Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

Lebovits Ágnes, Morvai Edit, Rádai Péter 2006 ProjektekésProjektfolyamatok TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok PROJEKTALAPÚ OKTATÁS Tempus.
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
Szervezetfejlesztési Program
Humán rendszerek, közszféra
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Értékelés fogalma Értékelés célja
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Monitoring, értékelés, ellenőrzés. 2 Áttekintés A monitoring, az értékelés és az ellenőrzés alapjai A Strukturális Alapok programjainak végrehajtási intézményrendszere.
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Fejlesztési, stratégiai útmutató
1 Szoftverfejlesztési folyamat a gyakorlatban Tamás Árpád – QualSoft Kft
Szervezetfejlesztési Program
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
A monitoring szerepe a kutatásértékelésben Dr. Lippényi Tivadar MTA székház április 25.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
dr. Koós Tamás szeptember 18. Budapest
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Projektértékelés, projektmonitoring
Monitoring, értékelés, ellenőrzés
Emberi Erőforrás Menedzsment Munkakör-értékelés EEM.4.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az EEM helye a menedzsmentben
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A monitoring rendszer folyamatai és felépítése
Kulcsár Gábor VÁTI Stratégiai Tervezési Igazgatóság ELTE TTK geográfus szak Április 4. Területi programozás és monitoring 6. Program szintű monitoring.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Monitoring – Ellenőrzés - Értékelés
Elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer, kompetencia-fejlesztő program adatbázis létrehozása Calderoni program.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
A projektmunka jelentősége Minőségjavítási elvárások A minőségbiztosító ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana IV. Modul A kultúra gazdaságtana

Ellenőrzés, monitoring, értékelés

Monitoring, Ellenőrzés, Értékelés

Az ellenőrzés, monitoring és értékelés kapcsolata Inputok Output Eredmény/ hatás Viszonyítás Jogi és adminisztratív előírások A jogszerűség ellenőrzése Gondos lebonyolítás Monitoring Társadalmi elvárások, problémamegoldás A minőség, a megvalósítás és a hatások értékelése A három tevékenység nem egymás része!

Az ellenőrzés típusai · belső ellenőrzés, · külső ellenőrzés, ·      belső audit, ·      külső audit.

A belső audit és ellenőrzés A belső ellenőrzés Egy szervezet működésének ellenőrzésére irányuló rendszer, amely biztosítja a beszámolók pontosságát és teljességét megbízható pénzügyi és végrehajtási információk előállítását. A pénzügyi ellenőrzés a belső ellenőrzés pénzügyi folyamatokra irányuló részterülete A belső audit egy olyan funkcionális módszer, amely segítségével a szervezet vezetői belső forrásokból győződnek meg a folyamatos szabályosságáról, ezáltal a csalás, a hiba, a nem gazdaságos gyakorlat előfordulása minimalizálható.

A kölső audit és ellenőrzés A külső ellenőrzés annak vizsgálatára irányul, hogy ·  van-e megfelelően szabályozott belső ellenőrzési rendszer a menedzsmentre, a belső ellenőrzésre (folyamatba épített, vezetői, a végrehajtóktól független szervezet), ·   ha van ellenőrzési rendszer, milyen biztonsággal működik (milyen a kockázata), ·    milyen az egyes tranzakciók kockázata. A külső audit: ·  külső intézmény által végzett átvilágítás, a szervezet működésének egészét, vagy egyes részterületeit (pl. pénzügy, informatika, vezetői információs rendszert, stb.) vizsgálja, ·      felhasználja a belső ellenőrzés eredményeit, ·      lehet teljes körű, vagy egy-egy részterületre irányuló, ·      a belső és külső audit azonos szabványokat alkalmaz.

MONITORING

Monitoring definíció “Folyamatos adatgyűjtés annak érdekében, hogy a management információkhoz jusson egy adott tevékenység előrehaladásával kapcsolatban, és szükség esetén befolyásolhassa menetét.” Leszűkítve a monitoring fogalmát, egy adott fejlesztés pénzügyi és fizikai megvalósításának nyomon követését jelenti; azt vizsgálja, hogy az adott fejlesztés az előre eltervezett módon kerül-e végrehajtásra, valamint hogy biztosított-e az előre meghatározott célok elérése.

A monitoring főbb jellemzői Hatékony eszköz a management kezében; Folyamat, nem egyszeri tevékenység; Konkrét, jól meghatározott célja van; Adatokat, információkat gyűjt a megvalósításra vonatkozóan, a kitűzött célokhoz hasonlítja azokat; Felhívja a figyelmet a céloktól való eltérésekre; Megalapozza az optimális beavatkozást.

Projekt monitoring célok Annak biztosítása, hogy a projekt keretében végrehajtott tevékenységek összhangban vannak a pályázatban leírtakkal. Annak biztosítása, hogy a projektek az ütemtervnek megfelelően valósulnak meg, és hozzájárulnak az adott intézkedés keretében kitűzött outputok és eredmények eléréséhez. Az Európai Uniós és hazai források védelme.

A pénzügyi monitoring Jellemző a pénzügyi monitoring túlsúlya, mert: A források hatékony elköltésének vizsgálata; A közpénzekkel való visszaélés megakadályozása; A viszonylag egyszerűbb, - a pénzügyi teljesítés egzaktabb módon nyomon követhető; Nem kell hozzá „szakmai tartalom” megértése; Akkor is jól végezhető, ha a tervezéskor monitoring rendszer kialakítása kisebb hangsúlyt kapott;

A monitoring eredményeit felhasználók Képet ad a management számára egy finanszírozott projekt megvalósítási folyamatáról; Az aktuális teljesítményt a kitűzött célokhoz viszonyítja. Időben jelzi, ha a megvalósítás során probléma merül fel és lehetővé teszi a management-nek a beavatkozást. Erőforrások optimalizálása.

ÉRTÉKELÉS

Az értékelés helyei Programozás Elő értékelés Lezárás Végrehajtás Utó értékelés Közbenső ért.

A hatékonyság és eredményesség vizsgálata Az outputok, eredmények illetve hatások, valamint az elérésük érdekében felhasznált inputok arányát méri. Eredményesség: A tényleges és a tervezett outputokat, eredményeket hasonlítja össze.

Hatásvizsgálat Indikátorok Idő Hatás Megfigyelt változás Fejlesztéssel Fejlesztés nélkül Idő

Az értékelés elve A B Relevancia: El akarunk jutni A-ból B-be? (szükséglet és célkitűzés) Eredményesség: a cél elérése (eljutunk-e B-be)? Hatékonyság: milyen áron jutunk B-be?

Az értékelés és a programciklus Probléma elemzése Program tervezése végrehajtása Előzetes értékelés Utóértékelés Monitoring Közbenső értékelés

Az értékelés típusai Előzetes értékelés: Helyesen fogjuk a kereteket elkölteni? Közbenső értékelés: Helyesen költjük el a kereteket? Utóértékelés: Helyesen költöttük el a kereteket?

Előzetes értékelés A projekt belső logikájának javítása; A projekt külső koherenciájának javítása; A projekt és célkitűzései megvalósíthatóságának elemzése; Segít a célkitűzések és a mutatók előzetes meghatározásában;

Az előzetes értékelés lépései Korábbi értékelések eredményének elemzése Erősségek és gyenge pontok elemzése A kialakított stratégia megítélése Célkitűzések mennyiségi meghatározása Elvárt hatások elemzése A program irányításának és végrehajtásának feltételei

A közbenső értékelés A legérdekesebb értékelés – felhasználás szerint: Hasznos menedzsment eszköz program menedzsment céljaira Hasznos kommunikációs eszköz az EU és a tagállam/régió között (indikátorok) Korlátozott lehetőségek a hatások megítélésére, mivel a tevékenységek még nem fejeződtek be.

Közbülső értékelés A projekt előrehaladásának felmérése, mennyire éri el célkitűzéseit Módosítani a tevékenységeket, ahol szükséges (valóságos előrehaladás alapján) Megítélni a projekt intézkedéseinek pénzügyi felvevőképességét Pénzügyi források átcsoportosításának igazolása A projekt menedzsmentjének megítélése

Utóértékelés Projekt hasznosságának utólagos igazolása Hatások értékelése Tapasztalatcsere “Tanuló államigazgatás”