Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási stratégiai célkitűzés1 A Magyar Telekom felsőoktatási partnerségi koncepciója.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
DPR kommunikáció alapelvei
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
NELI-projekt bemutatása
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
A vidéki tér sikertényezői
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
1 Civil részvétel és szerepvállalás A helyi és térségi együttműködés lehetőségei és korlátai Rajnai Gábor Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 2100 Gödöllő, Tessedik S.u. 6. Tel.: 28/ ; Fax: 28/ Élethosszig tartó.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Nemzeti Technológiai Platform a
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Országos nagykereskedelmi menedzser
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási stratégiai célkitűzés1 A Magyar Telekom felsőoktatási partnerségi koncepciója

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 2 Kiinduló kérdés Hogyan tudjuk a Magyar Telekom felsőoktatási kapcsolataiban rejlő együttműködési lehetőségeket úgy alakítani, hogy azok mindkét fél számára, rövid-, közép- és hosszútávon is, kölcsönös előnyökön alapuljanak?

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 3 Miért kell a kérdéssel foglalkozni? MT közös platform:  Felsőoktatási kapcsolatok rendezése  Koncepcionális megközelítés  Kölcsönösségen alapuló keret- megállapodások  Munkáltatói arculat  Hatékony kommunikáció  Szponzorkapcsolatok  Támogatások elismertsége  Alapítványokhoz fűződő kapcsolati rendszer felülvizsgálata  Vállalati és felsőoktatási intézményi szempontok összehangolása  Célirányos ösztöndíjak  Kapcsolódás a tudományos élet vezető képviselőihez  HR és munkáltatói szempontok (toborzás, fejlesztés)  Dialógus kialakítása  Stratégiai partnerség  Innováció és üzletfejlesztés – innovációs forrás, hazai és nemzetközi közvetlen kapcsolódási pontok (network) kiépítése  K+F Tanács szerepének érvényesülése (összehangoltság)  Csoportszintű K+F témák kapcsolása  Uniós pályázati források felkutatása és támogatás nyújtása  Részvétel a felsőoktatás fejlesztésében  Hozzájárulás az oktatáshoz, tehetségek fejlesztéséhez  Fogyasztói márka-építés  Jelentős fogyasztói célcsoport kapcsolat  Közvetlen visszajelzés egy jelentős piaci szegmenstől

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 4 S  kapcsolati tőke (kiépített kapcsolatrendszer)  piacvezető multi cég stabil gazdasági háttérrel  jelentős pénzügyi erőforrások (K+F, szakképzési)  jelentős infrastrukturális és technológiai háttér  iparágon belül kompetencia-központ  nemzetközi háttér és jelenlét  EU pályázati lehetőségek kihasználását támogató infrastruktúra és kompetencia W  célok összehangolása, szinergia-hiánya  forrásallokáció bizonytalansága  felsőoktatás felé irányuló márkastratégia és kommunikáció hiánya  regionális jelenlét hiánya (fejlesztési kompetenciák budapesti centralizációja – K+F)  a fejlesztési támogatások szétszórtak  a felsőoktatási támogatások rendszere nem átlátható  szakmai és pénzügyi tervezés különválik (nehézkes a felsőoktatási Intézménnyel a tervezés, bonyolult az átcsoportosítás)  nincs egységes munkáltatói arculat O  nyitottság és kezdeményezőkészség a felsőoktatás részéről  versenyhelyzet az erőforrások megszerzéséért  nincs úttörő szerepet vállaló egyéb üzleti szereplő a felsőoktatás fejlesztésében, stratégiai partnerség kialakításában  a felsőoktatás adja a versenyképesség szempontjából kritikus tehetség-bázist  felsőoktatás az innováció jelentős és potenciális forrása  bővülő EU-s pályázati lehetőségek  az üzleti szereplők társadalmi felelősségvállalása érték a fogyasztók/ügyfelek szemében T  a Telekom nincs a potenciális munkavállalói kör megítélése alapján az első 10-ben  a Telekomot nem azonosítják a felsőoktatás egyik legnagyobb támogatójaként  a munkáltatói márka ismertsége alacsony - a felsőoktatásban végzett, magas képességgel rendelkezők nem a Telekomhoz jönnek  a kapcsolatok elintézményesednek  pénzügyi tranzakciókra korlátozódó kapcsolatok – hibás berögződés (üzenet)

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 5 Célkitűzés A MT hozzon létre 2010-re, stratégiai céljainak megvalósítását is szolgáló, hosszú távú és kölcsönös előnyöket támogató partnerséget magyar felsőoktatási intézményekkel. Siker paraméterek:  támogatói ismertség  munkáltatói márka ismertség  a karrier.telekom.hu oldalra látogatók száma  a Telekom Gyakornoki Programra, a cégcsoporthoz szakmai gyakorlatra jelentkezők száma  a Telekom Gyakornoki Programjának ismertsége, és elismertsége mint kötelező szakmai gyakorlat  megvalósul a MT K+F projektjei hasznosulásának nyomon-követése  üzleti szolgáltatások kompetenciánkból és intézményi megoldásainkból származó árbevétel  stratégiai partnerség célját szolgáló keret-megállapodások  szerepvállalásunk ismertsége, médiában történő megjelenés

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 6 „STRATÉGIAI PILLÉREK”  PÁLYÁZATOK Kiemelt projektek Fejlesztő munkahelyek teremtése Tehetségek „krémjének lefölözése”  K+F Témalaborok ismerete Szakmai kutatóműhelyek támogatása Tervezhető együttműködés, hatékonyabb belső folyamatok (összehangoltság)  TÁMOGATÁSOK Infrastruktúra használat Flotta kedvezmény Szponzoráció Eszközátadás Infrastruktúra fejlesztés Szakképzési hozzájárulás felhasználása Professzori ösztöndíj és keret- megállapodások  TUDÁS-MEGOSZTÁS Kompetencia központ szerep érvényesítése és kiaknázása Aktív szerepvállalás az akadémiai világ és az üzleti praktikum közelítésében – gyakorlatias, üzleti szemléletű oktatás Szervezeti tanulás Előadói tevékenység Szerepvállalások (kuratóriumi, board, vizsgabizottság tagság) Mentori rendszer Tanácsadás  KOMMUNIKÁCIÓ Munkáltatói márka Ajánlati márkák Értékesítési csatorna kialakítása/fejlesztése Összehangolás és tájékozottság (szervezeten belül és kívül)  KAPCSOLATRENDSZER Kapcsolati tőkében rejlő lehetőségek Érdekek és szervezeti célok ismerete, összehangolása Hallgatói célcsoport elérése (direkt visszajelzés) Ráhatás a felsőoktatási szektor stratégiai fejlesztési terveire (tudatos jelenlét, véleményformáló szerep)

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 7 Stratégia és akcióterv 1. Pályázatok: Használjuk ki a felsőoktatási intézményekkel való közös pályázás lehetőségeit; harmonizáljuk és priorizáljuk a MT pályázatokon történő részvételét.  Vizsgáljuk felül és optimalizáljuk az Európai Uniós pályázatok követési, előkészítési, együttműködési és döntési folyamatait  Találjuk meg a MT-on belül születő kezdeményezésekhez (pl. fenntarthatóság, eü., energia),a legmegfelelőbb pályázati lehetőségeket és felsőoktatási partnereket  A felsőoktatási partnerek felől érkező pályázati együttműködési kezdeményezéseket kezeljük hatékonyan és kommunikáljuk a MT releváns döntéshozói felé  Fogadtassuk el a MT-ot a pályázáshoz szükséges szakértelem (know- how) birtokosaként a felsőoktatási intézmények kompetens és megbízható stratégiai partnereként

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 8 Stratégia és akcióterv 2. K+F: Tárjuk fel az egyetemi K+F kapcsolatokban rejlő további potenciálokat az MT felsőoktatási stratégiájával összhangban  Alakítsuk ki közösen a felsőoktatási intézmények kompetencia-térképét, amelyekre támaszkodva a kutatási témákhoz illeszkedő, hatékony intézményi együttműködés valósul meg  Teremtsünk pályázati lehetőséget a felsőoktatási intézmények és kutatóintézetek számára, hogy leghatékonyabb együttműködések révén tudjunk hozzájutni a MT számára szükséges tudáshoz  Tárjuk fel és használjuk a felsőoktatási szektor tanácsadói kompetenciájában rejlő lehetőségeket üzlet- és szervezet-fejlesztés, szervezeti tanulás érdekében („business case” a szervezet hatékonysága, kompetenciái és üzleti eredményessége szempontjából)  Alakítsuk ki az egyetemeken születő innovatív ötletek behozatalának működési feltételeit („Office of Technology Transfer” – best practice)

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 9 Stratégia és akcióterv 3. Támogatások: Alakítsunk ki egységes, objektív kritériumok alapján működő transzparens és nyomonkövethető támogatási rendszert a MT felsőoktatási szektor stratégiájára építve.  Ismerjük meg a piaci szereplők által a felsőoktatási intézményeknek biztosított támogatások körét, tegyük ismertté és adaptáljuk a gyakorlatunkban  Vizsgájjuk felül a jelenlegi támogatási szerződéseket a kommunikációs stratégiai és a felsőoktatási együttműködési koncepciókkal összhangban  Vizsgáljuk felül és alakítsuk ki a szakképzési hozzájárulás terhére adható fejlesztési támogatások koncepcióját, kritériumrendszerét és döntési mechanizmusát  A saját dolgozók fejlesztésére fordítható szakképzési hányadot maximalizáljuk, az Adóhatóságnak a kötelezőn felül fizetett hányadot minimalizáljuk – tervezett és iteratív folyamatban, akciókkal a megfelelőség javítására

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 10 Stratégia és akcióterv 4. Tudás-megosztás : A MT mint kompetencia-központ vállaljon aktív szerepet a kölcsönös tudás-transzfer megvalósításában, azzal a céllal, hogy fejlesszük az MT jövőbeli tudásbázisát.  Mérjük fel a MT előadásokhoz - a hallgatók gyakorlati tudásának mélyítéséhez, a gyakorlat-orientált képzéséhez - történő szakmai hozzájárulásának lehetőségeit (kompetenciák)  Alakítsuk ki a MT „óraadói profilt”, tegyük ismertté, támogassuk és fejlesszük tehetséges munkatársaink oktatásban történő részvételét  Vállaljunk aktív szerepet az akadémiai világ és az üzleti praktikum közelítésében, a gyakorlatias, üzleti szemléletű oktatás formálásában - dialógus, közös fórumok, együttműködések megvalósításán keresztül  Fejlesszük a tehetségeket – alakítsuk ki az ösztöndíjasok, kiemelkedő teljesítményt nyújtó hallgatók támogatásának lehetőségeit  Vizsgáljuk meg annak a lehetőségét, hogy a MT Gyakornoki Programot a felsőoktatás a kötelező gyakorlati idő teljesítési helyszíneként elismerje

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 11 Stratégia és akcióterv 5. Kommunikáció: A felsőoktatási intézményekkel közösen, a társadalom felé, ismertessük és fogadtassuk el a MT felsőoktatási partnerségi célkitűzéseit  Kommunikáljuk és kerüljön a MT szervezetén belül a felsőoktatási partnerségre vonatkozó koncepció elfogadásra, alakítsunk ki egységes, belső információs csatornát, ahol az érintettek minden információt megtalálnak  Mutassuk be a felsőoktatási partnerségre vonatkozó MT koncepciót a felsőoktatási intézményi vezetők számára; folyamatosan tegyük mindkét fél számára elérhetővé/láthatóvá az együttműködés során realizálódó eredményeket  Teremtsünk egységes munkáltatói arculatot és növeljük a munkáltatói márka ismertségét – lehetőségek számbavétele és tudatos, tervezett jelenlét kialakítása révén  Erősítsük a megújult gyakornoki program szervezeten belüli és felsőoktatási szektor felé irányuló kommunikációját

Magyar Telekom Nyrt. felsőoktatási partnerségi stratégiai célkitűzés 12 Stratégia és akcióterv 6. Kapcsolatrendszer: A MT felsőoktatási szektorhoz fűződő kapcsolatrendszerét tegyük átláthatóvá és hangoljuk össze a vállalati stratégiai célkitűzésekkel.  Dolgozzuk ki a partnerség kereteit, fogalmazzuk meg az együttműködés főbb pilléreit és foglaljuk írásba  A partnerség és jövőbeli együttműködés előkészítéseként szervezzünk közös fórumokat oktatási intézményekkel (dialógus, „Jövő-együttműködés- partnerség WS-ok)  Alakítsunk ki a kapcsolatrendszer átláthatóságát és hatékony működését támogató fórumot és biztosítsuk a rendszeres belső információ-cserét, az üzletági célok és érdekek összehangoltságát, az akciótervek monitorozását  Értékeljük, adjunk és kapjunk visszacsatolást a felsőoktatási szektor szereplőitől a MT felsőoktatási partnerség teljesüléséről