GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Történelemdidaktika III. A kétszintű érettségi. Az érettségi reform előzményei  Közel tíz esztendős fejlesztőmunka eredménye.  Középiskoláztatás iránti.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Angol nyelvi kompetencia
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A történelem tanításának és tanulásának módszerei és stratégiái 2007
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
FORRÁSKÖZPONTÚ TÖRTÉNELEM – TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ TANÍTÁS (ELVEK ÉS MÓDSZEREK) Dr. Dárdai Ágnes, PhD
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A történelemtanítás általános funkciói, módszerei
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
e-Learning a tanárképzésben
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Az e-portfólió használati köre
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Egy 20 évvel ezelőtt indult pedagógiai kísérlet eredményességi vizsgálatainak töredéke Visszapillantás az első logopédiai osztály indulására és a rendelkezésre.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Bevezető előadás Történelemdidaktika Dr. habil. Dárdai Ágnes /I.szem.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Kompetencia alapú oktatás
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Gyermekvilág régen és ma
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Baross Gábor Általános Iskola
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
PROJEKT OKTATÁS.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Természettudományos tudásképváltozás és a természetismeret Makádi Mariann.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára

TARTALOM 1. A program létrejöttének körülményei:  okai:  szemléletváltás az oktatásban  a nem szakrendszerű oktatás bevezetése  célja  szempont a tervezéshez: az érintett korosztály életkori sajátosságai 2. A program szervezése, tartalma  múzeumi és iskolai órák  tervek, elképzelések, ötletek

„NON SCHOLAE, SED VITAE DISCIMUS.”  változó körülmények – változó elvárások  szemléletváltás az oktatásban – új pedagógiai kultúra

„MONDD EL – ELFELEJTEM, MAGYARÁZD EL – MEGÉRTEM, CSINÁLD VELEM - MEGTANULOM!” (Benjamin Franklin)  tevékenységközpontú, problémamegoldó tanulás  változó tanulói és tanítói attitűd

MEGÚJULÓ TÖRTÉNELEMTANÍTÁS  tantárgyi ismeretek helyett :  történelmi műveltség  történelemszemlélet  a történelmi megismerés képessége

A NEM SZAKRENDSZERŰ OKTATÁS  bevezetésének célja az 5-6. évfolyamon az iskolai alapozó funkciók hatékonyságának a növelése  alapkészségek (írás és olvasás) kiemelt fejlesztése  az önálló tanulás képességének fejlesztése  differenciált oktatás

A MÚZEUMI PROGRAM CÉLJA  az új követelményekhez és az ötödikesek életkori sajátosságaihoz alkalmazkodó ismeretátadás és képességfejlesztés  a múzeum szeretete  lokálpatriotizmus

A ÉVES GYEREK  konkrét gondolkodás  képi – szemléletes jellegű fogalmak  megfoghatóvá, elképzelhetővé tett történelem  tevékenységközpontú tanítás

11 TÉMA – 11 MÚZEUMLÁTOGATÁS  négy iskolai órát egy múzeumi óra követ  két óra előkészít  két óra feldolgoz

„MONDD EL – ELFELEJTEM, MAGYARÁZD EL – MEGÉRTEM, CSINÁLD VELEM - MEGTANULOM!”