TÁMOP Záró konferencia, Zalaegerszeg, február 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Az Európában élő körülbelül 10–12 millió roma közül sokan naponta szembesülnek az előítéletekkel, a tolerancia hiányával, a hátrányos megkülönböztetéssel.
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
KIÚT A HÁTRÁNYOS HELYZETBŐL Modell értékű program a Zalaegerszegi kistérségben Molnár Máté programigazgató Foglalkozta Társ – Társ a foglalkoztatásban.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A munkanélküliség káros hatásának csökkentése foglalkoztatási projektek generálásával egy kistérségben Zentai Gábor Szigetvári Kultúr- és Zöld Zóna Egyesület.
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
El ő adó: Kiszner Levente.  Melyek azok a legfontosabb társadalmi rétegek, amelyek valamilyen szempontból speciális helyzetben vannak?  Milyen nehézségek.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
általános főig. helyettes
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
TÁMOP C-09/ „Kitárt karok” szeptember február 29. „Első lépés” – alacsony foglalkoztatási eséllyel rendelkezők képessé.
Tranzit foglalkoztatás a Civil Nonprofit Kft-nél
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A magyarországi második esély iskoláinak fejlődési lehetőségei a dán és a német termelőiskola modell tükrében.
Szakmapolitkai háttér Ruszkai Zsolt
A TRANZITFOGLALKOZTATÁS JELENTŐSÉGE, TÁRSADALMI HATÁSA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Dunaújváros, április 24.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A TRANZITFOGLALKOZTATÁSI MODELL Debrecen, június 17.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
1 TÁMOP „LEGYEN AZ ESÉLY EGYENLŐ- esélyteremtés a Sásdi kistérségben”
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
„Kiút a hátrányos helyzetből: Modell értékű program a zalaegerszegi kistérségben élő többszörösen hátrányos helyzetű tartós munkanélküliek társadalmi és.
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
ESÉLYTEREMTŐ OKTATÁSI MODELL A TÁRSADALMI MEGBECSÜLÉSÉRT HEFOP P /2.0.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
Hátrányos helyzetben lévő nők egyéni és csoportos munkaerő- piaci felkészítése Hajdúsámson és környékén.
Mire jutottunk? HEFOP Albert Fruzsina, vezető monitor.
MUTASS UTAT! Budapest, november 28. A TERMELŐISKOLAI MODELL mint a hátrányos helyzetű munkanélküli fiatalok munkaerő – piaci reintegrációjának KOMPLEX.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Első Magyar-Dán Termelő Iskola Alapítvány Zalaszentgrót, december 18. Az Első Magyar-Dán Termelő Iskola Alapítvány bemutatkozik Képzési Információs.
HÁTRÁNYOS HELYZETŰ EMBEREK ALTERNATÍV MUNKAERŐPIACI KÉPZÉSE ÉS FOGLALKOZTATÁSA Előadó: Barcsik Éva Balassa Imre SAVARIA REHAB-TEAM Kht.
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
A TÁMOP szerepe a büntetés-végrehajtási szervezet életében
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Előadás másolata:

TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25. Komplex programok szerepe a hátrányos helyzetű munkanélküliek felzárkóztatásában TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.

Miért van szükség komplex programokra? A társadalomban mindig lesznek olyanok, akik halmozottan hátrányos helyzetüknél fogva nem tudják kihasználni a társadalom nyújtotta lehetőségeket. Nő a hátrányos helyzetű rétegek aránya. Nő az alapiskolát be nem fejezettek száma. Nő a magatartási és beilleszkedési zavarokkal küzdők száma. A „hagyományos iskola” nem tudja kezelni a problémát (előítélet, pedagógiai felkészületlenség) Alulképzettséggel, szakma hiányában nincs esély a munkaerő-piacon. TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.

Komplex program lényege Egyesíti a képzést, a foglalkoztatást és a támogató szolgáltatásokat: mentális fejlesztés, kulcsképességek erősítése, stb. Eddigi komplex program kezdeményezések: - termelőiskola - tranzitfoglalkoztatás - új esély programok - KID program, stb. Ezek közül a legrégebbi sikeres program a TERMELŐISKOLAI modell. TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.

Termelőiskolák helye a társadalomban Munkerő-piac - termelés - munkában állók képzése Szociálpolitika - segélyezés - közhasznú munka Képzés, oktatás - iskolák Termelőiskola

A termelőiskolai komplex program sikere Mindenkinek azt a támogatást, szolgáltatást nyújtja, amire az egyénnek szüksége van ahhoz, hogy kiemelkedjen a hátrányos helyzetből, sikeres legyen a társadalmi és munkaerő-piaci (re)integrációja, továbbá, hogy a családjában mérséklődjön, megszűnjön, ne termelődjön újjá a hátrány. 20 éves tapasztalat: A termelőiskolai modell alkalmas bármely korosztályú és összetételű, hátrányos helyzetű célcsoport társadalmi és munkaerő-piaci felzárkóztatására. TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.

A komplex program fő tartalma Képzés Foglalkoztatás Mentális fejlesztés - Tanulási technikák - Értékteremtés - Pozitív életvitel elsajátítása - közintézmények kialakítása - Közismereti alapok felújítása - Lemorzsolódás megerősítése (8. osztály - lakossági szolgáltatás megelőzése befejezése) - intézmény működtetés - Munkaerő-piacon igényelt - Betanított szakmai képzés - A képzés gyakorlati oldala kulcsképességek - OKJ szakmai képzés - Kereseti lehetőség a fejlesztése - Digitális írástudás résztvevőknek - Álláskeresési technikák elsajátítása - Sikerélmény a elsajátítása - Életviteli tréning résztvevőknek - Munkába helyezés - Roma népismeret - Munkába tartás, utógondozás TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.

A komplex programok főbb szakaszai Kiválasztás: Foglalkoztatás-képzés: Utógondozás: 1-3 hó 8-13 hó 2-6 hó Felkutatás - Közismereti felzárkóztatás - A résztvevők Pályaorientáció - Foglalkoztatás (termelés) munkába helyezése Kiválasztás - Szakmai képzés - A résztvevők - Pszicho-szociális gondozás munkában tartása - Kulcsképességek fejlesztése - Utógondozás - Lemorzsolódás megakadályozása - Munkerő-piaci tréning - Elhelyezkedés előkészítése TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.

A komplex program újszerű elemei I. Személyre szabott, rugalmas, speciális igényekre épülő szolgáltatások Valódi ösztönző a résztvevők számára - sikerélmény - munkabér Folyamatos lehetőség a tudás gyakorlati felhasználására, a résztvevők valós munkahelyzetben fejleszthetik képességeiket: - a termelőiskola önmagát építi - a termelőiskola termelve tanít - a termelőiskola vállalkozó, foglalkoztató intézmény TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.

A komplex program újszerű elemei II. A komplex program lehetőséget nyújt az egyéni fejlődés mérésére, a nyomon követésre - erkölcsi követelménynek tartjuk a piacképes szakmát, valamint a munkába helyezést Hagyományoktól eltérő pedagógiai légkör - családias jelleg - kiinduló pont: senkinek nem lehet megtanítani semmit, ha Ő nem akarja - nagymama törvénye: aki dolgozik, az tanul is valamit TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.

Termelőiskola eredményei számokban 1995.09.01. – 2014.01.30. Képzés típusa Összes Induló Befejezte tanulmányait % Bizonyítványt szerzett Felzárkóztató képzés   - nem volt 8 általános iskolai végzettsége 325 235 295 221 90,76 94,04 100 Betanító képzés 172 154 88,95 148 96,1 OKJ képzés 1338 1277 95,44 1184 92,71 Mindösszesen 1835 1726 (1652) 94.05 1563 94,6%

A termelőiskolában végzettek elhelyezkedése Program Projekt résztvevők Elhelyezkedési követelményeknek eleget tett /fő/ Elhelyezkedési követelményeknek eleget tett /%/ 2000 OFA 70 59 84,28 2001 60 47 78,33 2002 69 86,95 2003 62 53 85,48 2004 58 55 94,82 2005 74 65 87,83 2006 HEFOP 36 31 86,11 2007 29 80,55 2008 2009 TÁMOP 37 83,78 2013. 52 45 86,5

Komplex programok végrehajtását nehezítő tényezők I. 1.) Motiváltság mérése és fenntartása 2.) Lemorzsolódás megelőzése és kezelése - pénzügyi csőd a tömeges lemorzsolódás - szakmai kompromisszumok 3.) Állandósult válságkezelés - menedzsment nem tud a tartalmi munkával foglalkozni 4.) Pályázati rendszer fogyatékosságai - csúszások a döntésben, finanszírozásban - munkatársak megtartása - évszakhoz kötődés TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.

Komplex programok végrehajtását nehezítő tényezők II. 5.) Rendszerelmélet hiánya - fiskális szemlélet 6.) Fenntarthatóság ellen ható tényezők - kedvezőtlen jogi környezet - gazdasági fenntarthatóság: válság - intézményesülés: nem kap kellő támogatást - a disszemináció és hálózatosodás ugyancsak nem kellően támogatott - „innovatív” ötlet centrikusság TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.

Javaslat a komplex programok hazai elterjesztésére 1.) Rugalmasabb pályázati feltételek. 2.) Kedvezőbb jogszabályi környezet 3.) Kiszámíthatóbb támogatási feltételek 4.) Stratégiai szemlélet: a pályázatok egymásra épülése 5.) Intézményesülés támogatása - normatív szabályozás - segítség a gazdasági fenntarthatósághoz TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Molnár Máté Programigazgató termeloiskola@zelkanet.hu www.termeloiskola.hu TÁMOP 1.4.3 Záró konferencia, Zalaegerszeg, 2014. február 25.