FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Objektumok a Word-ben Pék Ágnes © 2009.
Advertisements

Számok összehasonlítása mentális számegyenes nélkül
ADATBÁZISOK.
Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Horváth Cz. János Új tanulási környezetek a tudásalapú társadalom oktatási rendszerében Magyarországon.
Matematika és módszertana
Matematikai nevelés az óvodában
A koragyermekkori nevelésről
Diszkalkulia/számolási nehézség vizsgálata és terápiája
Képességszintek.
Grafológia – SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Félévi követelmény (nappali)
4. Kreatív döntéshozatal
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
MFFLT Kongresszus, június 28.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
WISC-IV gyermek intelligenciateszt
Harmadik előadás.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
TERVEZET.
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
KOMMUNIKÁCIÓ Gyula,
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Az olvasási képesség szerepe a matematikai gondolkodás fejlődésében
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
A szövegértési feladatok összeállítása
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
A kriminálpszichológia
Pszichológiai Ismeretek
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
A DIFER használata.
Paradigmák mentén tudomány = kvantifikálhatóság? Minden mérhető?
A téri orientáció fejlesztése
Lukács Oktatási Központ
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
GRAFO-LIFE hatékony segítség a mindennapokban. GRAFO-LIFE A hétköznapokban felmerülő stressz- és krízishelyzetek három csoportba vezethetőek vissza: 1.
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
DIFER.
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
DISZKALKULIA, VAGY MÉGSEM?
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Figyelem irányító ábrák
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Matematika és szövegértés Raátz Judit ELTE BTK Mai Magyar Nyelvi Tanszék.
Országos kompetenciamérés május 21. A kompetenciamérésben szereplő feladatsorok célja, tartalma - matematika -
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
T-GYRUS MagánRendelő T-GYRUS MagánRendelő „Salus aegroti suprema lex”
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
KÖZÉPISKOLAI TANULÓK TÉRSZEMLÉLETÉNEK FEJLETTSÉGE Tóth Péter Óbudai Egyetem TMPK.
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Előadás másolata:

FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal Szabó Ottilia dyscalculine.com nyszottilia@gmail.com

DISZKALKULIA PEDAGÓGIAI VIZSGÁLATA DL- Dyscalculine lapokkal Sikeres és objektív vizsgálat feltétele az érzelmi ráhangolás, a gyors feladatváltás és az optimális begyakorlottsági szinthez közelítő számolási, kognitív és matematikai feladatok.

DL vizsgálólapok 6 szinten, óvodás kortól felnőtt korig, űrlapokkal és kivágható mellékletekkel. Számlálásos, számolásos kognitív feladatok. Matematika tartalmú, viszony nélküli és viszonyokat megjelenítő fogalmak és szövegek értésének vizsgálatai. Számlálások különböző szinteken. Mennyiség, számnév, számkép egyeztetések. Globális mennyiség-felismerések. Relációk értelmezése. Mennyiségek és halmazok változásainak értése – műveletek szóban és írásban végezve. Kiegészítő vizsgálatok: téri, idői és általános tájékozódás, dominancia, szerialitás, grafomotorium, szókincs- mondatértés vizsgálatai.

DYSCaLCULINe Terápiás PRoGRAM Fejlődésorientált szemléletű, kognitív-, és számolásterápia, két- háromdimenziós eszköztárral. A lényeges jegyek megragadását elősegítő fotószerű és élethű képek, grafikák, és a matematikai szituáció is eltér az óvodás és iskolás korúétól, mert alapja a játék. A gyermek meglévőképességéből indul ki. Ha nem alakíthatja, akkor rezignáltan veszik tudomásul, hogy nem szólhatnak bele tevékenyen a dolgok alakításába és feladják, azaz: megkérdőjelezik az önhatékonyságuk egy részét. Aritmetika alapja a halmazképzés, csoportosítás, mely kognitív technika. Ha a gyermek képes közös jegyeket találni, akkor képes lesz a mennyiségi invariancia megértésére, amelyből eljuthat a mennyiségi varianciákig, a növekedés és csökkenés szabályszerűségeiig (az összeadás, kivonás, szorzás, osztás, hatványozás, gyökvonás műveletekig).

Jellemzői összefoglalása A mennyiségek vizuálisan reprezentáltak. Képi problémareprezentáció, mint vizuális támogatás, alkalmazása óvodás és iskolás korúaknál. A matematikai viszonyokat térben is elhelyezi. Épít a kódváltásokra, a vizuálisan kódolt jelek verbálissá, vagy vizuálisak, más vizuálisra történő alakítására.

Matematikai jelenségek összefüggéseinek szemléltetése Matematikai jelenségek összefüggéseinek szemléltetése. A megértést a lényeges és közös jegyek megtalálása segíti. A kép eltér óvodás és iskolás korúaknál- iskolásoknál a kép már leginkább piktoriális és semtatikus, amelynek lemásolható, összehasonlító vagy elemezhető tulajdonsága van. A kép által és rajta szemléltetett információ, a képzetkialakítást segíti, tárolható, racionalizálható is. A gyermek tevékeny a dolgok alakításában, átéli az önhatékonyságot.

A matematikai nyelvezet képi reprezentációja a számfogalom kialakítása során, és a komplex aritmetikai műveletek megtervezésekor és végrehajtásakor is megjelenik. Lecsupaszított matematikai fogalmak rögzítése képszerűen. Az induló szinteken a gyermek számára a kontextus ismerős és elképzelhető.

A DL terápia a folyamat oda-visszafordíthatóságára épít A matematikai viszonyokat térbe helyezi. Képi problémareprezentáció – információfeldolgozás – kódolás és szimbolikus jelekké válás – visszakódolás. 4000 oldalnyi számolólap és képanyag

Saját készítésű eszközök tára- eszközleírás

www.dyscalculine.com www.dyscalculine.com