Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Matematika kompetencia
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Széchenyi tehetségműhely
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
A történelem tanításának és tanulásának módszerei és stratégiái 2007
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Hunya Márta módszertani szakértő
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Hagyományos és nem hagyományos dokumentumok a könyvtárban
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
„Sztárok” az irodalomban
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Összeállította: Dóber Valéria
Nedeczky Veronika Sulinet Digitális Tudásbázis.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
TÁMOP Egy műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása.
Kompetensek lettünk? június 27..
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Gyermekvilág régen és ma
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az óvodai tevékenységterv
Az óravázlat Szakmai nap október 24.
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Openprof.eu Project No LT01-KA Mivel lehet szabadon tartalmakat fejleszteni? Zarka Dénes Open Professional Collaboration.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
Nemzeti Köznevelési Portál
Új tendenciák a történelem-tanításban
A stílus.
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Az online tárlatvezetés módszere
A digitális kompetencia fejlesztése
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Ki mit tud? december óra 330 terem
Előadás másolata:

Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő SDT a tanár szemével Módszertani lehetőségek Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő

A Sulinet Digitális Tudásbázissal szemben támasztott követelmények Technikai értékállóság Forrásállományok Újrafelhasználhatóság Önálló értelemmel bíró építőelemekből Tananyagkezelő keretrendszer (LCMS) Eszközfüggetlen tároló és tartalomkezelő eszköz www.sulinet.hu/sdt Szakmai fórum

A tananyag-adatbázis Műveltségi területenként 7-12, ill. 9-12 évfolyamok törzsanyaga Óravázlatok, módszertani információk Elérhető tartalmak: Újrafelhasználható tananyagelemek (pl. kép, hang, videó, feladat stb.) Tematikus tartalmi egységek (pl. foglalkozás, téma) Gyűjtemények (lexikonszerű felhasználást támogató fogalom-, hang-, kép-, feladattárak)

Tananyagegységek Tananyagelemekből hozhatóak létre Foglalkozás Téma kisebb, jól meghatározható tananyagtartalmat feldolgozó egység elemek képernyőképekre (lapokra) rendezett halmaza lapok között útvonal definiálható módszertani tulajdonságok Téma nagyobb tananyagtartalmat feldolgozó egység foglalkozásokból szervezhető

A szerkesztés logikai folyamata Tudásbázis Foglalkozás Téma www.sulinet.hu

Logikai felépítés Foglalkozás Gyűjtemény www.sulinet.hu

Módszertani meta adatok – tulajdonságok Célrendszer Módszer Tevékenység forma Tanulásszervezési munkaformák Szintér Korcsoport Időtartam

Célrendszer diszpozíciós képességek fejlesztése gondolkodási képességek fejlesztése grammatikai képességek fejlesztése kommunikációs képességek fejlesztése szociális képességek fejlesztése tanulási önszabályozási képességek

Módszer beszélgetés-vita mimetizálás-dramatizálás játék gyakorlás ellenőrzés-önellenőrzés kutatómunka-megfigyelés kiselőadás szereplés kérdve kifejtés

Tevékenység formák gyűjteménykezelés médium feldolgozás Adattárak használata: könyv adatbázis médium feldolgozás adatkeresés lényeg kiemelés szerkezeti tagolás vázlatírás elemzés mérés-kísérletezés mennyiségek mérése becslés kísérletek elvégzése kísérletek szimulálása

Tevékenység formák alkotás memorizálás példamegoldás tájékozódás egyéni csoportos írott tárgyi előadói memorizálás szépirodalmi szöveg ismeretterjesztő szöveg publicisztikai szöveg didaktikai szöveg példamegoldás képletek számítások tájékozódás térben időben gyűjteménykezelés Adattárak használata: könyv adatbázis médium feldolgozás adatkeresés lényeg kiemelés szerkezeti tagolás vázlatírás elemzés mérés-kísérletezés mennyiségek mérése becslés kísérletek elvégzése kísérletek szimulálása

Tanulásszervezési munkaformák /frontális osztálymunka /egyéni munka /egyéni munka/egyénre szabott /egyéni munka/részben egyénre szabott /kooperatív csoportmunka /differenciált csoportmunka /projekt

Művterület/tantárgy/témakör/altémakör Időtartam Tanulás színterei Korcsoport 1. évfolyam (6-8 év) 2. évfolyam (7-9 év) 3. évfolyam (8-10 év) ….stb Művterület/tantárgy/témakör/altémakör Időtartam Tanulás színterei /kötelező tanórai /választható tanórai /tanórán kívüli

Felhasználás lehetőségei, szintjei Egyszerű alkalmazás Foglalkozások, témák használata Többszintű keresés Találati listák elmentése, könyvjelzők elhelyezése Alternatív alkalmazás Új lapok, foglalkozások, témák összeállítása Szerkesztés, továbbfejlesztés Új elemekből új egységek

Tananyagelemek A tananyagelem a legkisebb építőelem, amiből az SDT anyagai felépülnek. Típus szerint csoportosíthatóak: kép, szöveg, hang, mozgókép stb. Különböző tulajdonságokkal rendelkeznek: altípus besorolás (pl. hangnál: zene/ének, zaj/zörej, beszédhang...) technikai tulajdonságok (pl. méret, felbontás) tartalmi tulajdonságok (pl. cím, tárgy, kulcsszavak)

Kép fotó festmény rajz grafika térkép grafikon/diagram ábra olaj akvarell pasztel akril fal vegyes rajz szabadkézi műszaki számítógépi grafika szabadkézi számítógépi térkép történelmi földrajzi művelődéstörténeti grafikon/diagram ábra folyamatábra állapotábra

Szöveg retorikai tudományos publicisztikai riport hír tudósítás jogi politikai egyházi ünnepi tudományos történelmi műszaki természettudományos közgazdasági művészettudományi /filozófiai társadalomtudományi publicisztikai riport hír tudósítás kommentár esszé

Szöveg/szépirodalmi líra dráma epika mese elbeszélés monda regény vers ballada népdal dráma tragédia komédia epika mese elbeszélés monda regény novella szólás-közmondás

Szöveg hivatalos magán didaktikai önéletrajz jegyzőkönyv pályázat levél magán napló magánlevél didaktikai meghatározás cáfolat bizonyítás utasítás

Szimuláció modell interaktív nem interaktív makett Link Táblázat

Mozgókép animáció film játékfilm színház és előadó-művészet ismeretterjesztő dokumentum sport és szabadidő szórakoztató reklám film játékfilm színház és előadó-művészet ismeretterjesztő dokumentum sport és szabadidő szórakoztató reklám

Hang Zene Zaj Beszédhang Állathang Effekt Belső szervek hangja ének műdal népdal hangszeres zene Zaj zörej mesterséges természetes Beszédhang mesterséges természetes Állathang Effekt Belső szervek hangja

Tesztfeladat egyszeres választás többszörös választás csúszka sorba rendezés párosítás kiegészítés behelyettesítés relációanalízis

Köszönöm a figyelmet!

Akarnak beszélni róla?