapképzés után… CSc. PhD E F MSc BSc FSZ

Sikeres mérnökhallgatók Pneumobil csapat Nagy Gábor, Reisz Lajos, Szíjártó Tamás

Sikeres mérnökhallgatók Bükkábrányi leletek Antalfi Eszter

Sikeres mérnökhallgatók Hypo-Spline szék Tari Attila

Sikeres mérnökhallgatók Sixay furniture Szikszai László

Sikeres mérnökhallgatók Magyar Termék Nagydíj Bencsik Balázs

Sikeres mérnökhallgatók