Bevezetés a Szoftver-ergonómiába1 3. Szoftver-ergonómiai alapismeretek 3.0. Bevezetés a fejezethez 3.1. Az ember-számítógép interakció 3.2. Interakciós.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Információs függvények
Advertisements

BPS Web 2.0 Felhasználói kézikönyv. A szerkesztő főoldala A bejelentkezett felhasználóA szerkesztő főmenürendszere Stílusformázások Nyelv- és nézetváltás.
A prezentáció művészete
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Programozási tételek, és „négyzetes” rendezések
Az operációs rendszer.
Táblázatkezelés - függvények
Bekezdésformázás Név: Szarvas Nóra 8/a Felkészítő tanár: Salamon Róza
Független Pedagógiai Intézetben Az internet: miért, hogyan?
4. Feladat (2) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
KG Bevezetés a Szoftver-ergonómiába 2. Tervezési és vizsgálati módszerek 2.3. Bejárási módszerek (walk-through)
Visual Basic for Application (VBA)
Bemutató készítési alapok
Programozási alapismeretek 9. előadás. ELTE Horváth-Papné-Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 9. előadás2/
Információ feldolgozása
Az operációs rendszer.
A Windows grafikus felülete
Dokumentum.
University of Kent arculati kézikönyv
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
Adatbáziskezelés az MSAccess programmal Makány György 5. rész: Jelentések.
Az operációs rendszer.
S ZÖVEG ÍRÁSA. Kurzor: megmutatja, hogy hová írunk. Szabályok: Felesleges szóközöket ne helyezzünk el a szövegben! Sorok végén nem szabad Entert ütni,
Salamon Róza felkészítő tanár
 1. dia: Bemutakozó  2. dia: Tartalom  3. dia: Fogalmak  4. dia: Mi a hasznosság??  5. dia: Általános I.  6. dia: Általános II. táblázat  7. dia:
Bekezdésformázás Nevem: Berkes András Speciális kategória
Bekezdésformázás Fűrész Attila Salamon Róza (felkészítő tanár) 8.A
,,Én így tanítanám az informatikát”
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
1 Összefoglalás. 2 A kurzus ? tárgya Szoftver-ergonómia (Bev. -) (Software Ergonomics) Használhatósági módszerek (Bev. -) (Usability Engineering)
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Bemutatókészítés Takács Béla
Vizsga feladatok (Minta)
Prezentáció készítése Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Bevezetés az Openoffice Impress használatába.
A prezentációkészítés alapjai
Bevezetés a Szoftver-ergonómiába 2. Tervezési és vizsgálati módszerek 2.6. A kezelőfelület réteges és fokozatos tervezése.
3. Szoftver-ergonómiai alapismeretek
1 3. Szoftver-ergon ó miai alapismeretek 3.0. Bevezetés a fejezethez 3.1. Az ember-számítógép interakció 3.2. Interakciós stílusok 3.3. A számítógépes.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
MI 2003/ Mi lenne a b legjobb választása? Statisztikai eljárásoknál az un. Fisher féle lineáris diszkriminancia függvény adja a legjobb szétválasztási.
A prezentáció-készítés szabályai
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Hosszú dokumentumok kezelése.
Bekezdések formázása 1..
Készítette: Földi Gergely Felkészítő: Antal Zoltán Szentpéterúri Általános Iskola Szentpéterúr, Kossuth Lajos Utca 13. Kedvenc szerkesztő szoftverem.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 HasábokHasábok.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 A munka véglegesítése, nyomtatás.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
SZÖVEGSZERKESZTÉS IV. ~ BEKEZDÉSFORMÁZÁS ~
Fájlkezelés alpafogalmai
Bekezdések formázása 2..
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 2.
Spregoval tanultam táblázatkezelést
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Statisztikai és logikai függvények
Programozás III ÖTLETEK A FELADATMEGOLDÁSHOZ. A HF-EK APROPÓJÁN Néhány javaslat: 1. Jó lenne, ha a feladatmegoldás előtt átnéznék az előadás-anyagokat.
Számítógépes programok használata
NOKIA OKOSTELEFON KSZKI-s sajátosságok Postafiók beállítása Teendők vészhelyzetben.
Embléma, logotípia, piktogram, címer. Logotípia LOGÓ: a beszéddel kapcsolatos fogalom, a beszéddel kapcsolatos dologra utal A logó szó valójában az emblémában.
Megjegyzés: Ez a brosúra nyomtatásra készült. Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a brosúra helyesen jelenik-e.
Az operációs rendszer.
Hogyan készülnek a HÓD kérdések?
Szövegszerkesztés összefoglalás.
Készítette:Roppantóné Lévay Mária
Multimédia.
Képek jelentés-elemei
Adatfeldolgozási ismeretek 15. ML osztály részére 2017.
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Előadás másolata:

Bevezetés a Szoftver-ergonómiába1 3. Szoftver-ergonómiai alapismeretek 3.0. Bevezetés a fejezethez 3.1. Az ember-számítógép interakció 3.2. Interakciós stílusok 3.3. A számítógépes munkahely ergonómiája 3.4. Az Ember, a számítógép használója 3.5. A képekről

Ernyőképek tervezése2 Bevezetés a szoftver-ergonómiába 3.5. Ernyőképek tervezése 1.Tervezési irányelvek 2.Ikonok tervezése 3.Rendszerüzenetek tervezése 4.Képek jelentés-elemei 5.Szinek „olvasmány”

Ernyőképek tervezése3 „Ernyőkép” „Ernyőkép”: a képernyő látványa a képernyő, vagy egy ablak képe a munka során változik

Ernyőképek tervezése4 1. Ernyőkép tervezési irányelvek

Ernyőképek tervezése5 1. Ernyőkép tervezési irányelvek A levegős ernyőkép jobb mint a zsúfolt!! Csoportosítsuk a logikailag összetartozó elemeket sorrenddel, szemléletes elemekkel: üres sor, választóvonal, keret, szín, betűtípus és méret, A tartalomnak megfelelő szöveg-illesztés (jobbra-, balra, középre zárt, sorkizárt)

Ernyőképek tervezése6 Ernyőkép tervezési irányelvek Különböző funkciójú ernyőképek elrendezésükben is különbözhetnek, de azonosak elrendezése hasonlítson. A tervezés során kísérletezzünk különböző elrendezésekkel! Vonjunk be valós vagy potenciális használókat a tesztelésbe! Vegyük figyelembe a használók jellemzőit! különböző emberek más-más kezelőfelületet igényelhetnek.

Ernyőképek tervezése7 Intermezzo: az „elvek” használata Nem tudunk ennyi elvet megjegyezni A munka hevében nem gondolunk rájuk Ellenőrző listák, füzetek (check-list): egyfajta feladatnál mi mindenre kell gondolnunk A tervezés előtt emlékeztetőül elolvassuk Utána pontonként meggondoljuk: teljesítettük-e? Például:

Ernyőképek tervezése8 Például: „Vegyük figyelembe a használók jellemzőit!” Tudjuk, hogy kik fogják használni? Többféle használó van? Hogyan jellemezhetőek? Megfelel ennek az, amit terveztünk? (minden ernyőkép külön-külön!) Lehetne találni egy „igazi” használót a tervezéshez (interjú, prototípus tesztelés)?

Ernyőképek tervezése9 Például: „A levegős ernyőkép jobb mint a zsúfolt!!” Nem zsúfolt ez az ernyőkép? Szükség van rajta mindenre? Nem lehetne az elemeket egyszerűbbé tenni? Logikailag összetartoznak ezek? Rosszabb lenne két, vagy több ernyőképre bontani? NB. Több ernyőképre bontva romlik az áttekinthetősége.

Ernyőképek tervezése10 2. Ikonok tervezése

Ernyőképek tervezése11 2. Ikonok tervezése A verbális közlésnél gyorsabbak és „kíméletesebbek”. Az ikon jelentése legyen egyértelmű, könnyen fölismerhető. Legyen jól kivehető (legibility). A túl kicsi rosszul látható, és nehéz „eltalálni”. Sematikus legyen, ne valószerű. Legyen színes, de csak mértékletesen. Legyen szoros analógia az ikon rajzolata és jelentése között.

Ernyőképek tervezése12 Ikonok tervezése Az ikonok jól fölismerhetően különbözzenek egymástól. Logikai kapcsolatot közös keret jelölje, ne hasonlóság. Legyenek személyre szabhatók, lecserélhetők. Egy adott ikon mindig ugyanazt jelentse. Figyeljünk a társadalmi csoportok szokásaira. Ha van ismert szimbólum, piktogram - azt használjunk.

Ernyőképek tervezése13 Ikonok tervezése Ikonmenük és egyedi ikonok legyenek áthelyezhetők a képernyőn. Alkalmanként fölbukkanó ikonok legyenek a képernyőn rögzíthetők.

Ernyőképek tervezése14 3. Rendszerüzenetek tervezése

Ernyőképek tervezése15 3. Rendszerüzenetek tervezése Tájékoztatás, figyelmeztetés (hibaüzenet) Tájékoztatás: folyamatos állapotjelzés, felszólítás (prompt), visszajelzés (echó, és nyugtázás). A 4H elve: mindenkor tudni kell, hogy hol vagyunk, honnan jöttünk, hová mehetünk, hát itt meg mit lehet tenni?

Ernyőképek tervezése16 Rendszerüzenetek tervezése Stílus: barátságos, konkrét, konstruktív, és a használó fogalmai szerint A hibaüzenetek célja: - figyelmeztetés - tájékoztatás a hiba okáról és forrásáról - tájékoztatás a javításról, helyreállításról Példák: Syntax error 345” helyett: „Hiányzó idézőjel az előző sor 1. helyén”

Ernyőképek tervezése17 Rendszerüzenetek tervezése No.1. A hibát jobb elkerülni, mint észrevenni és jelezni No.2. Legyen visszalépés (undo) Megelőzés: tagolt kiírás (pretty-print), zárójel-figyelés, adatformátumok figyelése, hiányzó rovatok Konkrét fogalmazás: „Belső hiba: No " - xxx Konstruktív javaslat: „Fatális hiba, a munka leállt!” -xxx „Ismeretlen hiba; talán egy zárójel hiányzik valahol” Pozitív hangnem: rossz!!!” helyett: „Ezen a helyen hibás alak” Felhívó megjelenés, vész esetén megkerülhetetlen