Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Advertisements

„Lépés-váltás”-TAMOP A.-11/ Dr. Hatvani Erzsébet
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Szociális munka a börtönben
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
1 SCHIFFER SÁRA GRUNDFOS Magyarország Gyártó Kft. Üzemi szociális munkás „SZOCIÁLIS MUNKA A PIACI SZEKTORBAN”
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Műegyetem - Kutatóegyetem Bizalom-Minőség-Együttműködés 1 Hogyan tovább, Műegyetem? november 17.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA KIEMELT PROJEKT TÁMOP Elítéltek több szakaszos, társadalmi.
A nevelés stílusa.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
NEVELÉSI MÓDSZEREK Forrás: Czike Bernadett (szerk.): Bevezetés a pedagógiába. Szöveggyűjtemény. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1996.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
 Genetikai hatások › temperamentum  hangulattal kapcsolatos egyéni jellegzetességek  temperementum és otthoni környezet közti kölcsönhatás › ikervizsgálatok.
Anya – gyermek kapcsolata
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Fiatalok az új magyar demokráciában a politikai magatartás és részvétel aspektusából Készítette: Kovács Tamás PTE BTK Politikai Tanulmányok Tanszék MA.
Az emberi tanulás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
Beilleszkedési zavarok
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
Megváltozott munkaképességűek tranzitfoglalkoztatással megvalósuló szakképzése Előadó: Szőke Attiláné a MIOK a hátrányos helyzetű emberekért Alapítvány.
Hajdú Éva Budapest Esély Nonprofit Kft Munkaerő-piaci szolgáltatások nyújtása November 27.
Erdei iskola Szálkán. CélokEredmények Tantárgyi ismeretanyag elmélyítése, bővítése, közvetlen tapasztalatszerzés – cselekvés útján Vízinövények és állatok.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
A családi támogatás hálója megtart, fenntart, benn tart vagy behálóz? Dr. Purebl György SE Magatartástudományi Intézet.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Az iskoláskor küszöbén
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Érettségi eredmények május-június. 13. A – Emelt szint.
Inklúzív nevelés Magyarországon
Speciális gyermekvédelem
Velünk egy jobb világért! I. Országos Konferencia Országos Módszertani Családok Átmeneti Otthona Magyar Ökumenikus Segélyszervezet Budapest, Május.
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Az országos mérések megújult rendszere
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A tehetséggondozás rögösebb útján
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Értékek.
Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint.
Pályaválasztási szülői értekezlet
nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,
Pályaválasztási szülői értekezlet
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Előadás másolata:

Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó Iskolára hangolva… Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó

Ami a sikeres iskolakezdéshez nélkülözhetetlen: Megfelelő fizikai és szellemi érettség Megfelelő képességek Megfelelő szociális képességek

Környezeti okok: Ingerdömping Családi struktúrák gyökeres megváltozása       Felgyorsult élettempó      Ingerdömping Családi struktúrák gyökeres megváltozása

Következmények: Ø Szocializációs problémák Ø   Kevés, otthonról hozott ismeret Ø   Felületes játék, elmélyülésre alig képes Ø   Gyenge figyelmi teljesítmény Ø   Társas kapcsolatok sérülése Ø   Érdeklődés hiánya

A gyenge szocializáció következményei: ØÖnkiszolgálás alacsony szinten ØFáradt, képtelen figyelni, nem köti le semmi ØAlkalmazkodási problémák ØNem tud játékba bekapcsolódni ØAlapvető szocializációs képességek hiánya (köszönés, megszólítás stb.)

Mit tehetünk? Alkalmazkodunk a megváltozott feltételekhez Bizalom Humor, derű Rítusok szerepe

Köszönöm a figyelmet! Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó 2008. november 27.