HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A diskurzusok alatt lezajló tudati folyamatokról Kántor Gyöngyi PTE, Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Iskola.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Az olvasástanítás módszere:
Utcai és lakótelepi szociális munka
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Változók és változatlanok Változók:Változók: Új (vagy első) hálózat Új (vagy első) termék MunkatársakTermékfelhasználók Változatlanok: Azok a törvényszerűségek,
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
Gyermekjóga Horvátth Katalin, Gyógy- és fejlesztőpedagógus,
A számítógép veszélyei és káros hatásai
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
„Színház az egész világ…”
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Önkéntes segítő gyakorlat a győri Családsegítő Szolgálat keretein belül január hó.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Fogd A Kezem Alapítvány
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
A tea varázslatos világa. 1. Célrendszer I.  Általános célok:  Élményszerzés nyújtása  Viselkedéskultúra fejlesztése  Szabadidő hasznos eltöltésére.
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
Beszámoló a Zöld szemüveggel a fenntartható életért projekt megvalósításáról Dr. Budayné dr. Kálóczi Ildikó a projekt szakmai vezetője Debrecen, 2009.
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
„Talent has no Borders” “A tehetség nem ismer határokat” HURO/1001/138/2.3.1 Zárókonferencia 2013 május 23, Szatmárnémet prof. Szász Ferenc, CNME Szatmárnémeti.
AZ ANGOL NYELV TANÍTÁSA DRÁMAPEDAGÓGIAI MÓDSZEREK SEGÍTSÉGÉVEL SZAKIRÁNYÍTÓ: EMŐDI ANGÉLA ANGOLTANÁR 1O-ES SZÁMÚ ÁLTALÁNOS ISKOLA, SZATMÁRNÉMETI ZÁRÓKONFERENCIA.
„Szárnyakat adni a Malacnak”. „Szárnyakat adni a malacnak” A projekt bemutatása TÁMOP /
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Az idegen nyelvi képzés kihívásai, tanulás-módszertani problémái
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Drámajáték a magyarórán
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
Nem minden az aminek látszik…
„a gyakorlat a legjobb tanítómester, igazi gazdákat ez formál" (Tessedik Sámuel) Román István agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár március.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Módszerek 5/5.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
SZAKMAI GYAKORLAT BERLIN 2015.JÚLIUS 1-AUGUSZTUS 2.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Érzékenyítés. Általános értelemben: valamilyen kérdésre való fokozottabb érzékenység kifejlesztése. Érzékenyítés.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Játékszenvedély Készítette:ViniczayGábor Forrás:Wikipedia.
Határon túli magyar társadalmi adatok elemzése
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS Szalóki Csilla
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Képzés ipari szemmel PSE. Intelligent Net Working PSE GSC
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása

 Kaposi László szerint: A dráma olyan csoportos játék- tevékenység, amelynek során képzeletbeli (fiktív) világot építenek fel, ebbe a képzeletbeli világba a résztvevők szereplőként vonódnak be, a fiktív világon belül valós problémákkal találkoznak, s ebből valós tudásra és tapasztalatra tesznek szert.

 Az előzetes játékok során több viselkedésmintát kerestünk:  Kíváncsiság- érdeklődés  Részvétel: önálló kezdeményezés, bevonja a többieket a játékba  Fantázia  Önállóság- figyelem  Érzékenység  Szókincs, kifejező készség

 A szabadidő hasznos eltöltése  A színdarab felépítése egy hosszú, közös munka  Fejlődik a szókincs, a kiejtés  A szereplők globálisan értik a szituációkat  A nyelvtani szabályokat még nem tudja, de a struktúrákat jól használja  Nem a bemutató a legfontosabb, hanem az odáig vezető ÚT