Előadás és tréning.  Túl kevés a jóból ( szükségletek toxikus be nem töltése és nem a szülői tökéletlenség )  Túl sok a rosszból ( kritikusság, elutasítás,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az edzői hatékonyság pszichológiája
Advertisements

„Lépés-váltás”-TAMOP A.-11/ Dr. Hatvani Erzsébet
Csoport munka.
A család társas támogatása és a lelki egyensúly
Az óvodapedagógus személyiségének hatása a korai társas kapcsolatokra
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
10 RÓZSA SZÁMODRA. Ha ezt az üzenetet megkapod … az azért van, mert különleges ember vagy!
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Önismeret Horváth Renáta.
Kozma Judit „Jó gyakorlat - rossz gyakorlat” a roma állampolgárokkal végzett szociálpedagógiai munkában Miskolc, szeptember 12.
Szociális tanulás formái
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Különbözőek vagyunk!.
Családi diszfunkciók Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus Pecze Mariann, WJLF.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Pedagógiai személyiségértelmezések
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Fenomenológiai megközelítés
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
Nevelés és nevelői attitűdök
A családi támogatás hálója megtart, fenntart, benn tart vagy behálóz? Dr. Purebl György SE Magatartástudományi Intézet.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A szülői példa jelentősége az utódok életében
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
A beiskolázás előkészítése
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Speciális gyermekvédelem
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Kedves Akadémia Hallgató, Még egyszer köszönjük, hogy velünk voltál a tréningen. Az előadás anyaga minden résztvevőnek jár. Használd boldogan, de kérjük,
Kedves Akadémia Hallgató, Még egyszer köszönjük, hogy velünk voltál a tréningen. Az előadás anyaga minden résztvevőnek jár. Használd boldogan, de kérjük,
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
REGULA Viselkedésjavító, tanulást segítő foglalkozás „A fegyelmezett ember körül rend van, s ahol rend van, ott működnek a dolgok.” 1.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
A láthatatlant megadni
GRASSROOTS Gyermekvédelem
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Összeállította: Piacsek László Zoltán
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Probléma fa Okozat Ok kevés a gyermek az óvodában
Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint.
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
avagy hogyan birkózzunk meg szorongást okozó tanítási helyzetekkel?
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
A diszfunkcionálisan működő család
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Előadás másolata:

Előadás és tréning

 Túl kevés a jóból ( szükségletek toxikus be nem töltése és nem a szülői tökéletlenség )  Túl sok a rosszból ( kritikusság, elutasítás, abúzus, bántalmazás)  Túl sok a jóból ( elkényeztetés, engedékenység, szeretetkultusz)  Szelektív azonosulás ( jelentős személlyel)

 Biztonságos kötődés  Autonómai és kompetencia  Igényeket szabadon kifejezhesse  Spontaneitás és játék  Önkontroll képességének elsajátítása

 Egocentrizmus  Maradványok ( kukucska játék; az utca túl oldalán; neked is jó volt? )  Önbecsülés  Anyával való kapcsolat változása  Születési sorrend  Óvoda

 A 4 alappillér  Önismeret  Bizalom és biztonság  Társas kapcsolatok  Hit a sikerben és a képességekben

 Sebző szavak  Túlzott követelmények  Érdektelenség

 Tartsuk őt tiszteletben!  Fontoljuk meg, mit mondunk neki!  Bátorítsuk az új helyzetekben!  Értékeljük az erőfeszítést, ne csak az eredményt!

 Gyermek Viselkedés (Nisonger) kérdőív