1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA) www.ealta.eu.org.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A „MODULFÜZET” készítette B a l á z s T a m á s. - T U D J U K…, - M E R J Ü K…, - T E S S Z Ü K.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A tanári munka értékelése
2011. június 21. Kisfaludy Károly Megyei Könyvtár
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
KIRÁLYI KORONÁK, KORONAÉKSZEREK.
RE-PE-T-HA Angol Módszertani Munkacsoport Dr. Csépes Ildikó
4. tétel: A nyelvek eredet szerinti felosztása. Nyelvcsaládok
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Beszélj velünk és a világgal!
Nyiss velünk a világ felé ! PTE BTK Idegennyelvi Lektorátus Zank Ildikó.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Politikai és szociálgeográfia I.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Európa nyelvei.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Dia áttekintése n Tanuljon nyelveket n Szintfelmérés n Angol és német tanfolyamok n További tanfolyamaink n Látogasson el hozzánk és válasszon tanfolyamaink.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
2011-es népszámlálási adatok Decsről : iskolázottság, gazdasági aktivitás, nemzetiség, vallás Készítette: Herke Boglárka.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
Pedagógus értékelési rendszer
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Többnyelvű információ-kereső rendszerek Douglas W. Oard College of Information Studies and Institute for Advanced Computer Studies University of Maryland,
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
A BKF tudástranszfer modellje a
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
Sokféle neveknek sorsáról az Utónévbizottság munkájáról
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
KÉRDÉSEK VÁLASZOK. KÉRDÉSEK Minden első vizsgálatos gyermeket a Nevelési Tanácsadóba kell-e küldeni, akkor is, ha például egy tanuló tapasztalhatóan alacsony.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Projektorientált matematikaoktatás
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A külföldi állampolgárok magyarországi foglalkoztatásának főbb jellemzői I. félév szeptember 12.
Kompetencia alapú szakoktatás
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA)

2 Az EALTA Küldetés Nyilatkozata a következő: Az EALTA célja az, hogy elősegítse a nyelvi mérés és értékelés elméletének megértését, és hogy Európa szerte elterjessze és segítse a mérési és értékelési eljárások gyakorlati alkalmazását.

3 Az EALTA irányelvei elsősorban az alábbi három különböző célcsoport számára készültek: Azok számára, akik a mérés és értékelés területén tanárképzést folytatnak, osztálytermi mérést és értékelést végeznek, nemzeti vagy intézményi keretek között tesztfejlesztő munkában vesznek részt.

4 Mindhárom csoportra számos általános alapelv vonatkozik: A diákok/vizsgázók tisztelete Felelősségtudat Igazságosság Megbízhatóság Érvényesség A résztvevő felek közötti együttműködés

5 Az EALTA irányelvei a nyelvi mérés és értékelés jó gyakorlatához

6 Azok az EALTA tagok, akik a mérés és értékelés területén tanárképzést folytatnak, a maguk és az érintett felek (tanárjelöltek, gyakorló tanárok, tantervfejlesztők) számára tisztázzák, hogy:

7 Példák Mennyire releváns a tréning a képzésben résztvevők értékelési kontextusa szempontjából? Mennyire nyilvánvalóan kapcsolódnak a mérés és értékelés alapelvei (pl. érvényesség, megbízhatóság, igazságosság, a teszt visszahatása) a képzésben résztvevők saját kontextusához? Mi az elmélet és a gyakorlat közötti arány a tréning során? Milyen mértékben kapcsolódnak be a képzésben résztvevők értékelési eljárások kifejlesztésébe, kipróbálásába és minősítésébe?

8 Azok az EALTA tagok, akik osztálytermi mérést és értékelést végeznek, a maguk és az érintett felek (különösen a diákok és amennyire lehetséges a szülők) számára tisztázzák a következőket:

9 Példák Mi az értékelés célja? Mennyire megfelelőek az értékelési eljárások a nyelvtanulói célcsoportnak? Milyen erőfeszítéseket tesznek annak biztosítása érdekében, hogy az értékelés eredménye pontos és igazságos legyen? Hogyan véleményezhetik a diákok az értékelési eljárásokat? Milyen lépés(eke)t fognak tenni annak érdekében, hogy a tanulás sikerességét fokozzák? Milyen visszajelzést kapnak a diákok?

10 Azok az EALTA tagok, akik tesztfejlesztő munkában vesznek részt, tisztázzák a maguk és az érintett felek (tanárok, diákok, a szélesebb közönség) számára az alábbi kérdéseket.

11 Továbbá a tesztfejlesztők számára ajánlott, hogy párbeszédet kezdeményezzenek intézményük és minisztériumuk döntéshozóival annak érdekében, hogy a döntéshozók tudatában legyenek mind a jó, mind a rossz gyakorlat ismérveivel, hogy ily módon az értékelési rendszerek és gyakorlatok minőségi javulását elősegíthessék.

12 Példák Van-e tesztleírás? A tesztfejlesztőknek és feladatíróknak van-e releváns tanítási gyakorlata a teszt által megcélzott nyelvi szintre vonatkozóan? Milyen tréningen vettek részt a tesztfejlesztők és a feladatírók? Kipróbálják-e előzetesen a teszteket? Kapnak-e képzést az értékelők minden egyes vizsgaidőszakban?

13 Példák Alkalmaznak-e szisztematikusan kettős értékelést a szubjektív értékelésű tesztek esetében? Milyen a tesztnek az oktatásra gyakorolt visszahatása? Milyen eljárásokat alkalmaznak annak biztosítása érdekében, hogy a teszt megfelelően kövesse a tantervi változásokat? A teszt szintje a KER-hez kapcsolt? Milyen bizonyíték áll rendelkezésre ennek az állításnak az alátámasztására?

14 angol (brit) bolgár cseh dán észt finn francia görög grúz holland katalán lengyel lett litván luxemburgi magyar német norvég (bokmål + nynorsk) olasz orosz örmény román spanyol svéd szlovén török Az Irányelvek dokumentum januárjáig az alábbi nyelvi változatokban készült el:

15 „Az EALTA irányelvei a nyelvi mérés és értékelés jó gyakorlatához” című dokumentum teljes szövege, valamint különféle nyelvi változatai megtalálhatók az alábbi web lapon: