A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK vass.vilmos@ppk.elte.hu 2017.04.05. 2017.04.05.
Az iskola jelzői A jó iskola 1 510 e A hatékony iskola 231 e Az eredményes iskola 157 e A kreatív iskola 432 e
A SKÓT FAKTOROK Az iskola légköre 150 A hatékony tanulás ideje 104 Az oktatói munka vezetése 84 Strukturált oktatás 54 A szülők részvétele 51 Lehetőségek a tanulásra 46
A SKÓT TELJESÍTMÉNYMUTATÓK Tanterv Eredmények Tanulás és tanítás „Pásztori segítség” Iskolai légkör Eszközök Vezetés
Intelligens elszámoltathatóság Minősítés Külső e. Belső e. Fejlesztés
PLC Kommunikáció Együttműködés Coaching Változások kezelés Konfliktusok kezelése Kreativitás Bátorság Shirley M. Hord-William A.Sommers: Leading Professional Learning Communities. Corwin Press. 2008. 32-33.p.
Miről lesz szó?
Milyen a kreatív iskola? Alapkérdés Milyen a kreatív iskola? http://www.youtube.com/watch?v=m-mYuVEEJ6g
Milyen a kreatív gyermek? Alapkérdés Milyen a kreatív gyermek?
A gyermekkor csodája Tanulás Képzelet Idő Játék Hibázás Érzelmek 2017.04.05.
„Minden tudományos címét és tekintélyét odaadná, ha öt percet egy kétéves gyerek fejében tölthetne.” John Flavell, fejlődéspszichológus 2017.04.05.
A túlélési kompetencia 2017.04.05. 2017.04.05.
A fogalom „A megoldások többféle változatának a feltárása.” „A kreativitás képesség az új gondolatok létrehozására.” (Donald O. Hebb) „A megoldások többféle változatának a feltárása.” (Edward de Bono) „Divergens (különböző irányokban való) gondolkodás a problémamegoldásban.” (J. P. Guilford)
TOP 5 Problémaérzékenység Eredetiség Rugalmasság Újradefiniálás Komplexitás
Hogyan? Motiváló módszerek Kérdéskultúra Rádöbbentés Megdöbbentés Tanulási eredmények 2017.04.05. 2017.04.05.
A kreatív iskola http://www.youtube.com/watch?v=a32eDsxDfjY
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! vass.vilmos@ppk.elte.hu 2017.04.05. 2017.04.05.