Gyártsunk feladatot Fazekas Krisztián színvonalasan.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A prezentáció művészete
Advertisements

Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Word 2007.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Történelemdidaktika III. A kétszintű érettségi. Az érettségi reform előzményei  Közel tíz esztendős fejlesztőmunka eredménye.  Középiskoláztatás iránti.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
Bekezdésformázás Név: Szarvas Nóra 8/a Felkészítő tanár: Salamon Róza
Forrás: Infografika Forrás:
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Képességszintek.
Megértési értelmezési folyamatok
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Pedagógiai kutatás (2) -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Alapok Néhány apróság, amit tisztázni kell. Első feladatok Szúrj be egy diát a legelső helyre! Legyen rajta valami főcímszerű szöveg!
Sztringek.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Bekezdésformázás Felkészítő tanár: Tóth Attila Diák: Lábszki Anna
HTML oldal felépítése Készítette: Pataki Arnold
Operációkutatás eredete
Gazdasági ismeretek.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
Budapest – OSZK, november 11.
2009. április 24.XVI.Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Kereslet és kínálat e-book témában Moldován István OSZK.
Bánkeszi Katalin Egyházi Könyvtárak Egyesülése Országos Széchényi Könyvtár Digitalizálás Mit? Miért? Hogyan? Mivel? Továbbképzés Budapest,
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
Levelezési alapismeretek
Prezentáció a prezentációról
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Microsoft Word Oberhuber Balázs.
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Weblap-szerkesztés.
Dokumentumkészítés Emelt szint: 60 perc 30 pont.
Internet, Elektronikus levelezés
Kommunikáció írásban és szóban
Érettségi esszék középszinten
Kurzus adatlap Transzparens, a legfontosabb információkat tartalmazó saját kurzus adatlap Minden kurzusnak külön adatlapja van Minden oktató a saját admin.
PowerPoint 7. Évfolyam Formázások. Mentés A feladatot mentsük el a saját mappánkba „7_2_ppt_SajátNév” néven (ahol a SajátNév a saját nevünk helyesen leírva,
Készítette: Turócziné Kiscsatári Nóra
Az NVU webszerkesztő program
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
A fenntartható fejlődés
Weblap-szerkesztés. Információs hálózati szolgáltatások Internet fontosabb szolgáltatásai (szóbeli) Elektronikus levelezési rendszer használata (szóbeli)
Szövegszerkesztés Középszint: 60 perc, 40 pont Emelt szint: komplex feladat részeként (60 perc 30 pont)
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / A TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEINEK VÁLTOZTATÁSI JAVASLATAI.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Táblázatkezelés.
Szövegszerkesztés.
Sonnevend Péter Új munka indult:
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
A kétszintű érettségi. Középszint Írásbeli : 180 perc, 90 pont Szóbeli : perc, 60 pont A vizsga részei: –Egyszerű, rövid választ igénylő feladatok.
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Szövegszerkesztés összefoglalás.
A problémafeltárás technikái
SZFP II Kompetenciamérés
Adatfeldolgozási ismeretek 15. ML osztály részére 2017.
MS Office Word 2010 Szövegszerkesztés.
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

Gyártsunk feladatot Fazekas Krisztián színvonalasan

Lépések Téma  felírjuk a kis nevünket Megkapjuk Feladattípus (milyen jellegű, hány pontért) Ötlet (kérdés, forrás)  legtöbb idő Forrásgyűjtés Összetákolás, megoldókulcs

Feladattípus (milyen jellegű, hány pontért) Emelt vs közép Teszt vs esszé Hány pontért

Feladattípus (milyen jellegű, hány pontért) Lehetséges feladattípusok középszinten és emelt szinten 1. Információkeresés források (szöveges, képi) segítségével 2. Források alapján egyszerű következtetések megfogalmazása 3. Különböző típusú (szöveges, kép, diagram) forrásból származó információk összevetése 4. Megadott szempontok szerinti fogalmak gyűjtése forrásokból 5. Fogalmak azonosítása, hozzárendelése egy korhoz, állam területéhez 6. Térképekről információ gyűjtése 7. Térképek alapján egyszerű következtetések megfogalmazása 8. Helyszínek azonosítása atlasz segítségével 9. Célok és következmények megkülönböztetése 10. Ok-okozati összefüggés bemutatása 11. Következtetések megfogalmazása események, folyamatok, jelenségek, döntések következményeiről Lehetséges feladattípusok csak emelt szinten 1. Források egy-egy részletének összehasonlítása, a különbségek okainak értelmezése 2. Megadott szempontok szerinti fogalmak gyűjtése forrásokból, következtetések levonása 3. Fogalmak magyarázata, hozzárendelése korhoz, területhez 4. Térképekről információ gyűjtése, következtetések levonása 5. Események közötti sorrendiség megállapítása 6. Különböző jellegű folyamatok és eseménysorozatok közötti kapcsolatok megtalálása A forrás segítsen, de nem azért van ott, hogy a kérdésre kimásoljuk a választ Legyünk kreatívak; ezt mondani könnyebb, mint kivitelezni Alibi-forrásra viszont semmi szükség

Tesztfeladatok Fill in the gap Hibajavítás  nyomor Igaz/hamis; Relációanalízis Forrásra kérdés; kreatívabb: EULÁLIA választójogaEULÁLIA Képfelismerés/karikatúraelemzés Táblázatos (fogalom/évszám/személy/esemény) Térképes Időrendi sorrend Összekötős Diagram/térkép alapján általános trend

Esszék KözépszintEmelt szint Szöveges, probléma megoldó (rövidebb) feladat Forrás (szöveges, képi stb.) segítségével kell néhány mondatban, sorban (kb szó­ban) megoldani a kitűzött fela­datot. E feladatoknál általában valamilyen forrás (szöveges, képi) felhasználásával kell néhány mondatban, sorban (kb szóban) megoldani a kitűzött feladatot. Szöveges, elemző (hosszabb) feladat Forrás (szöveges, képi stb.) se­gít­ségével kell soros szer­­­kesztett szövegben (kb szóban) megoldani a feladatot. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy for­rás­anyag segítségével vagy anélkül kell soros szerkesztett szövegben (kb szóban) megoldani a feladatot. Rövid vagy hosszú Problémamegoldó vagy elemző Hány sor

Esszék (ld. 2-12es levél) RÖVID: ( Problémamegoldás) 1.Az angol polgárosodás egyik legélesebb társadalmi problémáját adták a bekerítések. A források segítségével világítsd meg a problémát és következményeit! 2.A következő feladat az ellenreformációval kapcsolatos. Mutasd hogyan reagált a katolikus egyház a reformáció térhódítására! HOSSZÚ : ( Leíró jelleg, Informatív forrás, Kronológia,Részletes megoldókulcs) ; MINTAMINTA 1.Ismertesd a spanyol örökösödési háború főbb eseményeit, valamint a két szemben álló nagyhatalom érdekeit, a többi európai állam álláspontját és a háború után kialakuló európai hatalmi berendezkedést! 2.Az atlaszod és a megadott adatok segítségével ismertesd az 1618-tól ig tartó 30 éves háború szakaszainak vallási vonzatát és konfliktusait!

Forrásgyűjtés Legnehezebb feladat Ötletelés  hamarabb gondolkodni, mint a határidő Csak olyat elvállalni, amelyik témát ismerjük jobban Másokat megkérdezni, hogy van-e vmi ötlete NEM LOPUNK; itt nem egy balfasz egyetemi oktatót verünk át, hanem magunkat és a diákjainkat

Forrásgyűjtés KÖNYVTÁR, Internet Tankönyvek; ATLASZ Wikipedia csak ötletszinten, onnan a rendes forrást visszekeresni; képekre, táblázatokra nagyon jó, az angol kiemelten, DE mindent magyarul, lefordítva felhasználni Lexikon, mek.oszk.hu Engel Pál: Beilleszkedés Európába, a kezdetektől 1440-ig (Magyarok Európában sorozat) 1000ev.hu  törvények Rubicon Térképek: Ksh.hu, imf.org, wto.org Segédtudományok: Irodalmi források, képzőművészet, politikatudomány, eu-s alapismeretek, minimál természettudomány, társadalomismeret Történelmi írások Történettudósok Szakmai folyóiratok Törvények Térképek Statisztikai adatok Lexikonok

Összetákolás, megoldókulcs Számítógép, formázási standard!!! Kérj segítséget (az igénytelenség a gáz, és csak másokat szívatsz!!!) Forrásmegjelölés Újraolvasás Megoldókulcs elkészítése, párhuzamosan a feladattal, a forrásokat értelmezve-használva (mintha diák lennél)

Mire kellene odafigyelni lektorálás közben? szakmai hibák formázási standard felsorolás az legyen ez a jel, amit itt látsz betűtípus sorkizárt pontszámok helyesírási, nyelvtani hibák, mondatszerkesztés feladatok megfogalmazásai legyenek változatosak és értelmesek formázás konzisztens esztétikailag jobb elrendezésre figyelni képek elég jól láthatóak-e (kontraszt, fényerő) pre-nyomtatásnál derül ki igazán feladatok sorszámozása oké legyen idézőjel, precíz hivatkozás forrásmegjelölés dőlt és // között, ami nincs dőltezve elég hely van-e a kitöltésre? +1 sor be táblázatok jól vannak-e igazítva, és azon belül a szövegek is a lap alján nagy hely maradt-e oldaltörésekre odafigyelni, ne lógjon át 2 sor az egyik feladatból a másik oldalra figyelni párhuzamosan a megoldó kulcsot (pl. kiszedtek egy kérdést akkor ott se legyen) Mindezeket leellenőrizni a „kész” feladaton, és utána elküldeni a Pré-felelősöknek.

back