2014. 09. 18.2014. 09. 18.2014. 09. 18. Korabeli baleset – újszerű rekonstrukció Dr. Melegh Gábor Vida Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

Gyakorló feladatok A testek mozgása.
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei.
A Zrínyi-könyvtár 3D rekonstrukciója VRML modell: Csáki Gábor
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
Bári I. A tervezés és a folyamatok újraszabályozása.
Munkaszervezési ismeretek
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM VILLAMOSMÉRNÖKI ÉS INFORMATIKAI KAR ELEKTRONIKAI TECHNOLÓGIA TANSZÉK HOGYAN KÉSZÜL A MOBILUNK? AVAGY A 21.
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
Közlekedéskinetika és -kinematika
FOTOGRAMMETRIA és TÉRINFORMATIKA TANSZÉK
Futóművek Segédlet a Járműszerkezetek II. tantárgyhoz
Járműfenntartás I. I. előadás
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest,
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
A szabályozások hatásának vizualizációja a publikus fórumok statisztikai elemzésének segítségével MKT Vándorgyűlés Szeged, október 1.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
(A balesetmegelőzés fontossága)
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
GÉPJÁRMŰVEK AKTÍV ÉS PASSZÍV BIZTONSÁGI RENDSZEREI
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Meglévő ASP.NET 2.0 alkalmazás kiegészítése AJAX-szal
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti közlekedési balesetek következtében meghalt személyek száma
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
László János Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon 1 Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon Bencze-Kovács.
1/13 Bécsi Tamás, Péter Tamás INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 4-6. Képfelismerésen alapuló technológiák.
BelAmI2 projekt beszámoló Vida Rolland - BME március 1.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Hídtartókra ható szélerők meghatározása numerikus szimulációval Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Áramlástan Tanszék február.
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
1 Genertel Kgfb kiegészítő szolgáltatások Kiegészítő biztosítások miniCasco Extra: A saját gépjárművén keletkezett töréskárra térít, olyan esetben,
TÉMAZÁRÓ ÖSSZEFOGLALÁS
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306 A pn átmenet működése: Sztatikus.
163 SÉRÜLTELLÁTÁS DEBRECEN MENTŐÁLLOMÁS
VILLAMOS, VEZETŐ NÉLKÜL KBSZ SZAKMAI NAP november 18. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
BALESETI MECHANIZMUSOK
F I G Y E L E M É L E T V E S Z É L Y ! A mobiltelefon ölhet !
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
A Jövő Ergonómiai Mérőeszköze
EMBER A VÍZBEN! A vízbe esés esetei - okok és következmények
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
Nyugat – dunántúli Igazgatóság Értékesítési Osztály A gépjárművek biztosítása múlt jelen jövő.
Hogyan biztosítsuk vállalkozásunkat? Vagyonbiztosítások Győr, október 12. Németh Attila.
Járműfenntartás I. I. előadás
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
Szalai Ádám Jurisich Miklós Gimnázium KŐSZEG
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
ÜDVÖZLÜNK A VÁLLALKOZÓI FÓRUMON!
Priv. Doz. Andreas SCHÖBEL Győr – március
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
SZÁMVITEL.
F I G Y E L E M É L E T V E S Z É L Y !.
Készítette: Pető István Szent István Egyetem
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

Korabeli baleset – újszerű rekonstrukció Dr. Melegh Gábor Vida Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Motorizáció fejlődése Közlekedési balesetek bekövetkezése

Ford T - 3D drótváz modell Ford T – 3D modell

Járművezető drótváz modell Járművezető modell (többtest (multibody ) modell

Jármű és járművezető - I

Jármű és járművezető - II

Ütközési helyzet A baleseti folyamat A baleset során az elsőbbséggel rendelkező jármű kb. 35 km / h sebességgel halad, amikor a házak takarásából kb. 30 km / h sebességgel kihaladó másik járműnek ütközik.

Ütközés utáni helyzet - stabilitásvesztés A baleseti folyamat Az ütközést követően mindkét jármű stabilitását veszti, melynek következtében az egyik jármű felborul, a másik jármű véghelyzetébe sodródva megáll.

A járművezető fejét ért gyorsulásértékek Sérülések értékelése A Ford T gépjárműben ülő járművezető nem sérült súlyosan. A fejére ható lassulás- diagram alapján a járművezető fejét ért legnagyobb gyorsulásérték kb. 65 m / s 2, mely érték alapján a súlyos, esetleg végzetes sérülés nem valószínűsíthető.

Összefoglalás Napjaink technikai eszközei (hardver, szoftver) lehetőséget nyújtanak a korabeli járművek mozgásának elemzésére is, akár egy kitalált baleset rekonstrukciója kapcsán. A bemutatott virtuális balesetben olyan járműmodelleket használtunk fel, melyek nagyfokú hasonlóságot mutatnak az eredeti járművekhez.