Technical University of Budapest

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Technical University of Budapest
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
A mesterképzések létesítésének és indításának helyzete a műszaki szakterületen Sima Dezső MFRFK, november 3.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
ELTE, matematika alapszak
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Dr. Juhász Lajos – Dr. Kozák Lajos
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána.
Stratégiai dékánhelyettes önértékelése. Közreműködtem karunk oktatás-fejlesztési portfóliójának kialakításában. Feladatom ezen túl: az új szakok akkreditáltatása.
Biomérnök alapszak (BSc)
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Bemutatkozik a Georgikon
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
A kutató (akadémiai) mesterképzés
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Technical University of Budapest
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Technical University of Budapest
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
1. 2 Program 1. Dékáni köszöntő és beszámoló a Kar 2010/11 tanévi tevékenységéről 2. Dr. Pipek János kinevezett dékán bemutatkozó beszéde 3. Rektori köszöntő.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Recski András, BME Számítástud. és Inf.elm. T. Budapesti Műszaki.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
Dr. Palásti Kovács Béla BMF-BGK kari főigazgató
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Felvételi eljárás 2015.
1 Szervetlen és Analitikai Kémia Tanszék, Kémiai Informatika Csoport Számítástechnika Kari rendszergazda: Rippel Endre (Ch C2)
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Matematikusok a számítógépes tervezésben
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
BME Mérnök informatikus alapszak
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Készítette: Szabó Tamás
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
BME TTK félév – félév M M E G H E G H E G H Í
Előadás másolata:

Technical University of Budapest Dr. MOSON Péter igazgatóhelyettes MATEMATIKA INTÉZET Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (www.math.bme.hu), Matematika oktatás a BME kétciklusú képzéseiben www.bme.hu - tel.: (36-1) 463-1111 fax: (36-1) 463-2220

BME, kétciklusú képzések 2. Matematika oktatás, kutatás a BME-n MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, 2006. augusztus 23-25. Moson Péter, BME TARTALOMJEGYZÉK BME, kétciklusú képzések 2. Matematika oktatás, kutatás a BME-n 3. Matematika alapképzés a korábbi ötéves és az új kétciklusú oktatásban 4. Tananyag, módszertan 5. Kérdések, viták 6. Irodalomjegyzék

1. BME, kétciklusú képzések MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, 2006. augusztus 23-25. Moson Péter, BME 1. BME, kétciklusú képzések Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (1782, 2000). 27000 hallgató, 15000 nappali képzésben, az M. Sc szintű mérnöki diplomák kb. 70%-a Magyarországon. Képzés 5 nyelven. Népszerű intézmény, komoly túljelentkezés. Bologna (2005-06). Alapképzések (B. Sc) szakoktól függően 3-4 év (180-240 kreditpont). Bevezetés szükségessége. Célkitűzés: felkészítés a mester szintű képzésekre, a munkaerőpiacon közvetlenül hasznosítható ismeretek, tapasztalatok átadása.

2. Matematika oktatás, kutatás a BME-n MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, 2006. augusztus 23-25. Moson Péter, BME 2. Matematika oktatás, kutatás a BME-n Történet: Kőnig Gyula, Kürschák József, Egerváry Jenő. Jelenkor: BME Matematika Intézet (MI, 1996). Igazgatók: Schmidt Tamás, Szász Domokos, Tóth Bálint. 5 tanszék (Algebra, Analízis, Differenciálegyenletek, Geometria, Sztochasztika) kb. 80 főállású munkatárs, további kb. 100 fő (félállás, óraadó, doktorandusz, demonstrátor stb.). Főbb oktatási feladatok: mérnökök, gazdasági szakemberek matematika alapképzése (kb. 6.000 fő/év); matematikus, fizikus képzés (kb. 200 fő/év); doktori iskolák, választható tárgyak stb.

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, 2006. augusztus 23-25. Moson Péter, BME 3. 1. Matematika alapképzés a korábbi ötéves és az új kétciklusú oktatásban „Régi” (5 éves) képzés: Σ4 szemeszter (22óra / 24 kredit). Matematika B1(6/7): Alapfogalmak. Sorozatok. Egyváltozós valós függvények. Matematika B2 (6/7): Lineáris algebra, többváltozós függvények. Függvénysorok. Matematika B3 (6/6): Vektor- , komplex függvények, differenciálegyenletek. Matematika B4 (4/4): Valószínűségszámítás, statisztika. „Új” (B.Sc) képzés: Σ3 szemeszter (16óra / 16kredit). Matematika A1(6/6): Alapfogalmak. Sorozatok. Egyváltozós valós függvények. Matematika A2 (6/6): Lineáris algebra, többváltozós függvények. Függvénysorok. Matematika A3 (4/4). Szakfüggő. Válogatás: Vektor- , komplex függvények, differenciálegyenletek, valószínűségszámítás, statisztika stb.

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, 2006. augusztus 23-25. Moson Péter, BME 3. 2. Matematika alapképzés a korábbi ötéves és az új kétciklusú oktatásban EO. Építőmérnök, földmérő és térinformatikus: 24+5 ⇒ 16, (-13). GE. Gépészmérnök 24+5 ⇒16+3. Energetikai mérnök 24 ⇒16. Ipari termék- és formatervező 14+3 ⇒12+3. EP. Építészmérnök 8 ⇒ 8. VE. Vegyészmérnök: 20 ⇒ 14. Biomérnök 17 ⇒ 14. Környezet-mérnök 24 ⇒ 14. VIK. Villamosmérnök 23 ⇒ 20, (-3). Műszaki informatikus 19 ⇒ 14. KO. Közlekedés mérnök 24 ⇒ 16, (-8). GTK. Műszaki menedzser 22 ⇒ 16. Közgazdász 23 ⇒ 12.

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, 2006. augusztus 23-25. Moson Péter, BME 3. 3. Matematika alapképzés a korábbi ötéves és az új kétciklusú oktatásban MESTERKÉPZÉSEK. Államilag finanszírozott idő ≦ 5.5 év (330 kredit). BME ET 2005.06.27-i határozata: „Az Egyetemi Tanács úgy dönt, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaság-tudományi Egyetemen folyó műszaki és gazdasági képzésben az alap és mesterdiplomákra jutó 330 kreditből a matematika részesedése minden szakon érje el a korábbi tanterv teljes képzési időszakra érvényes kreditértékét.” Várhatóan nagyszámú szakalapítás (>50), nagyszámú felajánlott matematika tárgy (>20).

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, 2006. augusztus 23-25. Moson Péter, BME 4. Tananyag, módszertan MI: Elmélet – számítástechnika – műszaki alkalmazások, de a kari igények szerint (VIK: definíciók, tételek, elemi alkalmazás). Egységes tankönyv (Thomas’ Calculus, Addison Wesley, 2004 - angolból lefordítva magyarra). Kiscsoportos gyakorlatok (≦30 fő). Rendszeresen ellenőrzött házi feladatok. Konzultációs technikák (fogadóóra, ügyelet, stb.). Felzárkóztatás (szintrehozó tanfolyam, matematikai alapismeretek tárgy, …). Tehetséggondozás (kiegészítő ismeretek).

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, 2006. augusztus 23-25. Moson Péter, BME 5. Kérdések, viták Mennyi legyen a matematika részaránya a képzésben, óraszáma, kreditszáma növekedjék, csökkenjen? (↗: hagyományos erősség, konvertálható ismeretek ↔ ↘: új célkitűzés, közvetlenül alkalmazható ismeretek) Ki tanítson matematikát? (matematikus, erre felkészített szakember ↔ mérnök, közvetlen alkalmazó) Tananyag szerkezete? („hagyományos” – kalkulus, lineáris algebra ↔ diszkrét matematika, sztochasztika) Az elsajátítás mélysége? (kevesebbet alaposabban ↔ sokféle reális igény) KOMPROMISSZUM

MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX MATEMATIKA-, FIZIKA és SZÁMÍTÁSTECHNIKA OKTATÓK XXX. KONFERENCIÁJA, Pécs, 2006. augusztus 23-25. Moson Péter, BME 6. Irodalomjegyzék Molnar, K, Jobbagy, A: Suggestion for the implementation of the Bologna Declaration in Hungary in engineering higher education. European Journal of Engineering Education, Vol. 29, No. 1. March 2004, 111-118. Jobbagy, A, Molnar, K, Sima, D, Two-cycle engineering education in Hungary promotes mobility. European Journal of Engineering Education (accepted for publication). Moson,P, Jobbagy, A: Specialities of Bologna type Education in Hungary International Conference on Engineering Education.. Proccedings, ICEE06. 6 pages. WWW.INEER.ORG. Moson,P: Matematika oktatás a BME kétciklusú képzéseiben. Ezen konferencia CD-je. 4 oldal.

Technical University of Budapest The surroundings of the Budapest University of Technology and Economics www.bme.hu - tel.: (36-1) 463-1111 fax: (36-1) 463-2220

Technical University of Budapest Central Building of the University (designed by A. Hauszmann, 1909) www.bme.hu - tel.: (36-1) 463-1111 fax: (36-1) 463-2220

Technical University of Budapest Opening Ceremony of the Academic year 2004/2005 www.bme.hu - tel.: (36-1) 463-1111 fax: (36-1) 463-2220

Technical University of Budapest Building of „Informatica” www.bme.hu - tel.: (36-1) 463-1111 fax: (36-1) 463-2220

Pécs (PTE) – Budapest (BME) ICEE 2008, www.ineer.org Pécs (PTE) – Budapest (BME) Abstracts due: February 15, 2008 Notice of acceptance: April 15, 2008 Manuscripts due: May 15, 2008 Registration deadline: June 30, 2008 Conference: July 28 – 30, 2008 Pécs July 31, 2008 Budapest