A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
„Ezt egy életen át kell játszani”
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
A holokauszt tanítása iskolámban
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Pénzintézetek társadalmi felelősségvállalása és a Green Banking koncepció KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs.
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László.
Értékelés a pedagógiában
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
TÁMOP / „Önkéntes (Pont) Te magad légy!”
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
A középiskolai oktatás szabályzatai
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld Alapítvány Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája október 14–15. Győr A járműipari beszállítók kapcsolati.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Barcsák Marianna - KPSZTI
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Barcsák Marianna KPSZTI
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Intézményi önkéntes programok támogatása a szabályozás eszközével
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

Fogalmak Önkéntesség Akció napok (72 óra kompromisszumok nélkül) Témahét (Pannonhalmi Bencés Gimnázium Alternatív Közgazdasági Gimnázium) Közösségi szolgálat „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

Közösségi szolgálat az iskola pedagógiai programjában 50 órás órán kívüli tevékenység szociális kompetenciákat fejlesztő program helyi közösség javát szolgálja pedagógiai feldolgozás „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

KKSZ a kiterjesztési lehetőségei vertikális kiterjesztési lehetőségek horizontális kiterjesztési lehetőségek intézményi kapcsolatok fejlesztési lehetőségei „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

Vertikális kiterjesztési lehetőségek Miként támogathatja a Közösségi Szolgálat a szociálisan érett személy kibontakozását? „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

iskola különböző évfolyamain… családban szűkebb lakókörnyezetben iskolában klasszikus közösségi szolgálat (Szásziné Fehérváry Anikó) önként vállalt, elmélyültebb feladat továbbvitele „kortárs csoportvezető” (Velkey Balázs) „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

az érettségi után… fenntartható-e a motiváció? egyetem (Nagykőrös, Győr, Szeged) EVS önkéntesség CSR a vállalatok életében „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

a Közösségi Szolgálat érettségin túli elismerési lehetőségei Magyar Máltai Szeretetszolgálattal - Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium HUNRA: Aranykártya, igazolás „Ifjúsági Kártyán” kreditgyűjtés „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

Horizontális kiterjesztési lehetőségek Más fontos programokat miként támogathat/alapozhat meg a Közösségi Szolgálat? „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

más iskolai pedagógiai programokhoz való kapcsolódás lehetőségei írott és a rejtett tanterv mentorprogram - Göd tehetséggondozás - Szentendre pályaorientáció - Gödöllő „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

más tantárgyakhoz kapcsolódás lehetőségei történelem (DIA, Zugló) irodalom (HUNRA) hit-/erkölcstan (elmélet és gyakorlat) kultúra és emberismeret (Kamarás István) egészségfejlesztés (OEFI: alternatíva) állampolgári ismeretek osztályfőnöki óra (reflexió) „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

új módszertani elemek kipróbálásának / bevezetésének esélye projektalapú tanulás csoportos vagy párban végzett feladatok és értékelés andragógiai szemlélet igazolás helyett értékelés esetmegbeszélő csoport önértékelés szakfelügyelet helyett szupervízió „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

Szektorok közötti együttműködési lehetőségek Generációk közötti szolidaritásra épülő programok: szívességcsere Civil Vállalkozások - korrepetáló pótnagyi önkormányzatokkal (Kecskeméti Piarista Gimnázium – tanyagondnoki szolgálat) civil szervezetekkel (DIA) más oktatási intézményekkel (Pető Intézet) cégekkel "szolgálati helyek" fel-/beosztása „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

helyi iskolák és szervezetek / intézmények közötti koordináció fontossága: „A társadalmi felelősségvállalás éppúgy határozza meg az iskoláról kialakult képet, mint a külön órák lehetősége, a jól felszerelt informatikai labor vagy a tanulmányi versenyeken elért eredmények, a felvételi rangsorban elfoglalt hely.” (Forrai Tamás) „Az iskola ismét elfoglalhassa az őt megillető helyet a helyi társadalomban, ne pusztán egy legyen a többi szolgáltató között – ‘beízesüljön’ a környezetébe.” (Urbán József) „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.

Köszönöm a figyelmet! Collegium Pannonicum Alapítvány Középiskolai Közösségi Szolgálat Szakmai Műhely pavlics.tamas@collegium-pannonicum.hu „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.