A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A munkanélküliség káros hatásának csökkentése foglalkoztatási projektek generálásával egy kistérségben Zentai Gábor Szigetvári Kultúr- és Zöld Zóna Egyesület.
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
Egy lépés a munkahely megszerzéséig képzési projekt az aktív munkakeresés témakörében fiatalok számára IFJÚSÁG, IFJÚSÁGPOLITIKA - ÚJ KIHÍVÁSOK előadó:
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
TÁMOP /A Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
4) „Ötmuskétás” – Dél-pesti Térség Foglalkoztatási Paktum Cél: Olyan foglalkoztatáspolitikai koncepció kidolgozása, amelyben a dél-pesti térség kerületei.
TÁMOP /A
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Munkaügyi Központ szerepe, feladatai SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások
Munkaerő-piaci szereplők kapcsolata év a munkaerő-piacon.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Szempont Alapítvány Foglalkozási rehabilitáció 2008 december 10.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Vucskó Bernadett Fővárosi Esélyegyenlőség Módszertani Iroda „ HÉTRŐL ÉVRE A MUNKÁBAN ” NONPROFIT MUNKAKÖZVETÍTŐI RENDSZER BEMUTATÁSA március 26.
Erdei iskola Szálkán. CélokEredmények Tantárgyi ismeretanyag elmélyítése, bővítése, közvetlen tapasztalatszerzés – cselekvés útján Vízinövények és állatok.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Munkaerő-piaci mentorképzés civil szervezetek részére
Kitagolás – foglalkoztatás – életminőség Az intézményi kiváltás foglalkoztatási szempontú aspektusai.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A komplex tehetségfejlesztő program
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A projekt általános szakmai célkitűzései
Mire jutottunk? HEFOP Albert Fruzsina, vezető monitor.
Alternatív munkaerő-piaci szolgáltatás
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
„Gondoljunk a jövőre!” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, június 22.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
A foglalkoztatáspolitika és egyéb politikák
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
„FÜGGŐSÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Puskás Hajnalka szakmai vezető, Bács-kiskun Megyei Nőközpont
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés javítása.  Komplex több szereplős esetkezelések módszereinek fejlesztése.  Gazdasági szereplők és foglalkoztatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Civil szervezetek és foglalkoztatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Az interprofesszionalitás nemcsak tevékenység, hanem szemlélet, gondolkodásmód a kurzus fő célja ennek a szemlélet módnak a kialakítása.

Feladatok:  ismeretanyag bővítése  gyakorlati készségek fejlesztése  egyéb szakmák szerepének és nézeteinek megismerése  a szakmák közötti csapatmunka, együttműködés előmozdítása.

Munkaerő-piaci jogi és szociálpolitikai ismeretek  Munkanélküliek helyzete, foglalkoztathatóság jellemzői  Ügyfélcsoportok sajátosságainak megismerése  Foglalkoztatási kereslet és kínálat alakulása  A munkanélküliséggel foglalkozó szervzetek, ellátások támogatások, szolgáltatások  Szociális ellátó rendszer Önismeret, emberismeret  Személyiség jegyek, saját személyiségünk  Öntudat, önbizalom, empátia, konfliktus kezelés

Kommunikációs készségek fejlesztése  Verbális és non-verbális kommunikáció  Tárgyalás technikák  Együttműködési készségek fejlesztése Ügyfelekkel való bánásmód  Ügyfélkezelés, ügyfélszolgálat szabályai  Kapcsolat felvétel interjú technikák  Együttműködési terv, reklamációk kezelése

Tanácsadás  Tanácsadás folyamata, módszerei, technikái  Probléma megoldási eljárások  Szakmai kompetenciák etikai kérdések Közvetítés munkahelykeresés  Álláskeresési technikák  Motívációs eljárások  Munkáltatói kapcsolattartás  Pályázatok, hirdetések kezelése  Munkaszerződés

Esetmegbeszélések team munkában  problémahelyzet feltárása, problémairányok meghatározása  problémaértelmezés, sokszempontú megközelítés  A problémák rangsorolása és a prioritások meghatározása  A probléma kezelési terv különböző alternatíváinak kidolgozása  Döntés egy alternatíva mellett  Akcióterv elfogadása  Az akcióterv elkészítése  A résztvevők visszajeleznek és értékelést mondanak a közös munkáról