A KASSETTS projekt általános bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Úton a ‚zöld’ Olimpia-, és a Smart-City-vé válás felé
Advertisements

ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az AIDA projekt és a kapcsolódó Uniós pályázati közeg rövid bemutatása Pári István Geonardo Kft. REC, Szentendre február 15.
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED projekt Regionális Fejlesztési és Koordinációs Testület.
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
III. A logisztika jövője
NELI-projekt bemutatása
Integrált területi beruházás és Közösségvezérelt helyi fejlesztés a as programozási időszakban Zsolt SZOKOLAI C.2 Urban development, territorial.
1 A kohéziós politika a költségvetés fogságában 49. Közgazdász-vándorgyűlés, Pécs, szeptember 30. dr. Iván Gábor.
Minerva projekt és digitalizálási tapasztalatok Moldován István OSZK MEK Osztály NDA Konferencia december 14.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Tex-EASTile: fenntartható textil innováció Dél-Kelet Európában Bejczy Delinke Pannon Gazdasági Hálózat Egyesület.
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
Magyar Útügyi Társaság
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
ENEREA Észak-Alföldi Regionális Energia Ügynökség Nonprofit Kft
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Hódmezővásárhely Megyei Jogú
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
A „Fenntartható Innovációs Technológiai Centrum” (FITC) céljai és tevékenysége A TÁMOP /1/KONV projekt nyitókonferenciája Gyöngyös,
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
„Hazai és Európai Uniós pályázatok ” Szakmai Fórum A hazai textilipari vállalkozások részvétele és részvételi lehetősége a Saving Energy in the.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
A CEPO projekt bemutatása a Bécsi Állatorvos-tudományi Egyetem, Baromfiklinika kutatási stratégiájának összefüggésében Michael Hess.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
Új innovatív beszerzési modellek (PcP – Pre-Commercial Procurement) és alkalmazásuk Fenntarthatóság és energiahatékonyság a közbeszerzési eljárásban Miskolc,
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Magyar Útügyi Társaság
Előadás másolata:

A KASSETTS projekt általános bemutatása 4/5/2017 A KASSETTS projekt általános bemutatása Jenei Gábor Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.

Miről szól a KASSETTS? A projekt teljes címe: Knowledge-enabled Access of Central Europe SMEs to Efficient Transnational Transport Solutions AZAZ Közép Európa Kis- és Középvállalkozásai számára tudásalapú hozzáférés biztosítása a hatékony nemzetközi szállítmányozási megoldásokhoz Összesen több, mint 2.000.000 EUR támogatási összeg 7 régió számára Időszak: 2008.10.01 – 2012.03.31. BOTTOM UP megközelítés Termelő vállalkozás – szállítmányozó Alulról építkező KKV hálózat összeszervezése a regionális brókerek segítségével, mely a regionális tapasztalatok alapján egységesen működő nemzetközi hálózattá fejleszthető Szállítandó kritikus tömeg összegyűjtése Szállítmányozók felé való kiajánlás Tervezés: optimális kapacitáskihasználtság és útvonal Fenntartható fejlődés oldaláról való megközelítés Résztvevők versenyképességének növelése (KKV->megtakarítás, szállítmányozó->piac) Optimális útvonaltervezés következtében összességében károsanyag-kibocsátás csökkentés, ill. közutak terheltségének enyhítése

Miről szól a KASSETTS? Indokoltság A RELOAD projekt keretében 2007-ben elkészült a régió logisztikai helyzetfelmérése (szállítmányozó cégek kérdőívezésével), az alábbi konklúziókkal: saját tulajdonú szállítási kapacitást csak megfelelő kapacitáskihasználtság esetén érdemes fenntartani Jobban kell támaszkodni a szomszédos országokkal való kapcsolatokra, mivel optimalizálhatóak a költségek Logisztikai informatikai rendszerek átfogó fejlesztése Szakmai képzés, oktatás fontossága Integrációs együttműködésekhez való csatlakozás További külső tényezők: Autópálya-építési és vasútfejlesztési beruházások késedelme, elmaradása a régióban ‘90-es évek eleji intermodális logisztikai beruházásokat (pl. RO-LA Dorozsma) nem követték további fejlesztések (jelenleg RO-LA fuvarozásra költségvetési támogatás adható vasúttársaságnak) A Magyarországon áthaladó 4 TEN korridornak, valamint a nem EU tag szomszédainkkal való fejlődő kapcsolatoknak köszönhetően logisztikai szempontból jó helyzetben vagyunk

Projekt céljai és elvárt eredményei Általános célok A KKV-k által termelt áru szabad nemzetközi mozgásának optimalizálása információ-technológiai eszközök és szolgáltatások meghonosítása és továbbfejlesztésének támogatása által KKV-k versenyképességének növelése azáltal, hogy összefogva részesei lehetnek egy hatékony nemzetközi szállítmányozási konstrukciónak KKV-k intelligens szállítmányozási informatikai és kommunikációs szolgáltatások használatához való hozzáférésének elősegítése Az ellátási lánc menedzsment fejlesztése innovatív szervezési modellek bevezetésén, valamint fejlett ICT eszközök használatán keresztül KKV-k számára A szállítmányozás negatív környezeti hatásának csökkentése a szállítási útvonalak jobb regionális és nemzetközi megtervezése által Logisztikai szereplők széleskörű nemzetközi együttműködésének előmozdítása informatikai megoldások segítségével, a közlekedési terhelés csökkentése és a szállítási hálózatok hatékonyságának növelése érdekében Gazdasági és környezeti fenntarthatóság harmonizálása/párosítása (egyidejű gazdasági és környezeti haszon)

Projekt céljai és elvárt eredményei Specifikus cél Logisztikai brókerek közép-európai hálózatának kialakítása Minden egyes logisztikai bróker csoportosítja és optimalizálja a bevont termelők igényeit, meghatározza az optimális útvonalakat és szállítási módokat helyi és nemzetközi szinten - dinamikusan együttműködve a többi régiós brókerrel, hozzákapcsolja az igényeket a logisztikai kínálathoz és megszervezi a nemzetközi szállítási okmányok cseréjét (SW-rel). Támogatja a bevont KKV-k szállítási igényeinek jobb megszervezettségét, valamint a logisztikai kínálat jobb kihasználását; Hozzájárul a szállítási igények összességében való csökkentéséhez a különböző szállítási igények összegyűjtésével, kevesebb teherautóba szervezi a kritikus szállítható tömeget; A kiépítendő nyílt nemzetközi informatikai hálózat összeköti a termelő vállalkozásokat, a szállítmányozókat és a brókereket is, különböző hozzáférési lehetőséget biztosítva a biztonságos adatkezelést szem előtt tartva.

Projekt céljai és elvárt eredményei Hozzájárulás különböző EU-s stratégiákhoz A KASSETTS csökkenti a közlekedési torlódások kialakulási esélyét (így növeli a közlekedésbiztonságot), a károsanyag kibocsátást, valamint az energiafogyasztást, mivel: A szoftver segítségével egy útvonalra fűzi fel a különböző országokban elhelyezkedő KKV-k csoportosított szállítási igényeit, az utakon egy időben közlekedő teherautók számának csökkentését eredményezve (adott teherautó jobb kihasználtságával); Optimalizálja az úthosszakat, kevesebb kibocsátást eredményezve; Elősegíti az intermodális szállítási rendszerek kihasználtságát a kritikus szállítandó tömegek összevárásával, valamint kapcsolódó vasúti szolgáltatások fejlesztését ösztönözheti; A rakományok koncentrálása a meglévő szállítmányozási infrastruktúra jobb kihasználtságát eredményezi. A KASSETTS fejlődésével párhuzamosan erősödik a területi kohézió: Az ITC innovációkhoz való kiegyensúlyozott, nyílt és egyenlő hozzáférés biztosítása minden közép-európai KKV számára (open source SW) A KKV-k Közép-Európai kereskedelmének innovatív fejlesztése a régiók összekapcsolásával (transznacionális brókerhálózat kialakításával) A KASSETTS, és lehetséges továbbfejlesztése által kínált minőségi nemzetközi informatikai szolgáltatások enyhítik a logisztikai szolgáltatások országok közti kereskedelmének akadályait

Közös, hosszú távú logisztikai stratégia kialakítása Projekt felépítése – munkacsomagok WP2 rendezvények újságcikkek honlap Népszerűsítő kiadványok WP4 Szoftver eszközök és szolgáltatások Közös, hosszú távú logisztikai stratégia kialakítása WP3 WP5 Vállalkozások bevonása: Mely iparágat képviselik (együttműködés) KASSETTS régiókba irányuló szállítási igények Nemzetközi brókerhálózat működési modellje WP6 Próbaüzem (PILOT): Tesztelés Visszacsatolás a jövőkép kialakításához

Projekt felépítése – partnerség Olaszország – ötletgazda, vezető partner (WP1) Az ITL (szállítmányozási és logisztikai intézet), mint vezető partner az észak-olaszországi Emilia-Romagna tartományt a Modenai Egyetemmel együtt képviseli a partnerségben (KASSETTS szoftver kifejlesztése) Szlovénia – nemzetközi PILOT koordináció (WP6) Mura vidéki Regionális Fejlesztési Ügynökség Lengyelország – közös logisztikai stratégia kialakítása (WP3) Logisztikai és raktározási intézet Kujávia-Pomerániai Régió Németország – nemzetközi brókerhálózat-koncepció (WP5) IFF Fraunhofer Kutatóintézet Szász-Anhalt tartomány Csehország – közreműködő Szállítmányozási Kutatóintézet Brno (Dél-Morva Kerület) Szlovákia – nyilvánosság (WP2) Kassai Műszaki Egyetem Magyarország – közreműködő Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség

A PILOT tesztelési fázis A Dél-Alföldi Régió 2. nemzetközi PILOT-ban vesz részt: Németország – Magyarország - Lengyelország Magyarország – Olaszország – Szlovákia Tesztelés módjai: Szimuláció historikus adatokkal Múltbeli szállítások adatainak összegyűjtése Adatok feltöltése a szoftverbe Szállítási igények és útvonalak optimalizálása Jelentés elkészítése, amely kimutatja, hogy milyen megtakarítások érhetőek el a KASSETTS megoldással – > ez jelenti a rendszer későbbi fenntarthatóságának alapját! A valódi PILOT = „real time”, azaz a jövőbeni megrendelések már a brókeren keresztül folynak

A PILOT tesztelési fázis

Részvétel előnyei Megtakarítás: termelő vállalkozások számára Pénz Idő Kihasználatlan teherautó kapacitás fuvarozóként való „beforgatása” Piac: fuvarozók számára Referencia „zöld” projektben való részvétel Nemzetközi innovatív hálózat része Társadalmi hasznokhoz való hozzájárulás: közlekedésbiztonság, környezetvédelem Üzleti lehetőség és nemzetközi támogatás: brókerek számára

Trendek A válság a közúti fuvarozásban a nagy cégek piaci részesedésének növekedését eredményezte 2010 II. n. évben megállt a közúti szállítás visszaesése az európai államok többségében, idén 1-2%-os bővülés várható (IRU – Nközi Közúti Fuvarozási Szöv.) NKS Nemzeti Közlekedési Stratégia – stratégiai lépések 2020-ig (középtáv); Közúti alágazat: új úthálózati hierarchia, mellékúthálózat fejlesztési terve, felújítási tervek – > 2013-2020 kgvetési időszakból kerülnek finanszírozásra 2011-es Fehér könyv: EU klíma, energetikai, környezetvédelmi és fenntarthatósági politikája (Egységes Európai Közlekedési Térség/égbolt kialakítása) – Hangsúly a vasútfejlesztésen ITS Intelligens Közlekedési Rendszerek (a témában új EU irányelv született) Európában tartósan felfutó a haszonjármű-kereslet (ACEA – autógyárak szövetsége 2011. májusi felmérése alapján) KASSETTS eredményeinek felhasználása a stratégiaalkotásban

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Jenei Gábor DARFÜ Nonprofit Kft. jeneig@darfu.hu +36 30 451 10 49