Nemzeti Képesítési Keretrendszer Romániában A jelenlegi helyzet - áttekintés Liliana Voicu Nemzeti Felnőttképzési Tanács - NQA Budapest, 2007. október.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Szervezetfejlesztési Program
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
1 Megjegyzések az NKKR kidolgozásának jelenlegi állapotáról Csehországban Budapest, –10. Milada Stalker, Miroslav Kadlec.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
TÁMOP / PROJEKT A FELSŐOKTATÁS REDSZERSZINTŰ FEJLESZTÉSE 2. ütem Bevezető előadás a tanulási eredményekről, a keretrendszer, a képesítések.
AZ EU AJÁNLÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ HAZAI FEJLESZTÉSEK
A KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER A FELNŐTTKÉPZÉS SZEMPONTJÁBÓL
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Dr. Mészáros Gábor október 20. A szakmai képesítések elismeréséről szóló 2005/36 EK irányelv Dr. Mészáros Gábor október 20. Magyar Ekvivalencia.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A H ARMADIK ORSZÁGBELI ÁLLAMPOLGÁROK KÉPESÍTÉSÉNEK ELISMERÉSE Mészáros Gábor október 21.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Az európai közösségi jog általános rendszere szerinti elismerés Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ Budapest, november 10.
Képesítési Keretrendszerek Európában
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
A QF Embodiment projekt
Képesítési Keretrendszerek Európában 2006 március 9.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
A KKK-rendszer és az OKKR viszonya a felsőoktatásban
EKKR-OKKR: az európai folyamat és magyar állomásai
Finnországi tanulságok: elismerés-beszámítás a finn felsőoktatásban
Nemzeti és nemzetközi képesítési keretrendszerek és a life-long learning Magyar nemzeti és nemzetközi lifelong konferencia Miskolc, 2007 április
AZ ASEDEM ÉS A QF EMBODIMENT. 2 Spanyol Multimédia Szövetség Célja:  A multimédiával és az új technológiákkal kapcsolatos képzés és ismeretterjesztés.
Előadó: dr. Rádli Katalin Emberi Erőforrások Minisztériuma
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Teremtsd meg a saját szakmai jövődet!
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Nemzeti Képesítési Keretrendszer Romániában A jelenlegi helyzet - áttekintés Liliana Voicu Nemzeti Felnőttképzési Tanács - NQA Budapest, október QF Embodiment, II. szeminárium

Jogi keret  Az érintett intézményekre vonatkozó jogszabályi szövegek CNC/SNEE, CNDIPT, ARACIP, CNFPA/ANC, CS-ek, ACPART, ARACIS  A tanúsításra vonatkozó jogszabályi szövegek oktatás, szakmai továbbképzés (CVT), nem formális/informális tanulás  A képesítésre/a foglalkozások rendszerére vonatkozó jogszabályi szövegek COR, képesítések jegyzékei (szakmai alapképzés – IVET, szakmai továbbképzés – CVT), felsőoktatás – HE Képesítések Nemzeti Jegyzéke

Háromoldalú megállapodás az NKKR-ről  A szociális partnerek/kormány önkéntes együttműködésére vonatkozó nyilatkozat  közös elvek és eljárások minőségbiztosítás A korábbi tanulás hitelesítése Karrier-tanácsadás A kulcsfontosságú kompetenciák előmozdítása  NKKR  Képesítések Nemzeti Jegyzéke: intézményi háttér NQA Ágazati bizottságok

 koncepciók – az EKKR-nek való megfelelés  eszközök: foglalkozási szabványok (CVT), képzési szabványok (IVET, CVT) Terminológiai különbséges – egységes koncepciók kompetenciaegységek (alapvető/kulcsfontosságú, általános, speciális) kompetenciaelemek / kompetenciák teljesítménykritériumok Változók köre / alkalmazhatósági feltételek Értékelési útmutató/tesztek Hasonló megközelítés és eljárások Foglalkozási elemzés A szociális partnerek – ágazati bizottságok bevonása)

Képesítési szintek Képe- sítési szint Oktatási szint ISCED Gimnázium / művészeti és szakközépiskola első ciklusa 23Teljes szakiskola (elvégzési év) 34 Gimnázium, harmadik szintű nem egyetemi oktatás, felsőfokú oktatás Egyetemi oktatás, Harmadik szintű egyetemi oktatás 5

Képesítési szintek 1-3 Képesítések / kompetenciák tanúsítása Képesítési jegyzékek (IVET, CVET) Foglalkozások osztályozása Romániában IVET (Okt.M.) Szakmai képzés (Munkaügyi M.) CVT (Nemzeti Felnőttképzési Tanács) formális Nem formális, informális NEMZETI KÉPESÍTÉSI JEGYZÉK Képzési szabványok (SPP) Foglalkozási szabványok / SPP KOMPETENCIA ALAPÚ KÉPZÉS / ÉRTÉKELÉS

Felsőoktatási képesítések  Az egyetemi diplomák meghatározása a képesítési profilok alapján (folyamatban – bolognai folyamat)  Módszertan  tanulási eredmények (ACPART) Általános kompetenciák – a tanulmányi területen Konkrét kompetenciák – a tanulmányi programban Transzverzális kompetenciák  Ellenőrzési eljárások - referenciakritériumok Alapvető szakmai szerepek (a foglalkozási elemzésen belül azonosítva)

Következtetések – milyen irányba haladjunk tovább?  Az NKKR kidolgozása  kapcsolatok az EKKR- rel 8 szint? Kulcsfontosságú kompetenciák?  Az ECTS végrehajtása / az ECVET tesztelése  A CQAF végrehajtása  A kulcsfontosságú kompetenciák előmozdítása  Az EUROPASS használatának ösztönzése

Köszönjük figyelmüket!! Liliana Voicu Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor (Nemzeti Felnőttoktatási Tanács) Str. Valter Maracineanu, nr. 1-3, intr. 2, cam 164, sector 1 RO – Bucharest, ROMÁNIA Tel./fax: ,