HANS BELTING A mű a maga kontextusában prezentációs anyag 4

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TAMOP /2/A/KMR INTERAKTÍV ANIMÁCIÓ Kvázistacioner ívkarakterisztika Animáció indítása.
Advertisements

Weblapkészítési tudnivalók 2: Útmutató az elnevezésekhez Pék Ágnes © 2009.
HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 3 Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
 Szegedi Tudományegyetem  Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék.
Az adaptációhoz közeledve – a műfaj problematikájához
Vigh György: Webes alkalmazások akadálymentesítése Kaposvár, oldal.
Fanfiction. fanfiction fan fiction „rajongói irodalom”,,fanfic’’ A fanfiction vagy fan fiction szó a magyar nyelvben is meghonosodott angol kifejezés.
Készítette: Ujvári Blanka
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
TURIYAM Téma: Önmagunk mibenléte
Dr. Török Béla Általános Iskola 1142 Bp. Rákospatak utca 101.
13. Tétel.
DIAPHÁN STRUKTÚRÁK ERDÉLYI GÁBOR FESTÉSZETÉBEN
A képzőművészet-terápia
Munkácsy: Krisztus-trilógia. Munkácsy Mihály életművében kétségkívül a Krisztus-trilógia jelenti az egyik csúcspontot, még akkor is, ha a három mű együttes.
Gyermekvédelmi politika I. Levelező tagozat 2008/09. tanév/őszi félév.
1. A digitális fényképezőgép felépítése
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes.
Raktári jelzet a könyvtárakban
Közös katalógusok melléklet a Bevezetés a pedagógiai tájékozódásba című ELTE jegyzethez.
Adatgyűjtés, mérési alapok, a környezetgazdálkodás fontosabb műszerei KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
TAMOP /2/A/KMR INTERAKTÍV ANIMÁCIÓ Üresen járó transzformátor bekapcsolása Animáció indítása.
TAMOP /2/A/KMR INTERAKTÍV ANIMÁCIÓ Üregkisülés kialakulása Animáció indítása.
TAMOP /2/A/KMR INTERAKTÍV ANIMÁCIÓ 3f tekercsrendszer táplálás- változásainak hatása Animáció indítása.
TAMOP /2/A/KMR INTERAKTÍV ANIMÁCIÓ Kontaktor légrés-ellenerő diagram magyarázata Animáció indítása.
Esemény- és állapotvezérelt védelmi működés
TAMOP /2/A/KMR INTERAKTÍV ANIMÁCIÓ Teljes feszültségválasz módszere Animáció indítása.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Sienai festők < 2010 >.
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
Reneszánsz Madonnák (2008) 1.
Kattintással lapozható
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
MÁSODIK MILLENNIUM VISSZANÉZVE (MMV) Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Második Millennium - másodszor Magyar Urbanisztikai Társaság Budapest,
Az abszurd dráma. Mit takar a fogalom? Elsősorban egy ír szerző, Samuel Beckett életműve tartozik ide (mások mellett) Fő műve: Godot-ra várva (En attendant.
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Tanuló szervezet.
Gyerektematika és gyerekkép-toposzok a képzőművészetben
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
Képek beillesztése. A beszúrandó képnek abban a mappában kell lennie, ahol a html oldalad forráskódja található! Először mindig a képet szúrjuk be, majd.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Arany és Petőfi barátsága
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
A Gömböc A magyar találmány.
Web-grafika II (SVG) 8. gyakorlat Kereszty Gábor.
HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 1 Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 1 Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
Oskar Bätschmann ÚTMUTATÁS AZ INTERPRETÁCIÓHOZ: MŰVÉSZETTÖRTÉNETI HERMENEUTIKA prezentációs anyag Propedeutika / Bevezetés a művészettörténetbe TÁMOP /2/A/KMR
Propedeutika / Bevezetés a művészettörténetbe
Propedeutika / Bevezetés a művészettörténetbe
Propedeutika WOLFGANG KEMP Műalkotás és néző: a befogadásesztétikai megközelítés prezentációs anyag TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika.
NORBERT SCHNEIDER Művészet és társadalom prezentációs anyag Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
HORST BREDEKAMP Képi médiumok prezentációs anyag Propedeutika / Bevezetés a művészettörténetbe TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
HERMANN BAUER Forma, stílus, struktúra prezentációs anyag Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
Propedeutika JOHANN KONRAD EBERLEIN Tartalom és belső tartalom: az ikonográfiai-ikonológiai módszer prezentációs anyag TÁMOP /2/A/KMR
Irodalomtanítás – de meddig? Egy lehetséges válasz: irodalom_12_11_10_9 Fűzfa Balázs – Irodalomtanítás a harmadik.
Az orvosi biotechnológiai mesterképzés megfeleltetése az Európai Unió új társadalmi kihívásainak a Pécsi Tudományegyetemen és a Debreceni Egyetemen Azonosító.
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
A program a bemeneti adatok alapján ( mint pl. az Excel Solver ) nem adja meg közvetlenül a végeredményt, hanem a megfelelő generálóelemek kiválasztásával.
4. csoport.
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Alkalmazott Matematikai Intézet, Neumann János Informatikai Kar, Óbudai Egyetem Mielőtt a virtuális térbe lépnénk.
Plakát Ha lehet, akkor ez 1.oldalon lévő mintából kellene plakátot készíteni A szöveg középen : Kabát akció!, mellette a piros alapú logo A divat.
Ars Sacra Esztergomi Hittudományi Főiskola levelező tagozat
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európa terv keretében valósul meg. Számítógép- architektúrák dr. Kovács György DE AVK GAIT.
FRESCOS Hacer click para avanzar Mi a freskó?. A freskó (olasz a fresco, affresco) a falfestészet olyan fajtája, ahol az alap a festéskor még friss,
A reklám centruma.
02/10/ :56 T.B. STRASSBURG A Kis Franciaország „A Kis Franciaország“ egy nagyon kedves és bájos terület, csatornákkal, jellegzetes, múlt századbeli.
A képzőművészet-terápia
FRA FILIPPO LIPPI
Előadás másolata:

HANS BELTING A mű a maga kontextusában prezentációs anyag 4 Propedeutika HANS BELTING A mű a maga kontextusában prezentációs anyag 4 TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Propedeutika alprojekt

HANS BELTING A mű a kontextusában Ha ezt a kontextust bevonjuk a mű elemzésébe, könnyen felmérhetjük, micsoda tapasztalati veszteséget jelent, hogy a táblát (megjelenésének fontos elemeitől megfosztva) már csak a Domopera elsötétített múzeumi helyiségében lehet látni, ahol hiányzik a kontextusa, amelyben mondandója egykor kibontakozott. TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt 2 TÁMOP TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 2

HANS BELTING A mű a kontextusában Simone Martini Maestàja (1315) a Palazzo Pubblico, nagy tanácsterem TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt 3 TÁMOP TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 3

HANS BELTING A mű a kontextusában nem oltárkép, hanem politikai programkép, nem táblakép, hanem falfreskó. a másfajta médium követelményéből adódott az arany helyett a kék képalapozás éppúgy, mint ahogy a széles keretszegélybe való beillesztés is más hangsúlyt kapott a mű megjelenésmódja: a színteret egy sienai címerekkel díszített baldachin definiálja és határolja ebben már közrejátszik az új műfaj, a csaknem didaktikusan poentírozott programkép allegorikus beszédmódja feliratokhoz kellett folyamodni segítségképpen, hogy a szentek és a Madonna közötti dialógust maradéktalanul meg lehessen jeleníteni. TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt 4 TÁMOP TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 4

HANS BELTING A mű a kontextusában TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt 5 TÁMOP TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 5

HANS BELTING A mű a kontextusában A két olyannyira hasonlónak látszó kép, Duccio dómbeli képtáblája és Simone freskója a városházán -- valójában lényegében különbözik egymástól, és nemcsak az alkotó művészek különbsége miatt más, hanem funkciójuk is eltérő. A kontextus, amely megkülönbözteti őket, korántsem csupán külsődleges jegyük, hanem elválaszthatatlanul beleivódott műstruktúrájukba. Ezért szolgálnak példaként annak a felvetésnek szükségességére, hogy a művet a maga kontextusában – nem pedig valamely művész oeuvre-jében vagy egy stílus fejlődésében – próbáljuk értelmezni. TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Szöveggyűjtemény-alprojekt 6 TÁMOP TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 6