TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában NYITÓKONFERENCIA április 9.
TÁMOP / A KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS DR. SIMON KATALIN
A tanárképzés rendszere Hagyományos duális képzés (főiskolai és egyetemi szintű) egy ciklusú kétszakos Bolognai egységes képzés (egyetemi szintű) két ciklusú (alap- és mesterképzés) egyetlen tanári mesterszak 2 szakterületi szakképzettséggel
Arányváltozások a tanárképzésben Hagyományos 4, illetve 5 éves képzés a szakmódszertan a pedagógiai- pszichológiai- gyakorlati képzés része egy hónapos tanítási gyakorlat Bolognai 6+5 féléves képzés a szakmódszertan a diszciplináris képzés része féléves tanítási gyakorlat
Paradigmaváltás Hagyományos Érettségi után kell dönteni a tanári pálya választásáról Ismeretközpontú oktatás Bolognai Az alapképzés 2. félévében kell dönteni a tanári pálya választásáról Kompetencia alapú oktatás
TANÁRI KOMPETENCIÁK A pedagógiai kompetenciák: a tudás, nézetek és ötvözetei, gyakorlati készségek amelyek lehetővé teszik, hogy a pedagógus egy adott területen sikeresen elláthassa feladatát.
TANÁRI KOMPETENCIÁK Szakmai tudás A tanulók, a tanulás és tanítás hatásmechanizmusainak kellő mélységű ismerete Szaktudományi, műveltségterületi, tantárgyi és tantervi tudás
TANÁRI KOMPETENCIÁK Szakmai szerepvállalás és elkötelezettség A szakmai szerepek elfogadása és gyakorlása Értékelkötelezettségek és szakmai attitűdök
TANÁRI KOMPETENCIÁK Szakmai képességek A tanulók megismerése és a tanulócsoportok belső kapcsolatrendszerének feltárása A tananyag szervezése és a tanítási folyamat tervezése Az osztálytermi munka szervezése, a tanítás-tanulás és a nevelés módszereinek alkalmazása Értékelési és ellenőrzési eljárások alkalmazása
A TANÁRI SZAK KÉPZÉSI CÉLJA A tanár szakmai felkészültsége birtokában hivatásának gyakorlása során alkalmas: 1. A tanulói személyiség fejlesztésére 2. Tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítésére, fejlesztésére 3. A pedagógiai folyamat tervezésére 4. A szaktudományi tudás felhasználásával a tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztésére
A TANÁRI SZAK KÉPZÉSI CÉLJA A tanár szakmai felkészültsége birtokában hivatásának gyakorlása során alkalmas: 5. Az egész életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák hatékony fejlesztésére 6. A tanulási folyamat szervezésére és irányítására 7. A pedagógiai értékelés változatos eszközeinek alkalmazására 8. Szakmai együttműködésre és kommunikációra 9. Szakmai fejlődésben elkötelezettségre, önművelésre
Köszönöm a figyelmet!