Blogok keresése, keresőoptimalizálás, Google Webmaster Tools

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Keresőrendszerek.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Online könyvajánlás Hogyan tájékozódhatunk a gyermekkönyvek világában?
Készítette: Fodorné Varkoly Mária. Amit ma feltölt valaki, az több év múlva is elérhető lesz a világhálón! Ezért érdemes vigyázni milyen tartalmakat teszünk.
Drótváztervek (mockup, wireframe) készítése
Többszálúság a böngészőben, avagy merjünk-e Javascriptben programot írni? Farkas Máté Budapest.js meetup
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
A szolgáltatásai Gödöny Péter ELTE IK Pataky István Inf. Szki.
EBusiness feladatok GINFO III őszi félév. Feladatok témakörei •A hirdetési piac elemzése: USA, EU, Magyarország; keresőmarketing •Iparág-specifikus.
AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.
Internet ismeretek II..
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
FILMKLUB SZERVEZÉSE A TÁRSADALOMBA NEHEZEN BEILLESZKEDŐ FIATAL FELNŐTTEKNEK
Dr. Ormós Zoltán Turmix: internet+jog Dr. Ormós Zoltán
Vázlat:
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Készítette : Szente Szilvia Felkészítő tanár : Mgr. Spek Krisztina Iskola : Magyar Tannyelv ű Magán Szakközépiskola, Gúta.
2010/2011.Huszár István1. dia Weboldalak tervezése II. (X)HTML.
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Vizuális és web programozás II.
Informatika verseny január 25. Hunyadi János Gimnázium
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
Kereső programok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Mitől jó a céges weboldal?
Aki keres, az talál? Igen, talál. Ki ezt, ki azt, de egy szót beütve a google keresőbe (pl.) mindig ugyanazt, hacsak nem kerültek fel új honlapok az adott.
A legjobb és legolcsóbb hirdetési lehetőségeket az interneten találjuk. Rengeteg ingyenes hirdetési oldal van, s ha otthon rendelkezünk internetkapcsolattal,
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Közösségi oldalak használata
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
Szemantikus keresők.
Vida Andrea SZTE Egyetemi Könyvtár
Az internetes keresőkben a felhasználó az őt érdeklő szavakra, adatokra kereshet rá egy általában egyszerű oldalon, egy beviteli mező és egyéb szűrési.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Számítógép-kezelői tanfolyam VFMK
Support.ebsco.com Business Source keresés az EBSCOhost felületen Oktatóprogram.
Hol keressünk tudományos munkákat kutatásunkhoz?.
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
Keresőrendszerek.
Internet, Böngészők, Elektronikus levelezés
Topológiák Hálózati eszközök
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Az internetes keresési módszerek
Web-programozás Lénárt Anett egyetemi adjunktus - PTE PMMK Rendszer- és Szoftvertechnológia Tanszék 2. Előadás Tananyag: A HTML nyelv meta elemei.
IT-DEV-CON – Orchard CMS technológiai áttekintése Turóczy Attila Livesoft Kft.
A természet, mely körülvesz és kiszolgál bennünket, melyben élünk, és amit védeni, az utókornak megőrizni kötelességünk. A programsorozatra szeretettel.
Ez az én művem: Papercraft
SoundCloud.
Könyvtár- és informatikai alapismeretek kurzus október 1.
Tartalommarketing a Google Adwords-ben Hirdetésszövegek, melyek több és olcsóbb kattintásokat hoznak 7 tipp – garantált siker! Szaladják Linda.
Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor.
Keresés fajtái Matching (szabadszavas)
Könyvekről Készítette: Baranyi Kata.   „A blog egy olyan periódikusan újabb bejegyzésekkel bővülő weboldal, amely ezek sorozatából áll, függetlenül.
17 ISMERTESSE AZ INTERNETES KERESÉSI MÓDSZEREKET! KONKRÉT GYAKORLATI PÉLDA KERESÉSRE.(KERESÉS, TALÁLATI LISTA ÉRTELMEZÉSE, TALÁLT OLDAL MENTÉSE.) Készítette:
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
Kulcsrakész Közgyűjteményi Portál
Sajtóinformatika online újságírás II.
Internet és kommunikáció
Navigáció az Interneten:
AVON CAREER SITE FELÉPÍTÉSE
Előadás másolata:

Blogok keresése, keresőoptimalizálás, Google Webmaster Tools Készítette: Vogl Ádám

Mi az a blog? Blog = folyamatosan frissülő, szubjektív tartalmú, rendszerint valamilyen téma köré szerveződő oldal Blog = Web+Log, azaz webnapló Sokszor nehezen meghatározható témájúak Tematikus, énblog, céges blog, fotoblog, splog vagy trashblog, audio/videoblog, linkblog

Tematikus blog Jól behatárolható témájuk van, akár több közreműködőjük lehet A témával foglalkozó szakirodalommal ellentétben személyesebb, szubjektívebb hangvétel, buzdíthatnak véleménycserére is Példák: www.sorozatjunkie.hu (TV sorozatok) www.filmbuzi.hu (filmek)

Énblog Klasszikus értelemben vett „webnapló”: egy személy vezeti, személyes vélemények, aktuális élmények leírására használja Általában szűkebb ismerősi körrel tartja kommenteken keresztül a kapcsolatot Általában nincs konkrét téma, vagy nehezen behatárolható, hogy mire fókuszál kicsit jobban

Céges blog Egy adott cég vagy intézmény képviselői vezetik Céggel vagy annak termékeivel kapcsolatos tudnivalók, hírek, élmények leírása Termékismertetések, reklámok, rendezvényismertetők Kevésbé szubjektív, jellemzően kicsit hivatalosabb hangnem Jellemzően pozitív, inkább reklámozó hangnem

Slog, Trashblog Olyan blog, aminek szinte alig vagy egyáltalán nincs értékes információtartalma Keresőkre optimalizált kamu „szerezz pénzt a neten 0 munkával” típusú blogok Facebook like-vadászok (2perc.hu, Hungaromém, Trollfoci, stb) Jellemzően WordPress motort használnak

Blog.hu Magyar blogos oldal, ahol bárki létrehozhat saját blogot tárhely bérlése és szakértelem nélkül is Témák szerinti kategorizálás Kiemelt blogok kezdőlapon (pl: Vírusirtó Blog) Személyes és tematikus blogok egyvelege, nehézkes kereshetőség

Blogok keresőoptimalizálása (Wordpress) Érvényes XHTML alapú sablon választása Megfelelő címválasztás Megfelelő kategóriák és tag-ek használata WP beállításainál megadható a linkek szerkezete http://peter1989.wordpress.com/2013/05/19/nem-mese-anime-kritikus-szemszogbol/ http://peter1989.wordpress.com/post/162

Példa egy jó megoldásra

Google Webmaster Tools Segítségével információt szerezhetünk arról, hogyan találnak el a weboldalunkra Rangsorolt keresőszavak listája Impressions: hányan látták az oldalunkat a találati listában megjelenni Clicks: azok száma, akik a fentiből rá is kattintottak a linkünkre CTR (Click-Through Rate): linkre kattintók aránya százalékban kifejezve Trendek megtekintése

Történeti áttekintés, trend követése

Blogok problémái Túl könnyen használható rendszerek (pl Wordpress telepítése, elhelyezése) + Google AdSense, reklámelhelyezés -> Rengeteg trash-blog, főleg reklámbevételi célból Sokszor nem megfelelő kategóriák, tag-ek használata -> nehéz a blogon belül eligazodni Utólag könnyen módosítható bejegyzések és dátumok

Így (is) születnek a trashblogok További részletek: a mellékelt Word-ben

Köszönöm a figyelmet!

Felhasznált források Petényi Márk (2005): Mi az a blog? http://mark.hu/mi-az-a-blog/ (Letöltve: 2014. 05.06) Patai László (2013): Keresőoptimalizálás http://sugo.wphu.org/keresooptimalizalas (Letöltve: 2014. 04.28) Jayson DeMers (2013): How to Use Google Webmaster Tools to Maximize Your SEO Campaign http://searchenginewatch.com/article/2273660/How-to-Use-Google-Webmaster-Tools-to-Maximize-Your-SEO-Campaign (Letöltve: 2014. 04.28) Juhász Valéria (2010): A blog műfaji attribútumai http://www.juhaszvaleria.hu/wp-content/uploads/2010/04/A-blog-m%C5%B1faji-attrib%C3%BAtumai.doc (Letöltve: 2014. 05.06)