A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok munkaidő beosztása
Advertisements

2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
Pedagógus-továbbképzés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A szaktanácsadás támogató szerepe
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Pest Megyei Kormányhivatal
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A kerettantervek implementációja
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
szerepe a köznevelésben
A kerettantervek fejlesztése
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Brassói Sándor főosztályvezető
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Gönczöl Enikő Budapest
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Információs nap szeptember 8..
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
BEVEZETŐ.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Barcsák Marianna KPSZTI
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere Hancock Márta központigazgató Pedagógiai Szakmai Szolgáltatási Központ

Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (továbbiakban: Nkt.) 19. és 61. § A pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről szóló 48/2012 (XII. 12.) EMMI rendelet

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások Nkt.) 19. § (2) bekezdése alapján: pedagógiai értékelés szaktanácsadás, tantárgygondozás pedagógiai tájékoztatás tanügy-igazgatási szolgáltatás pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése tanulmányi, sport- és tehetséggondozó versenyek szervezése, összehangolása tanulótájékoztató, -tanácsadó szolgálat

A pedagógiai-szakmai szolgáltató rendszer struktúrája, működése

Finanszírozás (1) 48/2012 (XII. 12.) EMMI rendelet 2. § (1) a Központ (Klebelsberg Intézményfenntartó Központ) költségvetésének terhére biztosított az állam és a települési önkormányzat által fenntartott nevelési-oktatási intézmények, pedagógiai szakszolgálati intézmények számára nyújtandó pedagógiai-szakmai szolgáltatások fedezete. A pedagógiai-szakmai szolgáltatások a Központ által fenntartott nevelési-oktatási intézmények, pedagógiai szakszolgálati intézmények számára a Központ rendelkezésre álló erőforrásai, a Központ által fenntartott pedagógiai intézet, fővárosi kerületben fenntartott pedagógiai kabinet éves munkatervében meghatározott feladatok erejéig térítésmentesek.

Finanszírozás (2) 48/2012 (XII. 12.) EMMI rendelet 1. § (4) Az egyházi vagy más nem állami, nem önkormányzati fenntartású nevelési-oktatási intézmények, pedagógiai szakszolgálati intézmények az állam által fenntartott pedagógiai-szakmai szolgáltatást nyújtó pedagógiai intézet szolgáltatásait szolgáltatási díj ellenében vehetik igénybe, vagy fenntartóik az egyházi, továbbá más nem állami, nem önkormányzati fenntartású pedagógiai intézettel szolgáltatás nyújtására megállapodást köthetnek.

Finanszírozás (3) 48/2012 (XII. 12.) EMMI rendelet 2. § (2) Az egyházi vagy más nem állami, nem önkormányzati fenntartású nevelési-oktatási intézményekben, pedagógiai szakszolgálati intézményekben folyó pedagógiai feladatokhoz nyújtandó pedagógiai-szakmai szolgáltatások támogatását a miniszter által vezetett minisztérium erre a célra elkülönített fejezeti kezelésű előirányzata keretében kell megtervezni.

Fenntartók és intézmények

Működő állami megyei pedagógiai intézetek

Működő állami kabinetek

Országosan egységes szakmai irányítás célja Biztosítsa a szakmai szolgáltatások egységesen magas színvonalú minőségét, egységes elérhetőségét, a köznevelési rendszer fejlesztéseinek beépülését, a köznevelési rendszer új szabályzóinak bevezetését, az igények és hatások visszacsatolását a szakmai irányító számára.

Az OFI feladatai Országosan egységes szakmai irányítás támogatása Munkatervek véleményezése Országos szaktanácsadó névjegyzék vezetése Fejlesztések megvalósítása és illesztése a pedagógiai intézetek gyakorlatába Folyamatban lévő fejlesztések: TÁMOP 3.1.5/12, TÁMOP 3.1.1 (OFI-OH-EDUCATIO)

Szaktanácsadói szakterületek Tantárgyondozói szaktanácsadó szakterületek a) Tantárgygondozói szakterületek b) Nemzetiségi szakterület (a nyelv megjelölésével), c) Intézményfejlesztési szakterület, d) Kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló nevelésének, oktatásának segítése szakterület, e) Konfliktuskezelési szakterület, f) Halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló nevelésének, oktatásának segítése szakterület, g) Pedagógiai mérés-értékelési szakterület.   a) Óvodapedagógusi, b) Tanítói, c) Magyar nyelv és irodalom, d) Idegen nyelv (a nyelv megjelölésével), e) Matematika, f) Történelem társadalmi és állampolgári ismeretek, Társadalmi, állampolgári és gazdasági ismeretek, Hon- és népismeret, g) Erkölcstan, Etika, Filozófia, h) Biológia, Egészségtan, Természetismeret, i) Fizika, Természetismeret, j) Kémia, Természetismeret, k) Földrajz, Természetismeret, l) Művészetek, m) Informatika, n) Technika, Életvitel és gyakorlat, o) Testnevelés és sport, p) Alapfokú művészetoktatási, r) Szakképzési (a szakmacsoport megnevezésével), s) Kollégiumi, t) Iskolai könyvtári

Ki lehet tantárgygondozó szaktanácsadó? pedagógus végzettséggel, szakképzettséggel pedagógus szakvizsgával szakmai gyakorlattal rendelkezik elvégezte az OFI továbbképzését pedagógiai intézet vagy köznevelési intézmény alkalmazottja (vagy onnan öt évnél nem régebben ment nyugdíjba)

A szaktanácsadás megszervezése pedagógiai intézetek országos szakmai irányítással Munkaidő-kedvezmény a szaktanácsadó pedagógus számára /a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet/

Köszönöm a figyelmet! hancock.marta@ofi.hu