Embarcadero Rad Studio XE5 3D fények, alakzatok bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bemutató-készítés PowerPoint.
Advertisements

A bemutató készítés bemutatója
Bemutató-készítés PowerPoint.
Az ILIAS rendszer a következő címeken érhető el:
Segédlet - SoundCloud.com. 1. kép  Groups – Search for groups –ra kattintva jön be az oldal  Beírjuk a csoport nevét – Search-re kattintva alul megadja.
PowerPoint program A PowerPoint programot nyissuk meg a Start menüből.
Operációs rendszerek Beállítások.
Számítógépes ismeretek 5. óra
Bevezető a tartalomjegyzékek használatába j majd a tanfolyam elindításához nyomja le az F5 billentyűt, vagy kattintson a Diavetítés > Az elejétől gombra.
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
Grafika. 2 Mértékek és koordináta rendszer Használjuk a RGB és QBColor függvényeket a színekhez Grafika létrehozása Load/change picture futási időben.
Készítette: Szobonya Ferenc
Prezentációkészítés Microsoft PowerPoint.
A bemutató készítés bemutatója
Címsor menüsor ikonsor munkaterület (ikonsor) állapotsor.
Sztereogram.
1. Akciógombok elhelyezése
A körlevél készítésének menete
Tartalomjegyzék és tárgymutató
A táblázatok formázása Készítette: Gombkötő Alexandra Felkészítő tanár: Györe Mihály József Attila Gimnázium, 6900 Makó Csanád vezér tér 6.
Képek beillesztése,formázása dokumentumokban Tóth Anita 8
,,Én így tanítanám az informatikát”
A Gimp képszerkesztő program
EGYEKÉRT EGYESÜLET FÓRUMA
Körlevél.
Többtáblás adatbázisok
Projektelőterv, projektköltségvetés készítése Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Vizuális alkalmazások a FoxProban Páll Éva Boglárka.
Prezentáció a prezentációról
Törzsek-Partnerek A partnerek menüpont alatt végezhetjük a partnerek nyilvántartásával kapcsolatos műveleteket. A partnertörzsben vesszük fel a partnerek.
Visual Basic 2008 Express Edition
Elnevezések, ciklusok, feltételvizsgálat
1. Feladat Hozzunk létre egy olyan programot amely számokat ír ki és a felhasználónak időre be kell gépelni ezeket.
1. Program felépítéseProgram felépítése 2. Fényképező megnyitásaFényképező megnyitása 3. Mentett kép betöltéseMentett kép betöltése 4. Betöltött kép megosztásaBetöltött.
Lync 2013 – Rövid összefoglalás
EGYÉNI ANIMÁCIÓ.
2. Feladat. És akkor kezdjük is el!
2. Feladat. És akkor kezdjük is el! Menü Mint ahogy már megszokhattuk módosítsuk az editek text mező tulajdonságát a minta szerint! Tovább.
Grafikai elemek.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Grafikai elemek.
Első lépések a szövegszerkesztő használatában
Ez az én művem Készítette: Barczi Renáta Felkészítő tanár: PeadDr
Készítette: Kiscsatári Nóra
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok
Prezentációk készítése
Dokumentum formázása.
A Visual Basic és a programozás oktatása
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
8. osztály Beszúrás. Töréspont  Kurzor elhelyezése.  Beszúrás menü, töréspont parancs.  Vagy CTRL + ENTER.  Oldaltörés.
A böngészőprogram használata. A böngészők értelmezik a html nyelvet, a javascript kódokat és a php kódokat is. Majd ezeket lefuttatja, és azok alapján.
Multimédia-fejlesztés. 2. számú beküldendő feladat Készítsen el egy multimédia alkalmazást! Neobook for windows szoftverrel Neobook for windows szoftverrel.
ZH feladat Hozzon létre a Dokumentumok-on belül egy saját mappát, oda helyezze majd el a feladat megoldását!
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
PowerPoint A PowerPoint szerkesztői felülete öt fontosabb részre osztható fel. menüsor és eszköztár - ahonnan az utasításokat, eszközöket, opciókat,
Web-grafika (VRML) 2. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs.
Számítógépes programok használata
A Mozilla magyar nyelvű szerkesztőjének használata
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
PAINT.NET INGYENES PROGRAM. Informatika 5. osztály Cs.L. PAINT.NET A PAINT.NET egy kisméretű képszerkesztő ingyenes program. Használhatjuk a Paint helyett.
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Global Illumination.
Jelentések Jelentést akkor használunk, ha az adatbázisban letárolt adatokat szeretnénk kinyomtatni. A jelentésben szereplő adatok alapja egy tábla vagy.
Neumann János Informatikai Kar
Árnyékszerkesztés alapjai
Az én művem Készítette:Szekerczés Szabina
Ültetési rend létrehozása
Prezentációk 2. Bemutatók készítése.
A dia beszúrása a bemutatóba
Cím és kép elrendezés Alcím
Előadás másolata:

Embarcadero Rad Studio XE5 3D fények, alakzatok bemutatása

A Formnak azonosak a tulajdonságai mint a sima felületnek, azt egy másik bemutatóban lehet megtalálni A 3D programozásakor 3 fő almenünk van: -3D Scene -3D Shapes -3D Layers

A 3D-s nézet kialakításához elengedhetetlen a TCamera és a TLight A TCamera adja a nézőpontot, amihez képest a TLight irányában megvilágított kép árnyékai látszódnak V I S Z A A fény csak úgynevezett „material”-on tükröződik

A 3D shapes menüben 3D-s alakzatokat, 3D-s szöveget és 3D-s grafikont jeleníthetünk meg Az alakzatokat úgynevezett „Material”-lal színezhetjük meg, vagy mintázhatjuk V I S Z A Mint látszik az ellipszis alja kap fényt, a teteje nem, így az sötéten marad

3D Layers menüpont egyes elemeit mutatom meg, ami fontos lehet saját programod megírásához. TLayout3D 3D-s réteg TImage3D Kép beszúrása 3D-s „lapra” TLayer3D 2D-s kiegészítők(gomb, progressbar stb.) megjelenítése 3D-s felületen TTextlayer3D 3D-s szövegdoboz hozzáadása V I S Z A (Ezek mindegyike egy vászonként jelenik meg, így nem mutatom be külön őket.) PROGRAM

Light: a fény Material: alakzatunk mintázata Arc Dial: forgatni fogjuk vele a fényt, és a kockát

Adjunk hozzá egy TLightMaterialSource-t Ennek a textúráját a „Texture”-nél állíthatjuk be, egy tetszőleges képre (előugró ablak-Load)

Betallózzuk a kívánt képet a „Load” menüpont megnyitása után

Alakzatunk menüjében rákattintunk a MaterialSource-re, és kiválasztjuk a már megszerkesztett LightMaterialSource-ünket. A fényt a már említett helyről beillesztjük és már látjuk is alakzatunk mintázatát Azért nem látszik semmi még, mert nem rendeltünk fényt programunkhoz Alap

Beillesztjük a TLayer3D-t, majd bele az ArcDial-t az Additional menüből Alap

Az ArcDial Events fülénél a LiveBindings-Bind Visually almenüt választjuk. Alap

Jobbklikk a felületre, és a Show/Hide elements-nél kiválasztom a Light1 fényt Utolsó lépésként az ArcDial1 Value részét összekötöm a Light1 értékével, ezzel létrehozva a kapcsolatot. A 3 pontra kattintva előjön egy menü, amiből kiválasztom a Rotation.Angle.Y-t. Futtassuk programunkat és figyeljük a fény változását. Alap

Material-ok Light: a fény irányában árnyékolódik a beillesztett alakzat Texture: megjeleníti a kívánt alakzaton a kiválasztott képet/textúrát Color: a kiválasztott színt rendeli hozzá az alakzathoz V I S Z A

Automata mozgás Beszúrva: -Gomb -Időzítő -Material -Kocka

Az időzítő egyetlen Event-jét megnyitjuk, ahová a következő sorokat írjuk be: Ez mozgatja a kockánkat A timer Interval property-jét állítsuk át 100-ra

Futtatjuk, és egy idő után eltűnik a kocka, azaz kimegy a látótérből A gomb csak arra van, hogy elindítsa a mozgást Az időzítő(timer) Enabled property-jét True-ra állítja majd gombnyomásra A kockát a szokásos helyről a 3D shapes-ből szúrjuk be, majd a textúrát ismét hozzárendeljük. Futtatjuk, és egy idő után eltűnik a kocka, azaz kimegy a látótérből