A MENTORÁLÁS TAPASZTALATAI (3.1.3) Veszprém, 2008. február 26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SULISZERVIZTÁMOP Szolgáltatói szerep a Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés Innovatív intézményekben c. pályázat megvalósításában Juhász.
Advertisements

25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
integrációs szaktanácsadó
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
A szaktanácsadás támogató szerepe
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Könyvtárhasználati verseny
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
AZ EGRI CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT MUNKATERVÉNEK BEMUTATÁSA Készítette: Pappné Kormos Zsuzsanna.
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.

2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Tervezési folyamat.
főosztályvezető-helyettes
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

A MENTORÁLÁS TAPASZTALATAI (3.1.3) Veszprém, február 26.

„ A tanácsadás kétirányú kölcsönhatás – segítség keresésének és adásának folyamata. A tanácsadás célja, hogy egy személy, csoport, szervezet vagy nagyobb egység számára támogatást nyújtson annak saját külső és belső erőforrásainak mozgósításában, az összeütközések kezelésében és a változtatást célzó erőfeszítéseiben.” (Gordon & Rronald Lippit: The Consulting Process in Action)

Adatok 247 fő mentor 204 (82%) beszámoló 21 mentor (9%) nem kapott felkérést 22 fő (9%) nem küldte vissza összegző beszámolóját

Adatok 175 település 267 közoktatási intézmény 1026 pedagógus tanuló/gyermek

Mentori feladatok Mentorképzés Továbbképzések

Mentori feladatok Kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás Stratégiai dokumentumok tanulmányozása Helyi tanterv adaptálásának segítése Egyéni, helyszíni konzultáció Dokumentálás

Mentori munkaformák 1.Személyes konzultáció 3247 alkalom 9755,5 óra látogatás mentoronként átlag 6,5 alkalom 48 óra pedagógusonként3 alkalom 9,5 óra

Mentori munkaformák es kapcsolattartás (3023 óra) 3. Műhelymunka 4. Tapasztalatcsere 5. Tanácsadás a szervezésben 6. Részvétel bemutató órán 7. Segítség a projektvezetésnek 8. Kiscsoportos tevékenység 9. Disszeminációs tevékenység

A kooperáció mértéke Kipróbálásban résztvevő pedagógusok között %Intézményvezetés között %Kipróbálásban részt nem vevő pedagógusok között % akadályozó 1 ellenséges nincs tapasztalható tapasztalható 3737 intenzív intenzív 2626 példaszerű 38 példaszerű 42 példaszerű 17 Össz.: 100

Felmerült problémák, nehézségek Ellenőrzés? A mentori segítség módja és az elvárható segítség mértéke Eltérő kompetenciájú mentorok

Pozitív tapasztalatok Fontos a mentorálás, a mentortól folyamatos együttműködést vártak Egyes mentorok a napi tevékenységek részeseivé váltak Együtt dolgoztak ki tanmenet-javaslatokat, bemeneti méréseket és értékelési lehetőségeket

A folytatás lehetősége 1. Regionális mentori konferenciák Újabb továbbképzések Hatástanulmány

A folytatás lehetősége 2. Újabb mentorképzések tervezése (120 közoktatási intézményben (3.1.3) 282 fő mentorból 175 „sulinovás” 107 új jelölt)

A folytatás lehetősége 3. Mentorklubok, -műhelyek működtetése Team-megbeszélések Szaktanácsadói hálózat átalakulása Hálózati együttműködés

„Ha fel akarunk épülni tudatlanságunkból, meg kell azt vallanunk.” (Montaigne)

Köszönöm a figyelmet! Dr. Farkasné Juhász Krisztina 70/