Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Szabó Bálint Budapest, december 9. A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben.
Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer
TÁMOP / június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft feladata a veszprémi szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítás ában Az Európai Unió támogatásával, az.
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
OKJ vizsgák 2010 Informatika Szabó András Petrik TISZK.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Modularizáció és közös tantervi rendszer kialakítása Bikal, február 11. Sári lajos Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
Márton Mártonné MESZK Oktatási, továbbképzési referens Május 05.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara Oktatási, továbbképzési és tudományos Bizottság A szakmai szakképesítő vizsgabizottságok működését érintő változások.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára informatika területre modulhoz II/14. évfolyam modulvizsga menete, a vizsga.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
A szakmai vizsgáztatás rendszere MA és HOLNAP Soós László Szociális és Munkaügyi Minisztérium Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály Székesfehérvár, 2007.
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
Moduláris vizsgáztatás szervezési tapasztalatai. KIHÍVÁS.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
moduláris szakképzési szerkezet
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása Projektvezető: Sári Lajos Munkatársak: Kovács Andrea Pádár Éva Králik Tibor

Modulrendszer – Fejlesztési stratégia Intézményközi szakmai együttműködések meghatározása Szakmakínálat közös tervezése és megszervezése alap szakképesítések, elágazások, ráépülések és rész szakképesítések Kapacitáskihasználtság közös tervezése közös képzőhelyen és az intézményeknél közösen használt kapacitások közös képzési szakaszok meghatározása Modultérkép alapján feladatmátrix Intézményközi feladatmegosztás (mit közösen, mit központi képzőhelyen, hol van szakmai képzési együttműködés (közös képzési szakaszok), hol van közös kapacitás használat) Erőforrás leltár készítése Humánerőforrás fejlesztési stratégia Eszközfejlesztési stratégia

A modulrendszerű képzés és a TISZK Miben segíthet a modulrendszer? Optimális képzési kínálat meghatározása – szakmacsoportos és TISZK szintű modultérkép Az iskolarendszerű képzés és a felnőttképzés összehangolása Eszközfejlesztési terv elkészítése Humánerőforrás tervezése Sikeres pályázás (pl.: RFKB) Szakmai együttműködések

Feladataink Intézményi modultérképek elkészítése Szakmacsoportos modultérképek elkészítése Közös követelménymodulok tartalmi vizsgálata TISZK szintű tartalomfejlesztési rendszer kialakítása Tananyagelem szintű tananyagtervezés Tanulási útmutatók Gyakorlati vizsgatevékenység tételsorainak elkészítése A tartalomfejlesztés TISZK-szintű folyamatszabályozása Az intézményi szakmai programok közös tartalmi elemeinek meghatározása

Lehetséges vizsgaközpont funkciók Módszertani központ Az aktualizált TISZK szintű szakmacsoportos modultérképek alapján összeállítja a TISZK kiemelt szakmacsoportjainak vizsgatérképét A közös (legalább három intézményt érintő) modulok esetében a szakmacsoportos bizottságok közreműködésével elkészíti a szóbeli tételekhez illeszkedő értékelési segédletek és segédanyagok elkészítését Gyűjti és elemzi a szakmai vizsga eredményeit, szükség szerint intézkedési tervet készít A közös (legalább három intézményt érintő) modulok esetében a szakmacsoportos bizottságok közreműködésével elvégzi a vizsgaszervező vizsgabizottsági tagjainak és jegyzőinek felkészítését

Lehetséges vizsgaközpont funkciók Fejlesztési központ A közös (legalább három intézményt érintő) modulok esetében a szakmacsoportos bizottságok közreműködésével elkészíti a modulokhoz tartozó gyakorlati vizsgatevékenységek tételsorát és értékelési útmutatóját A kompetenciaalapú vizsgáztatáshoz illeszkedő, a tananyagegységeket mérő, értékelő eszközök fejlesztése Az oktatási folyamatban történő mérések (ellenőrzések) összehangolása a vizsgáztatás követelményeivel

Lehetséges vizsgaközpont funkciók Információs központ Vizsgáztatással összefüggő jogszabályi környezet figyelés és az érintettek (intézmények, kamarák) folyamatos tájékoztatása Gondoskodik a vizsgaeredmények nyilvánosságáról Nyilvános (on-line) feladat- és tételbankot üzemeltet

Projektirányítás

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!