Kommunikáció írásban és szóban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MI A PREZENTÁCIÓ CÉLJA A FIGYELEM FELKELTÉSE A FIGYELEM MEGTARTÁSA
Advertisements

SZAKDOLGOZAT a tudományos munka iskolája
A hatásos prezentáció jellemzői
Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Verbális kommunikáció
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
fajtái, formai és tartalmi követelmények
Informatika eszközei Makra Csaba.
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Verbális kommunikáció
Megértési értelmezési folyamatok
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Szakdolgozat, mint a legjobb referencia a pályakezdéshez
Szakirodalmi és publikációs ismeretek Dr. Erős Gábor.
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Energetika II. energetikai BSc szak (energetikai mérnök szak)
Információ feldolgozása
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Hogyan (ne) tartsunk előadást?
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel:
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Szakdolgozat címe Készítette: Név Konzulens: Név 2006.
Instrukciók a készítéshez Az irodalomkutatás eredményeit kell hangsúlyozni. (Mi történt eddig, s abból mi állapítható meg.) Az irodalomkutatás eredményeit.
Vizsga-dolgozat Téma: orvosi kóderndszerek vagy orvos- biológiai ontológiák (pl. nem tárgyalt kódrendszer ismertetése, előnyei, hátrányai; történelmi fejlődés.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
A SZAKDOLGOZAT.
A SZAKDOLGOZAT CÍME (ARIAL 32 pt)
ELŐADÁS, REFERÁTUM KÉSZÍTÉSE
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Érettségi esszék középszinten
Közgazdaságtan 0 Hogyan írjunk tudományos munkát? Tóth Gergely.
Prezentáziós Stratégia
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Könyv-és könyvtárhasználat 8. osztály. Könyvtári katalógusok Könyvtári katalógus Könyvtári katalógus 1. leíró betűrendes katalógus - szerző szerinti leíró.
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
TÁMOP /1-2F Hulladékanalízis és –kezelés 14. évfolyam Hulladékanalízis és -kezelés – a gyakorlat szerkezete, általános tudnivalók (elméleti.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
Összeállította: Juhász Tibor – 2006 – Prezentációk 5. Bemutatók tervezése.
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Hatékony és pontos munkavégzés
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
INFORMATIKA 2. alkalom -1. rész november 18. Gyakorló 001.
INFORMATIKA 2. alkalom -1. rész október 6. Gyakorló 001.
A beadandó dolgozat és a prezentáció tartalmi és formai követelményei
Hatékony és pontos munkavégzés
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
KÖNYVVIZSGÁLÓI KÖZFELÜGYELET
INFORMATIKA március ELŐADÓ II. alkalom
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Áramlástan mérés beszámoló előadás
INFORMATIKA március ELŐADÓ II. alkalom
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

Kommunikáció írásban és szóban Mérnöki készségek Lonsták Nóra Nyugat-magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Építéstani Intézet

Tematika I. Kommunikáció írásban 1. általános szabályok 2. esszé 3. jegyzőkönyv II. Kommunikáció szóban 2. kivetítés 3. előadás kivetítéssel

I. Kommunikáció írásban

1. Általános szabályok stílus: - változatos, olvasmányos megfogalmazás - magyaros, szabatos mondatok (pl. passzív szerkezet kerülendő) - szakkifejezések helyes használata (terminus technicus) - helyesírás és nyelvtan helyes alkalmazása - világos, érthető mondatszerkesztés - összefüggő szövegalkotás forma: (általánosan elfogadott) - 12-es betűméret - sorkizárt (1,5 cm margó) - Times New Roman betűtípus - másfeles sortáv - áttekinthető, tagolt - kötőjel ≠ gondolatjel

2. Esszé essay (fr): próba – elsőként Montaigne használta (XVI. század) Jellemzése: - rövid terjedelmű műfaj - elemző, értelmező megfogalmazás - témája: irodalom, politika, tudományos és mindennapi élet - tükrözi írója véleményét, nézőpontját (- oktatásban: számadás az ismeretekről) Készítés, feldolgozás: - piszkozat készítése (ha szükséges) - gondolatok összegzése - adott téma, problémakör megértése, elhelyezése térben és időben - probléma okainak, előzményeinek és következményeinek feltárása - források megfelelő értelmezése, beépítése - saját ismeretek, önálló nézőpont/vélemény beépítése - magyarázatok, következtetések levonása

2. Esszé (folyt.) Szerkezete: 1. Fedőlap: - intézmény neve - esszé címe - készítés dátuma - tantárgy neve - oktató neve - készítő neve 1,5. Kivonat, kulcsszavak 2. Bevezetés (5-10%): - téma megnevezése - általános bemutatás - tények, célok rövid összefoglalása

2. Esszé (folyt.) 3. Téma meghatározása: - téma és kapcsolódása a szakterülethez - irodalom-áttekintés - „gyorstalpaló” - jártasságot igazolja - idézetek, hivatkozások szerző neve + évszám (Németh 2003) sorszám [8] 4. Tárgyalás: - elméleti háttér (előismeretek?) - alkalmazott vizsgálati módszerek vizsgálat tárgya, koncepció mérési módszerek (pl. berendezések) paraméterek - eredmények, értékelés

2. Esszé (folyt.) 5. Összegzés: - rövid, szűkszavú - milyen új információhoz jutott 6. Irodalomjegyzék: könyv: J.K. Rowling (2002) Harry Potter és a Tűz Serlege. Animus Kiadó. Budapest. p297 újság: C. Newman (2012) Orosz nyár. National Geographic 10(7): 72-87. internet: Kéri T. (2012) Épületek és zárt terek tüzei, tűzoltói vonatkozásai. http://vedelem.hu/letoltes/tanulmany/tan411.pdf. Internet. 2012. 09. 27. (7. Köszönetnyilvánítás) - saját álláspont - eredmények összefoglalása - javaslattétel

3. Jegyzőkönyv Felépítése: - fedőlap vagy formalap - adatok: név, évfolyam tantárgy mérés megnevezése dátum - mérés elve - használt eszközök - mérés menete - mérési eredmények - elvégzendő számítások - eredmények - összegzés

II. Kommunikáció szóban

1. Általános szabályok stílus: - Ki a hallgatóság? - tagolás (bevezetés, tárgyalás, befejezés) - érthető, kellőképpen rövid - felkészültség, felolvasás kerülése - kapcsolatteremtés - beszédstílus (!) - nyelvhelyesség előadás módja: - csak élőszó - kivetítéssel (színesebb)

2. Kivetítés formája: - megfelelő program kiválasztása (PowerPoint, Prezi stb.) - megfelelő színséma kiválasztása - megfelelő tervezősablon kiválasztása - ne vonja el a figyelmet a témáról - kontrasztos háttér (világos/sötét, sötét/világos) - olvasható legyen (min. 24-es betűméret) - jó minőségű, kivehető ábrák - egységesség: effektek betűtípus (legalább diánként) betűszín ábrák elhelyezése

3. Előadás kivetítéssel előnye: - szemléltet - színesít - vezérfonalat ad hátránya: - mankóvá válhat - érteni kell az igényes elkészítéshez - elveszhet a lényeg

3. Előadás kivetítéssel (folyt.) általában 10-15 perc → 1-2 perc/dia mutogatás csak eszközzel (pálca, lézer) szembefordulva a hallgatósággal csak vázlat legyen teljesség igénye nélkül eredmények elvek okok következtetések

Köszönöm a figyelmet!