TÁMOP 3.3.3-08/1-2009-0010 „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Advertisements

Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Agria Media Eger, október
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Gyakorlatvezető mentortanár képzés a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán Fáyné dr. Dombi Alice 2010.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A gyakorló intézmények feladatai a pedagógusképzésben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Az óvodapedagógus és tanító – ideát szolgáló gyakorlati képzés fő jellemzőinek meghatározása, alapelvek ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA TUDOMÁNYOS.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában NYITÓKONFERENCIA április 9.

TÁMOP / A KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS DR. SIMON KATALIN

A tanárképzés rendszere Hagyományos  duális képzés (főiskolai és egyetemi szintű)  egy ciklusú  kétszakos Bolognai  egységes képzés (egyetemi szintű)  két ciklusú (alap- és mesterképzés)  egyetlen tanári mesterszak 2 szakterületi szakképzettséggel

Arányváltozások a tanárképzésben Hagyományos  4, illetve 5 éves képzés  a szakmódszertan a pedagógiai- pszichológiai- gyakorlati képzés része  egy hónapos tanítási gyakorlat Bolognai  6+5 féléves képzés  a szakmódszertan a diszciplináris képzés része  féléves tanítási gyakorlat

Paradigmaváltás Hagyományos  Érettségi után kell dönteni a tanári pálya választásáról  Ismeretközpontú oktatás Bolognai  Az alapképzés 2. félévében kell dönteni a tanári pálya választásáról  Kompetencia alapú oktatás

TANÁRI KOMPETENCIÁK A pedagógiai kompetenciák:  a tudás,  nézetek és ötvözetei,  gyakorlati készségek amelyek lehetővé teszik, hogy a pedagógus egy adott területen sikeresen elláthassa feladatát.

TANÁRI KOMPETENCIÁK Szakmai tudás  A tanulók, a tanulás és tanítás hatásmechanizmusainak kellő mélységű ismerete  Szaktudományi, műveltségterületi, tantárgyi és tantervi tudás

TANÁRI KOMPETENCIÁK Szakmai szerepvállalás és elkötelezettség  A szakmai szerepek elfogadása és gyakorlása  Értékelkötelezettségek és szakmai attitűdök

TANÁRI KOMPETENCIÁK Szakmai képességek  A tanulók megismerése és a tanulócsoportok belső kapcsolatrendszerének feltárása  A tananyag szervezése és a tanítási folyamat tervezése  Az osztálytermi munka szervezése, a tanítás-tanulás és a nevelés módszereinek alkalmazása  Értékelési és ellenőrzési eljárások alkalmazása

A TANÁRI SZAK KÉPZÉSI CÉLJA A tanár szakmai felkészültsége birtokában hivatásának gyakorlása során alkalmas: 1. A tanulói személyiség fejlesztésére 2. Tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítésére, fejlesztésére 3. A pedagógiai folyamat tervezésére 4. A szaktudományi tudás felhasználásával a tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztésére

A TANÁRI SZAK KÉPZÉSI CÉLJA A tanár szakmai felkészültsége birtokában hivatásának gyakorlása során alkalmas: 5. Az egész életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák hatékony fejlesztésére 6. A tanulási folyamat szervezésére és irányítására 7. A pedagógiai értékelés változatos eszközeinek alkalmazására 8. Szakmai együttműködésre és kommunikációra 9. Szakmai fejlődésben elkötelezettségre, önművelésre

Köszönöm a figyelmet!