2009.081 1.Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Manapság a számítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép- képernyő vagy monitor. A monitort egy kábel köti.
Advertisements

Minden amit tudni akartál de soha sem merted megkérdezni
A gép által végrehajtott feladatok eredményeit mutatják, vagyis a géptől a felhasználó felé közvetítenek információkat: • Monitor • Projektor • Nyomtató.
Monitorok csoportosítása, működésük, jellemzőik
Kimeneti periféria A monitor
Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
Grafikus Hardver Alapok
INFORMATIKAI ESZKÖZÖK: A MONITOR
Monitorok csoportosítása, működésük, jellemzői
Jelátalakítás és kódolás
Színformátumok és színmodellek
K ÉPERNYŐ MINT KIMENETI ESZKÖZ. adatok, szövegek, képek, filmek vizuális megjelenítését szolgáló készülék, a számítógépek legfontosabb kimenete. Míg.
Képalkotás Vektoros képalkotás
Vincze Alexandra Választott téma: Kiviteli perifériák Felkészítő tanár: Bartha Katalin Iskola: Kossuth Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium.
A színek számítógépes ábrázolásának elve
A táblázatkezelés alapjai 1.
Digitális képanalízis
Monitor Alapvető kimeneti eszköz Angol neve: display
Készítette: Kecskés Imre
A digitális fényképezés alapjai
Monitorok Amit látunk.. Amit eddig is tudtunk Régebben fekete-fehér monitorok voltak. (monokróm) A kép pixelekből áll. (Picture Element) A pixelek alkotják.
Multimédiás technikák 1. kérdés Melyik diszkrét médium? a)hang b)videó c)animáció d)kép.
Multimédiás technikák 1. kérdés A homogén foltok kódolása milyen tömörítést valósít meg? a)veszteséges b)káros c)veszteségmentes d)redundáns.
Ismétlés.
BE KI Perifériák Számítógép.
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
Monitorok, nyomtatók Liptai Krisztina 13/D.
Az információ és kódolása Kovácsné Lakatos Szilvia
Gútai Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Szlovákia
Színtervezés számítógépes felhasználás számára Schanda János és a Virtuális Környezetek és Fénytan Laboratórium Dolgozói és PhD hallgatói.
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Bevezetés a Számítógépi grafikába - előadás
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk
6. A 3D grafika alapjai 6.1. A 3D szerelőszalag fölépítése
Turbo Pascal 11..
A színek számítógépes ábrázolásának elve
A grafikus megjelenítés elvei
Monitorok.
Rögvest kezdünk ÁMI_08.
Térképészet Színmodellek.
Grafikus alaphardver Szirmay-Kalos László. Jelfeldolgozási megközelítés modellezés modell képszintézis Digitális kép megjelenítés Analog Digitál Képinformáció.
Fogszín meghatározás 2008.
Hyper Text Markup Language
Képek feldolgozása 7. osztály.
Mi az RGB? Red Green Blue, a képernyős szín-megjelenítés modellje. Ha mindhárom alapszín teljes intenzitással világít, fehér színt kapunk. Ha mindhárom.
A Monitor. AszámítógépAszámítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép-képernyő vagy monitor. A monitort egy.
Grafika alapfogalmak.
Crt Monitor. Általános  a televízióhoz hasonló  elektronsugár futja végig  a sorok és képek váltásának időpillanatait a vízszintes és függőleges sorszinkron.
A számítógép felépítése
A színek szerepe a térképészetben
4. A grafikus szerelőszalag - áttekintés 4.0. Bevezetés.
A számítógép felépítése
Szélességi bejárás Gráf-algoritmusok Algoritmusok és adatszerkezetek II. Gergály Gábor WZBNCH1.
Szélességi bejárás. Véges gráf összes csúcsának bejárása a kezdőcsúcstól való távolságuk szerinti növekvő sorrendben Egy csúcsot egyszer járunk be Egyenlő.
Számítógépes grafika és képfeldolgozás
A számítógép feladatai és felépítése
1 A digitális képfeldolgozás alapjai A digitális képfeldolgozás alapjai.
A szg-es grafika alapjai Juhász Tamás.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
A színes képek ábrázolása. A szín A szín egy érzet, amely az agy reakciója a fényre. Az elektromágneses sugárzás emberi szem által látható tartományba.
Egy kis SZÍNtan elsősorban a vizuális megismerés tantárgyhoz Sándor Zsuzsa A tanuláshoz szükséges animációkat tartalmaz, töltse le a PPt fájlt is!
3D grafika összefoglalás
Monitorok Készítette: Orosz Kristóf 6/b.
Adat- tárolás.
Az információ.
A számítógép feladatai és felépítése
Készítette: Gaál Sára, Jámbor Laura
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
Hosszúidejű Spektrogram mérés az ET 91 - el
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Előadás másolata:

Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)

Szá.gra.: képek kezelése számítógéppel képek bevitele a sz.gépbe kódolás! Képek tárolása a sz.gépben kódolás! adatszerkezetekben és adathordozókon Képekkel műveletek (a gépben) Képek előállítása a sz.géppel kódolás! KÓDOLÁS

„(Analóg) fényképes kódolás”

Képek kódolása A fénykép: folytonos kép Geometrikus kódolás: képelemek fölsorolása (szakasz, ív, szöveg, stb) a műszaki rajz: vonalas kép (line-drawing) Raszteres kódolás: rendezett mintavétel; sorokba (pászták) és oszlopokba rendezett képpontok (pixel), minden képpontban: képpont-érték Vegyes kódolás: lapleíró nyelvek (PS, PDF); szöveg + kép +…

Képek geometrikus kódolása Geometrikus képek: geometrikus elemekből állnak (vonalak, feliratok, stb.) Például: műszaki rajzok Geometrikus kódolás: a képelemek fölsorolása

Képek raszteres kódolása téglalap alakú kép diszkrét mintavétel (sampling) Sorokba és oszlopokba rendezett képpontok (pixel) képpont-érték (pixel-value) Felbontás: sorok  oszlopok Metrikus felbontás: a képpontok távolsága Színfelbontás: a lehetséges színek száma

8 A színek kódolása (Majdnem) minden szín érzete előidézhető 3 alapszín együttes hatásával Sugárzó színeknél: R,G,B bizonyult jónak Festékszíneknél: C,M,Y (és a blacK)

HLS: színérzet kódolás: · színezet (Hue), a színkörön R,G,B egymástól 120 fokra, közöttük: C,M,Y · világosság (Lightness), függőlegesen (fekete=0, fehér=100, közte: szürkék · telítettség (saturation), sugárirányban a peremén: élénk színek, középen: szürke, · átszámítási képletek: RGB – CMY – HLS - … Néhol: Hue-Saturation-Value

Megjelenítés a képernyőn KPP: képpont-puffer (frame buffer): KEVE: képernyő-vezérlő egység ( DCU) Képfrissítés: /mp; fölvillan és elhalványodik (CRT) KPP és KEVE a csatolón (vagy az alaplapon) nyomtatóknál: szoftverben A képernyőn r, g, b festékréteg; képpont = r-g-b pöttyök

Grafikus alkalmazás, grafikus szoftver (Minden, ami képekkel foglalkozik: grafikus.) Alkalmazási PROgram Geometriai Modell GRafikus AlapSzoftver APRO: a GM építése, elemzése és változtatása GRASZ: képek előállítása az APRO által kiválasztott elemekből API: Application Programming Interface API