A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs 2011. október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE.
Advertisements

Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
A tudományos kutatóintézetek értékelése, teljesítményének mérése Makara B Gábor.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Mire jó a tudománynak a kommunikáció? Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
A Lisszabon-folyamat és az oktatás képzés nemzeti politikája Dr
A középfok és a felsőfok kapcsolata, lehetőségek a felsőfok előtt Ami összeköt – kompetencia építés A felsőoktatás kihívásai, lehetőségei Esélylatolgatás.
Publikáció vagy szabadalom?
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
A fejlesztés hatása a szervezetre
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Az egyetem mint szocializációs színtér Campus-lét a Debreceni Egyetemen Műhelykonferencia Debrecen, december 3. Szabó Ildikó DE Szociológia és Szociálpolitika.
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Új törekvések a logisztikaiközreműködésben
Megújítja-e a kommunikáció a tudományt? Dr. Fábri György PhD MTA.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
VERSENY ÉS SZABÁLYOZÁS 2010 I.Áttekintés. MÚLT, JELEN, JÖVŐ AZ ÁGAZATI ÉS VERSENYSZABÁLYOZÁSBAN II.Betekintés. ELEMZÉSI MÓDSZEREK ÉS SZABÁLYOZÁSI ESZKÖZÖK.
A regionális tudomány társadalmasítása Kedvezményezett: MTA Regionális Kutatások Központja.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A terrorizmus és a terrorizmus elleni harc vizsgálata
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
„Múzeumandragógiai nevelésfilozófia és mintaprojekt”
1 A MAGYAR GAZDASÁG VERSENYKÉPESSÉGE ÉS BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐI Chikán Attila a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének egyetemi tanára,
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
TTK T ERMÉSZET T UDOMÁNYOS K OMMUNIKÁCIÓ. Kommunikálunk... A kutatás tömegtevékenység Demokratikus eljárások szerepet kapnak a tudományos igazságok elfogadásában.
Az innováció forrásai.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A HUNAGI közösség és a CASCADOSS Dr. Remetey-Fülöpp Gábor főtitkár HUN A GI CASCADOSS REGIONÁLIS MŰHELY SZEGED, JANUÁR
A tudás társadalmi percepciója tudomány a média-környezetben Dr. habil Fábri György PhD ELTE PPK december 9.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon - Konferencia a kutatási kiválóság jövőjéről ELTE, június 22. Prof. Dr. Patkó Gyula rektor MISKOLCI EGYETEM.
Felsőoktatási rangsorok 2011 Globális és magyar tendenciák, felsőoktatáspolitikai környezet Dr. Fábri GyörgyELTE PPK.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Líceum a természettudományért TIOP A projekt célja Eszterházy hagyaték: a tudás elérhetőségéhez korszerű feltételek A természettudományos oktatás.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Az Open Access hazai és helyi vonatkozásai International Open Access Week October 21-27, 2013.
REKTOR Előadó: Dr. Mészáros Tamás, rektor, egyetemi tanár Egyetemi stratégia bizonytalan környezetben.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Új fogalmak és jelenségek a felsőoktatás nemzetköziesedésében: összefüggések a bolognai folyamattal A nemzetköziesedés folyamata a magyar felsőoktatásban.
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Előadás másolata:

a nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar kutatóegyetem esélyei

I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

Kutatás és egyetem Az európai egyetemtörténet negyede Újkor: akadémiai rivális Visszavétel: tudósi charisma intézményesítése Humboldt Vannevar Bush: The Endless Frontier Bologna

Klasszifikáció Carnegie-klasszifikáció California Master Plan Európai Unió: U-MAP Excellenze-Initiative Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon

A kutatóegyetemi klasszifikáció alkalmas válasz a kihívásokra: Demokratizálódás Közösségi források kivonása Legitimációs krízis + gazdasági válság

I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

Nemzetközi versenytér: a hallgatói piac:

Nemzetközi versenytér: a tudástőke piaca  oktatói piac  kutatói piac  kutatás-támogatási piac  globális gazdasági piac

I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

Magyar pozíció a nemzetközi rangsorokban Globális rangsorok jelensége Alternatív EU rangsor-irány:

Magyar pozíció a kutatási eredmények alapján

Magyar pozíció: észrevehetőség

I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

Felsőoktatás-politikai fordulat A jól teljesítő kutatóegyetemi rendszerek jellemzői: széleskörű és növekvő hozzáférés a felsőoktatáshoz társadalmi mobilitás versenyen alapuló, teljesítményfüggő, folyamatosan növekvő finanszírozás kiválóság-orientáltság nemzetközi mércék

Milyen lesz a magyar felsőoktatás?  szűkülő hozzáférés  zártság, csökkenő mobilitás  radikális forráskivonás, egyedi poltikai döntésektől függő, centralizált finanszírozás  kiválóság-érzéketlenség  nemzeti bezárkózás

I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

A disszemináció közege Teljes medializáltság Tudományos tartalom esélytelensége a hagyományos médiában Generációs szakadék a célközönségben

A tudomány-tartalom esélyei a médiában

Televíziós műsorok tartalma

„+1”: tudomány digitális tábla – internetes tudástár – rendszerezett ismeretek – kereshet ő tudásbázis – közösségi tartalom-építés – hitelesség – interdiszciplináris együttm ű ködések kommunikációja – prezentációs szolgáltatások nyilvános displayek – bankok, hivatalok, kórházak, közlekedés – háttérvizualitás a mindennapi környezetben – általában hangnélküli megoldások Képernyők között televízió – m ű sorfolyamban reálisan elhelyezhet ő id ő tartamú filmek – dinamikus képi világ – magyar tartalmak – önálló televíziós csatorna! – értékelv ű tartalom kézbeadása – „trendi” tudás- közvetítés – mms/ mobilinternet megoldások – interaktív pedagógiai megoldások – oktatás-fejlesztés – reáliák iránti érdekl ő dés felkeltése A tudománydisszemináció médiaközege: Internet Mobil

Immerzivitás, személyesség és az újmédia

A tudomány társadalmi jelenlétének tétje

Köszönöm a figyelmet!