Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezetfejlesztési Program
Advertisements

A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Felnőttképzési rendszer kialakítása, a TISZK felnőttképző intézményei közös kínálattervezési, értékesítési és kontrolling rendszerének kialakítása Bikal,
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Pályaorientáció Bikal, február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
A Nógrád TISZK irányítási rendszere
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A szaktanácsadó segítő szerepe
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
főosztályvezető-helyettes
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. A nyomonkövetési és pályakövetési rendszer, ezen belül a partneri igény- és elégedettség mérési rendszer kidolgozásának eredményei „mérföldkövei” Bikal, 2011. február 10. Menner Ákos © Szöllősi és Társai Bt.

Lezajlott műhelymunkák témái (2010.10.01-2011. 01. 19.) A nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modell bemutatása, - A partneri igény és elégedettségmérés előkészítése Igény- és elégedettségmérő kérdőívek véleményezése, véglegesítése Helyzetfeltáró kérdőív eredményeinek bemutatása, - A mérés informatikai rendszerének bemutatása Igény és elégedettségmérés indikátorlista véglegesítése, Pályakövetési rendszer modell javaslat © Szöllősi és Társai Bt.

A mérési rendszer kialakításának céljai TISZK és intézményi szinten Jogszabályi követelményeknek megfelelően Naprakész információk biztosítása működésről, szolgáltatásokról Az elégedettségmérési és pályakövetési rendszer információt szolgáltat a fejlesztési döntésekhez Objektív, rendszerezett, rendszeres adatgyűjtés: elemzés, munkaerő-piaci trendekre történő hatékony reagálás érdekében A mérési rendszer információi alapján oktatásszervezés, a tananyagok és az oktatási módszerek fejlesztésének megalapozása

A partneri elégedettségmérés logikája Az intézményeknek jogszabályi kötelezettségük a rendszeres mérés, ezek nyilvánosságra hozatala és a fejlesztések Azonos mérési területek az eddigi gyakorlatban (azonos szabályozás) A vélemények és az indikátorok összevethetőségének megteremtése A TISZK lehetővé teszi a mérések összehangolását, a ráfordítások csökkentését A célcsoportok és az intézmények számára korszerű, hatékony rendszer építése - on-line rendszer

Mérési rendszer PARTENERI IGÉNY ÉS ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS INDIKÁTOROK Tanulói életút követése és támogatása, LLL Nyomonkövetés Tanulói előrehaladás Követése Szükség szerint Beavatkozás kezdeményezése Utókövetés Végzést követő 6 hónap, elhelyezkedés Pályakövetés Élethosszig tanulás támogatása, Kompetenciák fejlesztése Információk a működés javításához

A MÉRÉSI RENDSZER MÓDSZERTANA I.PARTNERI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS Célcsoportja: Tanulók Oktatók Szülők Intézményvezetés Fenntartó Külső képzőhelyek vezetői Gazdálkodó szervezetek Egyéb partnerek: Taggyűlés; Szakmai Tanácsadó Testület, Központi képzőhely oktatói, stb. Célja: láthatóvá tegye az intézmény és a TISZK megítélését a partnerek körében, hogy biztosított legyen a partnerközpontú szolgáltatás nyújtása. A felmérés gyakorisága: A felmérést a résztvevő intézményeknek évente 1 alkalommal javasoljuk.

A MÉRÉSI RENDSZER MÓDSZERTANA II.A VÉGZETT TANULÓK UTÓKÖVETÉSE Célja: az intézmények olyan szakmákat és képzéseket indítsanak, amelyek versenyképesek a munkaerőpiacon. A felmérés során a végzett tanulók: elhelyezkedési jellemzőit, körülményeit az esetleges sikertelenség okait vizsgálja. Célcsoportja: Végzett tanulók (szakmánként, évfolyamonként) Gazdálkodó szervezetek Munkaügyi központ, átképző központ, szakmai szervezetek A felmérés gyakorisága: A felmérést a résztvevő intézményeknek évente 1 alkalommal javasoljuk.

A MÉRÉSI RENDSZER MÓDSZERTANA III.PÁLYAKÖVETÉS Célja: rendszerezett információ- gyűjtés és -elosztás a szakmastruktúra, az oktatásszervezés, a tanítás – tanulás folyamatában használt módszerek és tananyagok továbbfejlesztése érdekében. A pályakövetési rendszer szolgáltasson adatokat és információkat : 1. a TISZK működtetése során meghozandó döntésekhez, 2. a fejlesztési irányok kijelöléséhez, 3. a szolgáltatások és folyamatok fejlesztéséhez. Célcsoportja: tanulók (évfolyamonként, szakmánként) Munkaadók, gazdálkodó szervezetek, Munkaügyi kp., Kamara A felmérés gyakorisága: A felmérést a résztvevő intézményeknek évente 1 alkalommal javasoljuk. Szolgáltatást a volt diákoknak és a gazdálkodó szervezeteknek is. (felnőttképzés)

Helyzetelemzés

Ki használja a mérésekből kapott információkat? Felhasználók működés nyomonkövetés pályakövetés vezetés 7 4 1 munkaközösségek, osztályfőnökök 3 tanárok, oktatók 2 fenntartó egyéb partnerek

Milyen információkat használnak fel? működés nyomonkövetés pályakövetés partneri igény- és elégedettség szervezeti kultúra oktatás és nevelés eredményessége iskolai nevelés és szociális adatok statisztikai adatok (fenntartó) költségvetési adatok foglalkoztatási adatok tantárgyi átlagok összehasonlító elemzése támogató programok készítése az iskolai stratégia és szakmakínálat kialakítására

Indikátorhasználat a méréseknél Szoftvertámogatottság: 9 válaszadó iskolából 7 iskola használ iskolai adminisztrációs szoftvert: 4 (+1) Taninformot, 2 tanulói nyilvántartást, 1 F2-t

Elvárások, igények Igény- és elégedettségmérés nyomonkövetés pályakövetés Új módszerek és azok alkalmazásában segítség Egyértelmű, könnyen kezelhető és kiértékelhető, jól hasznosítható módszerek mérési, felmérési gyakorlatok elsajátítása, ezek gyakorlati alkalmazása adjon összehasonlítási lehetőséget, tartalmazza a legfontosabb eredményességi mutatókkal való elégedettséget egy munkamenet váz megismerése, alkalmazható felmérő próbákkal ésszerű adminisztrációs teher, gépesíthető legyen, tanulói sajátosságokra koncentráljon (honnan hova) fogalmazzon javaslatot a beavatkozásra folyamatos tájékoztatás aktuális információkról, a nyomonkövetés módszertanának bővítése egy munkamenet-váz megismerése, alkalmazható felmérő példákkal (szabad mozgástér) adjon összehasonlítási lehetőséget. Tartalmazzon egységes értelmezési szempontot pl. felvétel ideje, validálási szempontok, értékelés a szakképzési célok alapján támogatás a megvalósítás intézményi módszertanának kidolgozásához

A mérési rendszer fejlesztési irányai A szempontrendszer és a módszertan egységesítése,on-line felület kialakítása Igény-, és elégedettségmérés: partner- és információigény, információ felhasználás optimalizálása Nyomonkövetési rendszer kialakítása az egyéni tanulási utak követésére: koncepciót, módszertant kell kialakítani, elfogadtatni. Utókövetés, pályakövetési rendszer: javaslat a statisztikai adatokból származó adatok elemzésének módszertanára, bevezetési ütemtervre, eredmények dokumentálása. A pályakövetés informatikai támogatásának specifikációjának elkészítése és az on-line alkalmazás elkészítése. E-portfólió lehetőségei

Partneri igény- és elégedettségmérés

Igény- és elégedettségmérés keretei Partnerek – mintavétel: Vezetők – 100% online Pedagógusok - 100% online Pedagógiai munkát segítő munkatársak -100% online Tanulók - 30% online Szülők min. - 30% Partnerek - 100% Fenntartó -100% Mérési területek: Az iskola vezetése Az intézmény stratégiája A munkatársak irányítása Az iskola erőforrásai Az iskola tanárainak elégedettsége A gyakorlati képzés megítélése A nevelési és oktatási folyamat megítélése

Igény- és elégedettségmérés Elkészült, véglegesített kérdőívek Rendszerterv javaslat, módszertan Indikátorlista pontosított formája Online kérdőívfelület véglegesítés alatt Próbamérés tervezett időpontja: 2011. március Aktuális feladat: mérésre való felkészítés Mérés időtartama 2011.03. - 2011.03.22 Érintettek előzetes tájékoztatása, eredmények és fejlesztési javaslatok bemutatása

Pályakövetési rendszer

PÁLYAKÖVETÉSI RENDSZER RÉSZEI Statisztikai adatok Intézményi adatszolgáltatás Információ a képzőhelyekről: -képzés -kompetenciák Pályakezdőkkel kapcsolatos elvárások Szakmák képzési tartalma Elsajátított kompetenciák megítélése

Pályakövetési modell Pályakövetési alprojekt résztvevői által elfogadott változat: A szakmák kompetencia- térképe alapján végzett mérés 1. A TISZK-hez tartozó képzőintézményekben a szakmák meghatározása 2. A szakmákhoz szükséges kompetenciák: kompetencia-térképek Szakmai, Módszer, Személyes,Társas kompetenciacsoportok (https://www.nive.hu/index_sec.php - Szakképzési Dokumentumok - Központi programok vagy Szakmai és Vizsgakövetelmények) 3. Kompetencia-szótár készítése – kompetenciák meghatározása: szakmai kompetenciák - TISZK szakemberei, szaktanárok, gyakorlati oktatók módszer, személyes és társas kompetenciák - a pályaorientációs szakemberek 4. A kívánt és megszerzett kompetenciák összehasonlítása 5. Célkompetenciák meghatározása Kompetencia-hiányok alapján javaslatok megfogalmazása: képzési célok,célmódosítások Tanulók szerint a szakma a gyakorlásához A munkaadók szerint a szakma gyakorlásához szükséges, hasznos, fontos kompetenciák megszerzett (tudás szintje) hiányzó kompetenciák

A szakma gyakorlásához… SZÜKSÉGESSÉG nem szükséges szükséges nem elsajátított elsajátított ELSAJÁTÍTÁS A. FELESLEGESEN OKTATOTT B. HIÁNYZÓ POTENCIÁLIS, ÚJ KÉPZÉSI CÉLOK C. MEGLÉVŐ POTENCIÁL/ FELESLEG D. ILLESZKEDÉS MEGERŐSÍTETT KÉPZÉSI CÉLOK POTENCIÁLISAN MÓDOSÍTANDÓ KOMPETENCIATÉRKÉP/ KÉPZÉSI CÉLOK … kompetenciák

A MEGSZERZETT KOMPETENCIÁK CÉLKOMPETENCIÁK A SZAKMA GYAKORLÁSÁHOZ SZÜKSÉGES KOMPETENCIÁK Szakmai Módszer Személyes Társas A MEGSZERZETT KOMPETENCIÁK CÉLKOMPETENCIÁK Tanulói tapasztalatok a kompetencia szintről Munkaadói tapasztalatok a tanulók kompetencia szintjéről Meglévő kompetencia-térkép Tanulói tapasztalatok szükségességről Munkaadói tapasztalatok szükségességről szükséges és a szerzett közti különbség Eltérés a szükségesnek ítélt kompetenciákban Eltérés a megszerzett kompetenciákra vonatkozó megítélésben JAVASLATOK A KÉPZÉS SZÁMÁRA Munkaadói fejlesztési tervek Tanulói elégedettség

Vizsgálattervezet Minta: (kapcsolt) A. Tanulók - kérdőív B. Munkaadók (interjú) Adatfelvételben érintett tanulócsoportok: 1. végzés után fél évvel (valószínűleg elhelyezkedettek) 2. 18 hóval végzést követően (munkatapasztalat+ továbbtanulási döntés) 3. 30/36 hóval végzést követően Menete: 1. Előzetes levélben való felkérés - elektronikus 2. Kérdőíves kikérdezés – ? online formában

Munkaerő-piaci kérdőív TANULÓK 1.Adatok 2.Végzés utáni tevékenység: munkába állás munkanélküliség Továbbtanulás Egyéb (külföld, GYES) 3.Elégedettség a képzéssel 4.Kapott ismeretek - szükségessége /hasznossága, fontossága/ - tudásuk szintje, - hiányosságok MUNKAADÓK 1. Elégedettség a képzőhelyeken képzett, jelenleg foglalkoztatott munkavállalók kompetenciáinak minőségével és mennyiségével kompetenciák fontosságának megítélése a szakma gyakorlása szempontjából hiányzó kompetenciák 2. Fejlesztési tervek és kompetenciaigények felmérése

Tervezett vizsgálat 3 szintje Végzőknél, végzetteknél: I. Munkaerő-piaci helyzet statisztikai vizsgálata – kapcsolt rövid kérdőív II. Kérdőíves vizsgálat – kompetenciamérés Jelenleg képzésben lévőknél: III. E-portfólióval támogatott kapcsolattartás az „utánkövethetőség” biztosításához, később a pályakövetésben a megkeresés lehetősége

Pályakövetési rendszerkidolgozás jelenlegi állása Kompetenciamérés kérdőíveinek kidolgozása zajlik jelenleg Elkészült: Pályakövetés tervezet Útmutató a szakmai, kompetencia szótár kialakításához – jelenleg alprojekt résztvevői a intézményekben készítik ezen szótárakat. Határidő: 2011.02.28 Elkészült: módszer-,személyes és társas kompetenciák szótára További feladatok: Online mérési felület kidolgozása - véleményezése Pályakövetés próbamérés: 2011.05.18.-ig

További műhelymunkák A partneri igény- és elégedettség online mérésre történő felkészítés – időpont Az intézményben a mérést koordináló kollégák biztosítása Érintettek tájékoztatása Technikai feltételek előkészítése A partneri igény- és elégedettségmérés feldolgozott adatainak bemutatása – 2011.04.10 -ig

Köszönöm a figyelmet!