Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

A globális felmelegedés és az üvegházhatás
Mozgókép és médiaismeret
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A direkt marketing fogalma
A kommunikáció.
Az éghajlatváltozás problémája egy fizikus szemszögéből Geresdi István egyetemi tanár Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar.
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
Az információs forradalom
Az információszerzés.
"vállalkozások klímatudatossága" Melyek vagy melyek lennének a legjobb, leghatékonyabb állami eszközök a vállalkozások klímatudatosságának erősítésére?
Információ és közlemény
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Globalizáció és oktatás
A FÖLD TERMÉSZETI ERŐFORRÁSAI
Klímaváltozás – fenntarthatóság - energiatermelés
Légszennyezőanyag kibocsátás
A LÉGKÖR GLOBÁLIS PROBLÉMÁI
Kommunikáció.
A társadalmi változások elmélete
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Környezetállapot-Értékelés Program A PROGRAM JÖVŐ„KÉP”E KvVM – MTA TAKI – Széchenyi István Egyetem Bulla Miklós.
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Levegőtisztaság-védelem 3. előadás Természetes és antropogén eredetű légszennyezők. Pont-,vonal-, diffúz források.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
UMVP MB KAP albizottság, KAP-reform Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató Intézet
OTDK 2011 Szakra Attila Konzulens: dr. Majtényi György Társadalomtudományos és filozófiai válaszok a transzhumanizmus kihívásaira.
Társadalomtudományi Tanszék
A kommunális statisztikától a klímaváltozás méréséig
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Antropogén eredetű éghajlatváltozás A globális átlaghőmérséklet eltérése az átlagtólÉvi középhőmérséklet Pécsett 1901 és 2001 között.
Energiahatékonyság és fenntartható fejlődés
energetikai hasznosítása III.
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Enpaszmációs jelenségek Csapat: 0. Generáció Előadók:Börcsök Gyula Frank Rudolf Keszthelyi Balázs Sulyok Zoltán.
Erőforrások a Földön Jut is, marad is?. Az emberiség a legutóbbi 20 évben több energiahordozót és természetes nyersanyagot használt föl, mint azt megelőzően.
A marketingkommunikáció
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
vizuális kommunikáció
Az innováció-átvételi döntési folyamat
Avagy mire is emlékezem…
A kommunikáció.
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
A tömegkommunikáció.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Információ Tudás Tartalom Dr. Budai Balázs Benjámin.
Globalizáció és környezeti problémák
Levegő védelem Készítette: Kánya Gergő.
Kommunikáció.
Modellek a számítógép megismeréshez Takács Béla
Globális klímaváltozás hatása Európában Készítette: Juhász Boglárka.
Manipulál-e a média FARKAS LAURA PEDAGÓGIA SZAK III. ÉVFOLYAM.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Készítette: Pacsmag Regina Környezettan BSc
A termőföldek másik nagy ellensége az erózió mellett az elsivatagosodás, amely folyamat során a termőföld mezőgazdasági művelésre túlságosan szárazzá válik,
Készítette: Gebei László
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
Előadás másolata:

Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit

A kommunikáció ▪ társadalmi-történelmi jelenség ▪ információátvitel, amely emberi relációkat, viszonyulásokat, társadalmi viszonyokat kísér, tükröz ▪ legfőbb eszköze a nyelv

A tömegkommunikáció ▪ civilizáció fejlődésével alakul ▪ ismeretek szerzése közvetett megismerés útján - kommunikációs csatorna – éven át sajtó  helyi, országos és világlapok as évek rádió  20 év múlva televízió MODERN TÁRSADALOM TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓS RENDSZERE

Információs forradalom és az internet Számítógép megjelenése  információ forradalma Új közvetítő eszköz: internet  információs társadalom új kommunikációs csatornája („bárkitől bárkinek”; „soktól sokaknak”) Információs forradalom gyorsabb, mint az ipari forradalom INFORMÁCIÓ stratégiai erőforrás

Globális éghajlatváltozás a médiában A média kiemelt szerepe  erősen manipulált információ a közvélemény számára Így a globális éghajlatváltozásról nem objektív információ kerül közvetítésre! Emberiség összefogása létfontosságú lenne!

Globális éghajlatváltozás A klímaváltozást javarészt a szén természetes körforgalmából fakad. Szén: kőzetekben, kétféle formában: üledék és szerves vegyület (kőolaj és földgáz) Antropogén hatás nélkül a körforgás lassú! Természetes úton a levegőbe kevesebb szén jut be, mint az emberiség beavatkozása által (pl.: fosszilis tüzelőanyagok égetésével, erdőirtással)

Környezeti érzékenység és éghajlatváltozás Környezeti érzékenység: egyfajta érzelmi környezeti attitűdként definiálható - környezeti problémák iránt érzett aggodalom, félelem, szomorúság - környezeti problémák érintettjei iránt érzett sajnálat, részvét - környezeti problémák okozóira érzett, cselekedeteikre, illetve az általuk előidézett helyzetekre vonatkozó negatív érzelmi attitűdök (pl.: düh, felháborodás, harag)

Környezeti érzékenység intenzitását több tényező befolyásolja: 1.) közvetlen, érzékszervek általi információ 2.) közvetett, közvetítő csatornák segítségével szerzett információk Ezen tényezők például: habituáció, túl lassú változások, földrajzi távolság, az információs technológiák eltávolító hatása, média status quo védelmezése és a környezeti kérdések nem problémaként, hanem hírként való kezelése, információözön, a jelenlét problémája.

Az éghajlatváltozással kapcsolatos tájékozottság felmérése ismeretségi körünkben 1. Kérdés kiértékelése

Az éghajlatváltozással kapcsolatos tájékozottság felmérése ismeretségi körünkben 2. kérdés kiértékelése

Az éghajlatváltozással kapcsolatos tájékozottság felmérése ismeretségi körünkben 3. Kérdés kiértékelése CO 2 CH 4 N2ON2OH2OH2O

Az éghajlatváltozással kapcsolatos tájékozottság felmérése ismeretségi körünkben 4. Kérdés kiértékelése

Az éghajlatváltozással kapcsolatos tájékozottság felmérése ismeretségi körünkben 5. Kérdés kiértékelése

Az éghajlatváltozással kapcsolatos tájékozottság felmérése ismeretségi körünkben 6. Kérdés kiértékelése

Az éghajlatváltozással kapcsolatos tájékozottság felmérése ismeretségi körünkben 7. Kérdés kiértékelése

Köszönjük a figyelmet!