Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
A kimeneti elv A kimeneti elvű szabályozás egyszerű és korszerű: a kompetenciákat fogalmazza meg, ezáltal a célt, a követelményeket rögzíti, miközben az utat, az eszközöket nem korlátozza, de nálunk nem egy szerves fejlődés eredménye, ezért paradigmaváltást követel
Feltételek, kritériumok Ismeret Nyitottság (a paradigmaváltás befogadása oktatóknál, hallgatóknál) Az output pontos megfogalmazása Az utak, eszközök adekvát megfogalmazása Jól működő kontroll-mechanizmusok
A KKK-k kialakításának tapasztalatai: tartalom Nincs még bennünk a kimeneti elv: vagyis tantervet készítünk Irreális és/vagy túl általános kompetencia- követelményeket definiálunk A tantervek nem a kompetenciákból erednek, hanem akadémiai elvekből és intézményi szempontokból
A KKK-k kialakításának tapasztalatai: eljárások A szaklétesítés az akadémiai/akkreditációs szempontokra fókuszál, nem a KKK meghatározására – külön dokumentumok A végleges KKK-kban is keveredik / egymás mellett létezik a folyamat- és a kimeneti elv A szakindításnál is keveredik a két mérce: a létesítés dokumentuma és a KKK Kevés az egzakt mérce (nem is elvárás)
Legyenek jobbak az MA KKK-k Van min vitatkozni… Köszönöm a figyelmet!