M.Tamás Márta tamas.marta@enternet.hu Mentálhygiéne M.Tamás Márta tamas.marta@enternet.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kapcsolattartás a szülői házzal
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Gyermekvédelmi munka áttekintése
Gyermekvédelmi alapellátás
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
az általános iskolákban
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Közösségi Szolgáltató Csoport
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Nevelés- és oktatásszociológia
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Hatodik előadás.
NEVELÉSELMÉLET.
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Korai tehetségnevelés
A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union A gyermekvédelmi gondoskodásban élők továbbtanulását, felsőoktatásban.
Integráló iskolák a közoktatásban
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
2007.okt. 4. Biztonságos iskola... konferencia
Szeretettel köszöntöm
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Szociális háló Készült a suliNova Kht. megbízásából.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Magatartászavarok és agressziókezelés
Pedagógus értékelési rendszer
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
M.Tamás Márta Drogproblémák M.Tamás Márta
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta február 1.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Csókay László KPSZTI április 13.
Szociális segítő a kollégiumokban
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

M.Tamás Márta tamas.marta@enternet.hu Mentálhygiéne M.Tamás Márta tamas.marta@enternet.hu

Követelmények Szakdolgozat Szakirodalom: M.Tamás Márta: Fejlesztőpedagógia ELTE Eötvös Kiadó 2009. 3.kiadás M.Tamás Márta: Integráció és inklúzió ELTE Trefort Kiadó 2007.

Mentálhygiéne – lelki egészségvédelem 1. szintjei szerepe az oktatásügyben - értékek szempontja: oktatás presztizse tudás – pénz társ-i elfogadottság - oktatási – nevelési feladatok aránya NAT kerettanterv - szakmai szerep gyermek – pedagógus teherbírása

Mentálhygiéne 2. Iskola feladata – túlkompenzáló rendszer - nevelő – személyiségfejlesztő - oktató ismeretátadó - reedukatív – korrekciós - diagnoszta - családgondozó - gyermekterapeuta

Mentálhygiéne 3. Kezelési módok Szervezeti felépítés Kapcsolódó szolgáltatások - szociális háló – gyv., GYEJÓ, CSSK - pedagógiai szakszolgáltatások: fejlesztő pedagógus, gyógypedagógus, iskolapszichológus, logopédus

Mentálhygiéne 4. Egészségpromóció Def: Mindazon életviteli tényezők támogatása, mely az egészség fenntartását célozzák - fizikális szint: sport, étkezés, alvás stb. - pszichés szint: kommunikáció, érzelmek, konfliktuskezelés stb. - kognitív: ismeretelsajátítás folyamata Célja: - védőtényezők hatékonyságának növelése: Biztonságos személyi kapcsolatrendszer, feladattudat, személyes fordulópontok megélése,lehetőségekhez való hozzáférés

Egészségpromóció 2. gátlók csökkentése: viselkedési: társ-i célok és értékek elutasítása, pszichés: szocializáció problémái, trauma kezelés, koping stratégiák hiány, ingerkeresés családi: válás, bántalmazás, nevelési problémák, szülői droghasználat kortárs: környezeti izoláció, identitás keresés, droghasználat kulturális: társ-i értékek reklám, tömegkomm., törvények, szoc. problémák kezelése

Szakellátások preventív, és korrektív feladatok Gyermekvédelem – jelző, és ellátó funkció – Gyermekvédelmi törvény Pedagógiai szakszolgáltatás

Óvoda-, és iskolapszichológusi feladatok Gyermekekkel Pedagógusokkal, és Szülőkkel végzett tevékenység

Fejlesztőpedagógia Óvodai képességszűrés - MSSST Iskolai képességszűrés – Porkolábné féle tanulási zavar szűrés fejlesztés

Életmód kérdőív Napi elfoglaltság Étkezési jellemzők Alvási jellemzők Baráti kapcsolatok Pszichoszomatikus adatok Összefüggések