A QF Embodiment projekt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

Új közbeszerzési törvény évi CVIII.
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Szervezetfejlesztési Program
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
1 Megjegyzések az NKKR kidolgozásának jelenlegi állapotáról Csehországban Budapest, –10. Milada Stalker, Miroslav Kadlec.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
AZ EU AJÁNLÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ HAZAI FEJLESZTÉSEK
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Képesítési Keretrendszerek Európában
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Nemzeti Képesítési Keretrendszer Romániában A jelenlegi helyzet - áttekintés Liliana Voicu Nemzeti Felnőttképzési Tanács - NQA Budapest, október.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
MAGYOTT Közgyűlés február 16. Beszámoló Állatgyógyászati munkacsoport Dr. Kulcsár Gábor.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
EKKR-OKKR: az európai folyamat és magyar állomásai
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
AZ ASEDEM ÉS A QF EMBODIMENT. 2 Spanyol Multimédia Szövetség Célja:  A multimédiával és az új technológiákkal kapcsolatos képzés és ismeretterjesztés.
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A QF Embodiment projekt Karvázy Eszter osztályvezető NSZFI

A projekt leírása Időtartam: 2 év Résztvevők: 7 európai partner

Részt vevő országok

A partnerek kiválasztásának kritériumai földrajzi reprezentáció újonnan csatlakozott országok a NKKR bevezetésében sikereteket elért országok, mások, akik építhetnek helyes gyakorlataikra szociális partnerek, köztük több képzési szolgáltató

Célkitűzés A nemzeti és ágazati képesítési keretrendszerek kidolgozása során szerzett tapasztalatok és információk cseréje három területen: közoktatás, szakoktatás és felnőttoktatás, felsőoktatás, az EKKR mint közös hivatkozási pont felhasználásával Kísérleti projekt: 5 ágazat

A QF Embodiment módszere: „leírás és közelítés”, az érdekelt felek aktív részvételével Az elmélettől a gyakorlatig FONTOS: Az oktatási reformpolitikák csak akkor lehetnek fenntarthatóak, ha ezek kezdeményezői, gazdái és hajtóerejei a helyi érdekelt felek.

Munkaterv Szakaszok: 1. szakasz: a projektmunka előkészítése 2. szakasz: nemzeti képesítési keretrendszerek bemutatása 3. szakasz: ágazati képesítési keretrendszerek kidolgozása, közelítés 4. szakasz: záró konferencia, az eredmények közzététele, elterjesztés

Észt képesítési szintek Észtország Észtország 5-szintű NKKR-rel rendelkezik I-III. szint: szakmunkások (szakoktatás és szakképzés) IV-V. szint: vezetők, technikusok (felsőoktatás) EKKR Észt képesítési szintek 1 2 I 3 4 II 5 III 6 IV 7 8 V

Jövőbeni tervek: az EKKR-hez hasonlóan 8 szint létrehozása Észtország Jövőbeni tervek: az EKKR-hez hasonlóan 8 szint létrehozása Ez a projekt segít annak megismerésében, hogy más országok hogyan értelmezik e 8 szintet, és hogy a NKKR-ek hogyan épülnek fel ezekben az országokban Segít a továbblépésre vonatkozó döntés meghozatalában

Románia Románia elkötelezte magát annak biztosítása mellett, hogy a NKKR megfeleljen az EKKR-nek A NKKR-ért felelős hatóságok: Nemzeti Képesítési Hatóság Nemzeti Műszaki, Szakoktatás- és Képzésfejlesztési Központ Felsőoktatási Képesítésekkel és a Gazdasági és Szociális Környezettel való Partnerséggel Foglalkozó Nemzeti Ügynökség

Románia A román NKKR más NKKR-ekkel való összehasonlíthatóságának megkönnyítése A nemzeti és ágazati képesítési keretrendszerek létrehozásával és fejlesztési folyamataival kapcsolatos tapasztalatok és helyes gyakorlatok cseréje A képesítési struktúrák szintjeinek elemzése (közoktatás, szakoktatás és szakképzés, felsőoktatás) az EKKR-rel való korreláció tekintetében

Csehország A Foglalkozások Nemzeti Rendszerének kidolgozása 2007 eleje óta folyik. Egyebek mellett ez lesz az NKKR kidolgozásának egyik forrása. Az ágazati tanácsok koncepciójának kibontakozása hatékonyan zajlik. A szociális partnerek részt vesznek a képesítések és foglalkozások meghatározásában. A felsőoktatási eredmények ellenőrzéséről és elismeréséről szóló törvény (a nem formális és informális tanulást is beleértve a tanulás mindenfajta formájának elismeréséről szóló törvény) 2007 augusztusában lépett hatályba. Az NKKR-projekt (NSK), az Oktatási, Ifjúsági és Sportminisztérium legfontosabb rendszerprojektje, folytatódik. Az ISCED 3C és az ISCED 2 szint tekintetében 2008 márciusáig folyamatban van egy ESF-projekt keretében 1. szakasz – képesítési és értékelési szabványtervezetek létrehozása a Nemzeti Műszaki és Szakoktatási Intézet (NUOV) és a Trexima magánvállalat által koordinált szakértői csoportok részéről. Eddig 80 teljes és 290 részleges képesítés készült el. 2. szakasz – a képesítési és értékelési szabványok megvitatása, értékelése és kiigazítása az ágazati tanácsokban. Eddig 24 teljes és 110 részleges képesítést vitattak meg. 3. szakasz – a képesítési és értékelési szabványok értékelése és jóváhagyása az Oktatási, Ifjúsági és Sportminisztérium és egyéb érintett minisztréiumok részéről. Eddig 5 teljes és 37 részleges képesítést hagytak jóvá. Már létrehozták az NKKR módszertanát és információs rendszert.

Csehország Tapasztalatok forrása az EKKR-rel összefüggésben adott EU-országokban az NKKR-ek kidolgozásából. Közös európai elvek alkalmazása a formális, nem formális és informális tanulás azonosítására és hitelesítésére. Ösztönzés a képesítési követelmények (szabványok) meghatározásához európai szinten az IVET és a CVET keretében. Hozzájárulás a közös európai eszközök végrehajtásához a képesítések és kompetenciák jobb átláthatósága érdekében.

Spanyolország Spanyolország rendelkezik NKKR-rel – 5 szint Az NKKR-ért az Általános Szakoktatási és Szakképzési Tanács felel, amelyben részt vesznek a szociális partnerek Isced szintek NKKR szintek 2 1 3 4, 5 5 4 5, 6 A képesítésekről és a szakoktatásról szóló, 2002. június 19-i 5. törvény (június 20-i BOE).

Spanyolország A partnerek megfigyelhetik a spanyol nemzeti képesítési rendszert. Spanyolország összehasonlíthatja a képesítések nemzeti jegyzékét más országokéval. Erősebb partnerség hozható létre a partnerekkel a jövőbeni együttműködés érdekében Elterjesztés, hitelesítés és minőségbiztosítás a szociális partnereken keresztül Erőteljesebb kapcsolat a spanyol minisztériummal

A görög oktatási rendszer Görögország A görög oktatási rendszer Formális oktatás alap- és továbbképzés Szakoktatás – Felnőttoktatás Görögországban jelenleg nincs bevezetve nemzeti képesítési keretrendszer (NKKR). Görögország jelenleg az ISCED-et használja, amely csak a görög formális oktatási rendszerben szerzett képesítéseket foglalja magában. A kezdeményezések intézményi keretét nemzeti szabályozói szinten mozdítják elő. A görög kormány hivatalos közlönyében két hivatalos rendeletet tettek közzé a tanulási eredményekről és a munkakörök leírásáról: 2005. december 30. : 2. kötet, 1914. szám a programok, tudás, készségek és kompetenciák tanúsítási rendszeréről (a Gazdasági és Pénzügyi Minisztérium határozata). 2006. május 8: 2. kötet, 566. szám a munkakörök tanúsításáról (a Gazdasági és Pénzügyi Minisztérium, a Nemzeti Oktatási és Vallásügyi Minisztérium és a Foglalkoztatási Minisztérium határozata). Kezdeményezések: A legfontosabb kezdeményezés a szakoktatás és szakképzés foglalkoztatással való összekapcsolásának nemzeti rendszere (E.S.S.E.E.K.A) létrehozásáról szóló törvényre irányuló javaslat (2003), a Nemzeti Oktatási és Vallásügyi Minisztérium és a Foglalkoztatási Minisztérium kezdeményezése. A rendszert a VET Foglalkoztatással való Összekapcsolásáért Felelős Nemzeti Tanácson keresztül kell alkalmazni. Emellett egy további kezdeményezés egy nemzetközi verseny 65 munkakör tudás, készségek és kompetenciák segítségével történő leírására, amelyet a Szakmai Továbbképzéssel Foglalkozó Nemzeti Akkreditációs Központ írt ki, valamint a görög strukturális alapok új programozási időszaka keretében a HR-rel foglalkozó operatív program, amely nemzeti szinten meghatározza a stratégiát és a politikát, és az EU jóváhagyására vár. Összességében Görögország nem tett még konkrét előkészületeket (2007. április) az NKKR kidolgozása érdekében, és az EKKR közvetlen végrehajtását mérlegelik.

Görögország Bőséges lehetőség arra, hogy tanuljon a partnerek csoportjától, amelybe olyan országok tartoznak (Észtország, Magyarország, Csehország), amelyek módszeres tevékenységekbe kezdtek a NKKR kidolgozása érdekében. Az EKKR kidolgozása kapcsán nemzeti szinten folyó vita előmozdítása, és a projektjelentések és -eredmények megfelelő hatóságoknak történő benyújtása, amelyeket módszeresen tájékoztatnak a QF Embodiment fejleményeiről. Várható előnyök A partnerek arra vonatkozó tapasztalatainak hasznosítása, hogy a szociális szereplők hogyan konzultáltak a megfelelő nemzeti hatóságokkal az EKKR felé vezető úton. A SEERC a University of Sheffield (Egyesült Királyság) és a CITY Liberal Studies (Görögország) görögországi Szalonikiben található kutatóközpontja. Az egyik fő témája „kormányzás, politika és társadalom” elnevezésű kutatási programján keresztül az oktatás. Mivel Görögország (Ciprus és Finnország mellett) az országoknak abba a csoportjába tartozik, amelyek nem kezdték el az NKKR végrehajtását, ez a projekt bőséges lehetőséget kínál arra, hogy tanuljon a partnerek csoportjától, amelybe olyan országok tartoznak (Észtország, Magyarország, Csehország), amelyek módszeres tevékenységekbe kezdtek a NKKR kidolgozása érdekében. A SEERC, amely kapcsolatban van az EKKR végrehajtásába bevont görög nemzeti hatóságokkal (Nemzeti Szakoktatási és Szakképzési Szervezet [O.E.E.K], Oktatási és Vallásügyi Minisztérium [Felnőttoktatási Főtitkárság], a Szakmai Továbbképzésért Felelős Nemzeti Akkreditációs Központ [E.KE.PIS]) elő kívánja mozdítani az EKKR kidolgozása kapcsán nemzeti szinten folyó vitát, és be kívánja nyújtani a projektjelentéseket és -eredményeket megfelelő hatóságoknak történő benyújtása, amelyeket módszeresen tájékoztatnak a QF Embodiment fejleményeiről.

Svédország Svédországban jelenleg nincs átfogó nemzeti képesítési keretrendszer (NKKR)bevezetve Skandináv együttműködés az EKKR-rel kapcsolatban NKKR létrehozására irányuló kezdeményezés a felsőoktatás számára 2008-ra javaslat a közoktatás, valamint a szakoktatás és szakképzés bevonására A svéd Nemzeti Felnőttoktatási Tanács elvileg helyesli azokat az erőfeszítéseket, amelyekkel növelni kívánják a polgárok lehetőségét arra, hogy az oktatás és a munkaerőpiacok területén átlépjék a határokat Európában. Fontos, hogy a képesítések összehasonlíthatóságának javítását célzó intézkedésekre irányuló javaslatokat az EU tagállamaiban széles körben és átfogóan felülvizsgálják, és hogy a felmerülő véleményeket hasznosítsák az érintett felekkel folytatott párbeszédben mind az adott országban, mind európai szinten.

Svédország Mások tapasztalatainak kiaknázása A nem formális/informális tanulás kifejezett bevonása – más országok hasznosíthatnák Svédország tapasztalatait Erőteljesebb partnerség hozható létre a partnerekkel a jövőbeni együttműködés érdekében Elterjesztés, ellenőrzés Problémák az EKR-rel: Ezért sajnálatos, hogy a javaslat nem határozza meg és nem tárgyalja nagyobb részletességgel a nem formális és informális tanulás koncepcióját, valamint az előterjesztett javaslattal kapcsolatban a személyes és a szakmai kompetenciákban foglalt tényezőket. Forrásként igénybe vehették volna Svédországot mint a nem formális és az informális tanulás terén nagy hagyománnyal rendelkező tagállamot. Az általános célt annak kell képeznie, hogy az egyén teljes kompetenciája láthatóvá váljon.

Magyarország Az EKKR és az NKKR párhuzamos kidolgozása– szoros kölcsönhatás Közvetlenül építhetünk a partnerek első kézből származó tapasztalataira – hatékonyabb munka További fejlesztések lehetősége a KKR-eken belül (informal, nem formális tanulás) A kisebb és „marginális” tagállamok fejlesztéseinek láthatóvá tétele

Magyarország 2006: az NKKR végrehajtására vonatkozó koncepció Az alágazatok megkezdték a képesítések tanulási eredményekkel történő meghatározását

A QF Embodiment projekt

Végső célunk

Köszönjük figyelmét! Karvázy Eszter osztályvezető NSZFI Magyarország http://qfembodiment.nszi.hu/