A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Advertisements

NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
A tanári munka értékelése
Zalaegerszeg, február 16. Bíróné Bondor Katalin
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A koragyermekkori nevelésről
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Tehetségek segítése a természettudományok területén
Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”
4. Kreatív döntéshozatal
Reklám és manipuláció 3. b február 12..
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
e-Learning a tanárképzésben
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
professional coach, motivációs előadó
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
Kompetenciafejlesztés3
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
A pedagógus.
Nat(ok), pedagógiai program(ok), helyi tanterv(ek)
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Az értékek Rapos Nóra.
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
Autonómia és felelősségvállalás
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Harmadik matematikakönyvem
A tehetséggondozás hazai és nemzetközi tendenciái
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Szeretettel köszöntöm
Integráció és inklúzió
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Pedagógus értékelési rendszer
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
A pszichológiai mérés alapjai
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A programozás tanulási-tanítási folyamata
*Társadalmi innovációs példák és gyakorlatok Dr. Szabó-Tóth Kinga
Előadás másolata:

A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK vass.vilmos@ppk.elte.hu 2017.04.05. 2017.04.05.

Az iskola jelzői A jó iskola 1 510 e A hatékony iskola 231 e Az eredményes iskola 157 e A kreatív iskola 432 e

A SKÓT FAKTOROK Az iskola légköre 150 A hatékony tanulás ideje 104 Az oktatói munka vezetése 84 Strukturált oktatás 54 A szülők részvétele 51 Lehetőségek a tanulásra 46

A SKÓT TELJESÍTMÉNYMUTATÓK Tanterv Eredmények Tanulás és tanítás „Pásztori segítség” Iskolai légkör Eszközök Vezetés

Intelligens elszámoltathatóság Minősítés Külső e. Belső e. Fejlesztés

PLC Kommunikáció Együttműködés Coaching Változások kezelés Konfliktusok kezelése Kreativitás Bátorság Shirley M. Hord-William A.Sommers: Leading Professional Learning Communities. Corwin Press. 2008. 32-33.p.

Miről lesz szó?

Milyen a kreatív iskola? Alapkérdés Milyen a kreatív iskola? http://www.youtube.com/watch?v=m-mYuVEEJ6g

Milyen a kreatív gyermek? Alapkérdés Milyen a kreatív gyermek?

A gyermekkor csodája Tanulás Képzelet Idő Játék Hibázás Érzelmek 2017.04.05.

„Minden tudományos címét és tekintélyét odaadná, ha öt percet egy kétéves gyerek fejében tölthetne.” John Flavell, fejlődéspszichológus 2017.04.05.

A túlélési kompetencia 2017.04.05. 2017.04.05.

A fogalom „A megoldások többféle változatának a feltárása.” „A kreativitás képesség az új gondolatok létrehozására.” (Donald O. Hebb) „A megoldások többféle változatának a feltárása.” (Edward de Bono) „Divergens (különböző irányokban való) gondolkodás a problémamegoldásban.” (J. P. Guilford)

TOP 5 Problémaérzékenység Eredetiség Rugalmasság Újradefiniálás Komplexitás

Hogyan? Motiváló módszerek Kérdéskultúra Rádöbbentés Megdöbbentés Tanulási eredmények 2017.04.05. 2017.04.05.

A kreatív iskola http://www.youtube.com/watch?v=a32eDsxDfjY

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! vass.vilmos@ppk.elte.hu 2017.04.05. 2017.04.05.