Korabeli baleset – újszerű rekonstrukció Dr. Melegh Gábor Vida Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Motorizáció fejlődése Közlekedési balesetek bekövetkezése
Ford T - 3D drótváz modell Ford T – 3D modell
Járművezető drótváz modell Járművezető modell (többtest (multibody ) modell
Jármű és járművezető - I
Jármű és járművezető - II
Ütközési helyzet A baleseti folyamat A baleset során az elsőbbséggel rendelkező jármű kb. 35 km / h sebességgel halad, amikor a házak takarásából kb. 30 km / h sebességgel kihaladó másik járműnek ütközik.
Ütközés utáni helyzet - stabilitásvesztés A baleseti folyamat Az ütközést követően mindkét jármű stabilitását veszti, melynek következtében az egyik jármű felborul, a másik jármű véghelyzetébe sodródva megáll.
A járművezető fejét ért gyorsulásértékek Sérülések értékelése A Ford T gépjárműben ülő járművezető nem sérült súlyosan. A fejére ható lassulás- diagram alapján a járművezető fejét ért legnagyobb gyorsulásérték kb. 65 m / s 2, mely érték alapján a súlyos, esetleg végzetes sérülés nem valószínűsíthető.
Összefoglalás Napjaink technikai eszközei (hardver, szoftver) lehetőséget nyújtanak a korabeli járművek mozgásának elemzésére is, akár egy kitalált baleset rekonstrukciója kapcsán. A bemutatott virtuális balesetben olyan járműmodelleket használtunk fel, melyek nagyfokú hasonlóságot mutatnak az eredeti járművekhez.