Utazás a digitális állampolgár koponyája körül Rab Árpád BME-ITTK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
Mit csinálsz a szobádban
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei.
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Negyedik előadás Március 11
FOTOGRAMMETRIA és TÉRINFORMATIKA TANSZÉK
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Üzleti megoldás nemcsak üzletembereknek !. Mit kell tudnod és mit kell mondanod ? - Milyen érvek vannak az elkezdés mellett. - Hogy épül fel, az üzleti.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
16.ÓRA A HIDROGÉN ÉS AZ OXIGÉN
Tévedések és hibák a könyvtárközi kölcsönzésben, a külföldi gyakorlat Dr.Szabóné Balogh Clarissa Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár.
Gazdasági modellezés,döntési modellek
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Olaszliszka/rasszizmus/ciganybunozes.hu Az internet manipulatív hatásának jelentőségéről XXX. Jubileumi OTDK Konferencia Szeder Dóra Valéria III. Évfolyam.
NAT 2007 kompetenciák.
A jövő könyvtára, a könyvtárak jövője MA Könyvtári szolgáltatások menedzselése II.
Metaverzum A jövő virtuális univerzuma. Videójátékok, virtuális világok, web 2.0, Földet ábrázoló online térképek kereszteződése Szimuláció és realitás.
Korok játéka vagy játékok kora
Kit kérdezzen meg a felhasználó? Budapest, május 26.
A vidéki tér sikertényezői
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Pókerágens fejlesztése játékelméleti alapokon
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék R „Big Data” elemzési módszerek Kocsis Imre
Information Society Research Institute 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u. 3. St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Meglévő ASP.NET 2.0 alkalmazás kiegészítése AJAX-szal
Kereskényi Róbert MSDN Kompetencia Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai.
Szabó Viktor Műszaki Mechanikai Tanszék
Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN.
Az iskola az információs társadalomban Z.Karvalics László BME Információs Társadalom-és Trendkutató Központ.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Turizmus, élményipar, kultúra Z.Karvalics László BME-UNESCO Információs Társadalom-és Trendkutató Központ.
A CSECSEN HÁBORÚK ÉS A HAN-UJGUR KONFLIKTUS Rigó Márta NT/I (MA) Stratégia és válságkezelés Budapesti Corvinus Egyetem.
Európai Scleroderma Nap június 29. Hogyan lehet együtt élni a sclerodermával? Mottó: Nem vagyok beteg, csak sclerodermával élek!
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A székely kulturális örökség digitalizálásának szakmai problématérképe Rab Árpád BME-UNESCO ITTK Székelyföld – Jövőképünk Európa küszöbén május 13.,
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Energetikai gazdaságtan
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
1 AZ IKTA-2000 projektjeinek szakmai bemutatója IKTA-144/2000 projekt november 28.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
© Gács Iván (BME) Energetikai gazdaságtan Villamosenergia-szállítás költsége.
A kutatási eredmények áttekintése INFONIA Alapítvány június 28.
Az aktív időskor programjára, a Szenior Akadémia hálózat kialakítására Horváth János Kowacsics Rita Budapest, Szenior Akadémia.
A digitális kultúra kettős köre és az ifjúság viszonya Rab Árpád Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont VIII. Nemzetközi.
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
Digitális világ, eszközök
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Mikrofonok Elvek, felépítés, jellemzők és alkalmazások
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
A Semmelweis Egyetem online forrásairól, azok használatáról
Előadás másolata:

Utazás a digitális állampolgár koponyája körül Rab Árpád BME-ITTK

2 Energia és hálózatok

3

4 Hosszabban élünk

5 Energia

6

7 Változások 1.

8 Változások 2. Ha nem is a legnagyobb, de a leggyorsabb

9 Információs társadalom

10 A digitális kultúra kulcsfogalmai

11 Három meta-folyamat  Újfajta (tudás) szerzési modellek  A kérdések nélküli válaszok rendszere helyett a kérdésekre adott azonnali, töredezett válaszok  Rendszer nélkül drasztikusan megnövekszik a kiszolgáltatottság és az irányíthatóság  Egészségügyi információk, orvos-beteg kapcsolat etc.  Eltávolodás a fizikai valóságtól  A látott valóság illúzió, nincsen átélés  Kézzel nem fogható pénz, könyv, levél, ajándék, emlék  Automatizáltság növekedése A kettő együttes következménye egy átalakuló mentális működésmodell, mely már zajlik, és erre vezethető vissza számos feszültség, jelenség, pl. online privacy, szerzői jog, médiafüggés, tanulási fegyelem, értékkezelés stb. Átalakulnak a rendszerek: oktatás, fogyasztás, vásárlás, magánélet szentsége, egészségügy

12 Belenevel ő dés

13 Nem játék – cseppben a tenger  szabadságvágy, függetlenség, a helyzetek újszerű felhasználása  állandó interaktivitás, folyamatos közösségi jelenlét  azonnali válaszok és reakciók igénylése  testre szabhatóság, a környezet alakíthatóságának igénye  változatosság időben egymás után és mellett  versengés, győzelem, összehasonlíthatóság  csapatmunka megbízható társakkal  a kapcsolati hálózat bővítése általában meglévő elemekre (tagokra) épül (bizalom)

14 Köszönöm a figyelmet!  Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem Információs Társadalom- és Trendkutató Központ  Rab Árpád igazgató 