Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, 2006. február 9.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szükséglet, mint energiai, az energiai, mint szükséglet..
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
A felsőoktatási szakképzési programok
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
A többfokozatú képzés kezelésének problémái a TVSZ-ben László Gyula.
A „MODULFÜZET” készítette B a l á z s T a m á s. - T U D J U K…, - M E R J Ü K…, - T E S S Z Ü K.
Az iskolai dokumentumok
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
Hercegh Mária MSZOSZ Női Választmány elnök
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
AZ MSZ SZABVÁNYSOROZAT SZÜKSÉGESSÉGE
A felsőoktatási és a munkáltatói oldal együttműködése a mesterszintű képzési és kimeneti követelmények kidolgozásában Kompetenciák, ismeretkörök és tanulmányi.
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Alapszakok elemzése Agrár képzési terület Dóka Ottó Nyugat-Magyarországi Egyetem Adott szempontrendszer alapján Mezőgazdasági képzési ág - Mezőgazdasági.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
A TERMÉSZETTUDOMÁNYI SZAKMAI GYAKORLATOK CÉLKITŰZÉSEI
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Előzetes ajánlások a pedagógus témában május
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
Vak munkavállalók a call centerekben HU/B/03/F/PP Egy Leonardo Pilot-Projekt tapasztalatai Lengyel Szilvia.
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
Minek a minősége? Kérdések és felvetések - kijelentések helyett Bazsa György, a MAB elnöke Budapest, október 16.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
PROJEKT CONTROLLING RENDSZER
Hallgatói létszámok. Jelentkezési arányok (2006) n Nappali tagozat: Keret: 40 fő Jelentkező: 164 fő (45) n Levelező tagozat: Keret: Jelentkező:
Merre tovább? Előre gondolkodás © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 6. Nevelőszülői módszertan.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Kompetenciák, ismeretkörök és tanulmányi kimenetek összefüggései Az alapszakok KKK-inak elemzése BÖLCSÉSZETUDOMÁNYOK.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
A KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK MEGÚJÍTÁSA VÁMOS ÁGNES.
Derényi András – Vámos Éva tájékoztató előadás a MAB 2014
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
Felnőttoktatás, felnőttképzés Dr. Tóth András. FelnőttoktatásFelnőttképzés IskolarendszerűIskolarendszeren kívül Tanulói, hallgatói jogviszonyTanuló szerződés.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
A KKK-rendszer és az OKKR viszonya a felsőoktatásban
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
Javaslatok a látogató bizottságok munkájához Temesi József LB-elnök, P18.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Adatellenőrzési szabályok OSAP statisztika FIR optimalizáció
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
EDUTUS FŐISKOLA EDUTUS FELNŐTTKÉPZÉSI AKADÉMIA
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Probléma meghatározása
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Előadás másolata:

Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.

A kimeneti elv A kimeneti elvű szabályozás egyszerű és korszerű:  a kompetenciákat fogalmazza meg, ezáltal  a célt, a követelményeket rögzíti, miközben  az utat, az eszközöket nem korlátozza, de nálunk nem egy szerves fejlődés eredménye, ezért paradigmaváltást követel

Feltételek, kritériumok  Ismeret  Nyitottság (a paradigmaváltás befogadása oktatóknál, hallgatóknál)  Az output pontos megfogalmazása  Az utak, eszközök adekvát megfogalmazása  Jól működő kontroll-mechanizmusok

A KKK-k kialakításának tapasztalatai: tartalom  Nincs még bennünk a kimeneti elv: vagyis tantervet készítünk  Irreális és/vagy túl általános kompetencia- követelményeket definiálunk  A tantervek nem a kompetenciákból erednek, hanem akadémiai elvekből és intézményi szempontokból

A KKK-k kialakításának tapasztalatai: eljárások  A szaklétesítés az akadémiai/akkreditációs szempontokra fókuszál, nem a KKK meghatározására – külön dokumentumok  A végleges KKK-kban is keveredik / egymás mellett létezik a folyamat- és a kimeneti elv  A szakindításnál is keveredik a két mérce: a létesítés dokumentuma és a KKK  Kevés az egzakt mérce (nem is elvárás)

Legyenek jobbak az MA KKK-k  Van min vitatkozni… Köszönöm a figyelmet!