GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára
TARTALOM 1. A program létrejöttének körülményei: okai: szemléletváltás az oktatásban a nem szakrendszerű oktatás bevezetése célja szempont a tervezéshez: az érintett korosztály életkori sajátosságai 2. A program szervezése, tartalma múzeumi és iskolai órák tervek, elképzelések, ötletek
„NON SCHOLAE, SED VITAE DISCIMUS.” változó körülmények – változó elvárások szemléletváltás az oktatásban – új pedagógiai kultúra
„MONDD EL – ELFELEJTEM, MAGYARÁZD EL – MEGÉRTEM, CSINÁLD VELEM - MEGTANULOM!” (Benjamin Franklin) tevékenységközpontú, problémamegoldó tanulás változó tanulói és tanítói attitűd
MEGÚJULÓ TÖRTÉNELEMTANÍTÁS tantárgyi ismeretek helyett : történelmi műveltség történelemszemlélet a történelmi megismerés képessége
A NEM SZAKRENDSZERŰ OKTATÁS bevezetésének célja az 5-6. évfolyamon az iskolai alapozó funkciók hatékonyságának a növelése alapkészségek (írás és olvasás) kiemelt fejlesztése az önálló tanulás képességének fejlesztése differenciált oktatás
A MÚZEUMI PROGRAM CÉLJA az új követelményekhez és az ötödikesek életkori sajátosságaihoz alkalmazkodó ismeretátadás és képességfejlesztés a múzeum szeretete lokálpatriotizmus
A ÉVES GYEREK konkrét gondolkodás képi – szemléletes jellegű fogalmak megfoghatóvá, elképzelhetővé tett történelem tevékenységközpontú tanítás
11 TÉMA – 11 MÚZEUMLÁTOGATÁS négy iskolai órát egy múzeumi óra követ két óra előkészít két óra feldolgoz
„MONDD EL – ELFELEJTEM, MAGYARÁZD EL – MEGÉRTEM, CSINÁLD VELEM - MEGTANULOM!”