A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
Fogalmak Önkéntesség Akció napok (72 óra kompromisszumok nélkül) Témahét (Pannonhalmi Bencés Gimnázium Alternatív Közgazdasági Gimnázium) Közösségi szolgálat „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
Közösségi szolgálat az iskola pedagógiai programjában 50 órás órán kívüli tevékenység szociális kompetenciákat fejlesztő program helyi közösség javát szolgálja pedagógiai feldolgozás „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
KKSZ a kiterjesztési lehetőségei vertikális kiterjesztési lehetőségek horizontális kiterjesztési lehetőségek intézményi kapcsolatok fejlesztési lehetőségei „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
Vertikális kiterjesztési lehetőségek Miként támogathatja a Közösségi Szolgálat a szociálisan érett személy kibontakozását? „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
iskola különböző évfolyamain… családban szűkebb lakókörnyezetben iskolában klasszikus közösségi szolgálat (Szásziné Fehérváry Anikó) önként vállalt, elmélyültebb feladat továbbvitele „kortárs csoportvezető” (Velkey Balázs) „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
az érettségi után… fenntartható-e a motiváció? egyetem (Nagykőrös, Győr, Szeged) EVS önkéntesség CSR a vállalatok életében „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
a Közösségi Szolgálat érettségin túli elismerési lehetőségei Magyar Máltai Szeretetszolgálattal - Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium HUNRA: Aranykártya, igazolás „Ifjúsági Kártyán” kreditgyűjtés „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
Horizontális kiterjesztési lehetőségek Más fontos programokat miként támogathat/alapozhat meg a Közösségi Szolgálat? „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
más iskolai pedagógiai programokhoz való kapcsolódás lehetőségei írott és a rejtett tanterv mentorprogram - Göd tehetséggondozás - Szentendre pályaorientáció - Gödöllő „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
más tantárgyakhoz kapcsolódás lehetőségei történelem (DIA, Zugló) irodalom (HUNRA) hit-/erkölcstan (elmélet és gyakorlat) kultúra és emberismeret (Kamarás István) egészségfejlesztés (OEFI: alternatíva) állampolgári ismeretek osztályfőnöki óra (reflexió) „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
új módszertani elemek kipróbálásának / bevezetésének esélye projektalapú tanulás csoportos vagy párban végzett feladatok és értékelés andragógiai szemlélet igazolás helyett értékelés esetmegbeszélő csoport önértékelés szakfelügyelet helyett szupervízió „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
Szektorok közötti együttműködési lehetőségek Generációk közötti szolidaritásra épülő programok: szívességcsere Civil Vállalkozások - korrepetáló pótnagyi önkormányzatokkal (Kecskeméti Piarista Gimnázium – tanyagondnoki szolgálat) civil szervezetekkel (DIA) más oktatási intézményekkel (Pető Intézet) cégekkel "szolgálati helyek" fel-/beosztása „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
helyi iskolák és szervezetek / intézmények közötti koordináció fontossága: „A társadalmi felelősségvállalás éppúgy határozza meg az iskoláról kialakult képet, mint a külön órák lehetősége, a jól felszerelt informatikai labor vagy a tanulmányi versenyeken elért eredmények, a felvételi rangsorban elfoglalt hely.” (Forrai Tamás) „Az iskola ismét elfoglalhassa az őt megillető helyet a helyi társadalomban, ne pusztán egy legyen a többi szolgáltató között – ‘beízesüljön’ a környezetébe.” (Urbán József) „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.
Köszönöm a figyelmet! Collegium Pannonicum Alapítvány Középiskolai Közösségi Szolgálat Szakmai Műhely pavlics.tamas@collegium-pannonicum.hu „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai műhely Szeged, 2012. április 21.