Jankovits László egyetemi docens PTE BTK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

Hasznos információk a felvételi jelentkezéshez
alapszakos tájékoztatója
KÖSZÖNTJÜK A NYÍLT NAP RÉSZTVEVŐIT!
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 9.
KÖSZÖNTJÜK A NYÍLT NAP RÉSZTVEVŐIT!
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Alapszakon belüli 50 kredites képzések választása
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
MESTERKÉPZÉS SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
Oktatás, kutatás és fejlesztés a PPKE BTK-n Cser András PhD habil. tudományos és kutatási dékánhelyettes.
MSc felvételi eljárás informatika képzési területen
Alapszakon belüli 50 kredites képzések választása DE Bölcsészettudományi Kar március 10. Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Bölcsészettudományi Kar
alapszakos tájékoztatója
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Bölcsészettudományi Kar
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Mesterképzés az EKF-en
A megújuló tanárképzés
Bologna mottója: A tudás nem ismer határokat. Bologna mottója: A tudás nem ismer határokat.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
MISKOLCI EGYETEM BÖLCSÉSZETTUDOMÁNYIKAR
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
ALKALMAZOTT NYELVÉSZET MESTERKÉPZÉSI SZAK
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. (12.) évfolyamra a 2012/2013. tanévben.
KÖSZÖNTJÜK A NYÍLT NAP RÉSZTVEVŐIT!
KÖSZÖNTJÜK NYÍLT NAPUNK RÉSZTVEVŐIT! PTE-BTK, 2015.
Germanisztika (német) alapszakos képzés
Kari tájékoztató Bölcsészettudományi Kar Debreceni Egyetem
Alapszakon belüli 50 kredites modulok választása
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Bölcsészettudományi Kar
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Felvételi tájékoztató Közigazgatástudományi Kar.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
DE Bölcsészettudományi Kar március 10. Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető.
Kari tájékoztató 2016 szeptemberi képzések érettségizetteknek Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető 1 Bölcsészettudományi Kar Debreceni Egyetem.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Közösségszervezés BA.
Kari tájékoztató Bölcsészettudományi Kar Debreceni Egyetem
A képzés szeptemberében indul!
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Nappali mesterszakjaink
Hiányzó kreditek (30-60) MBA és Számvitel mesterszak
Felvételi tájékoztatás a mesterképzésre való jelentkezéshez
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. évfolyamra
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 21.
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Felvételi tájékoztatás a mesterképzésre való jelentkezéshez
Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető
Előadás másolata:

Jankovits László egyetemi docens PTE BTK Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben – a BTK-s megfontolások Jankovits László egyetemi docens PTE BTK

HÁROM FONTOS KÜLÖNBSÉG ALAPSZAKOK MESTERSZAKOK Képzési területi konzorcium (HEFOP pályázat) Alkalmi, változó szintű együttműködések Kényszerházasságok: történettudomány és néprajz művészettörténet és etika Az egyciklusú képzés szakjai, interdiszciplináris szakok: néderlandisztika fordító és tolmács Diszciplináris szakokon belül tanárszakra felkészítő tárgyak Diszciplináris szak és tanárszak kettéválása

Az eddig megjelent mesterszakos KKK-k Alkalmazott nyelvészet Amerikanisztika Andragógia Anglisztika Elméleti nyelvészet Emberi erőforrás Esztétika Fordító és tolmács Klasszika-filológia Magyar nyelv és irodalom Néderlandisztika Neveléstudomány Színháztudomány Vallástörténet Vallástudomány

Hiányzik még például: Modern filológia Történettudomány Pszichológia Romanisztika (olasz, spanyol, francia…) Germanisztika (német, skandinavisztika…) Szlavisztika (orosz, horvát, lengyel…) Történettudomány Pszichológia Szabad bölcsészet Filozófia Művészettörténet

Az elismerést szabályozó pontok a KKK-ban 4. A mesterképzésbe történő belépésnél előzményként elfogadott szakok 10—11. A mesterképzésbe való felvétel feltételei

A 4. pont teljes változata (anglisztika, amerikanisztika, magyar, vallástudomány, esztétika ) 4.1. Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe: a közvetlen előzményt jelentő alapképzési szak. 4.2. A bemenethez a 10. (11.) pontban meghatározott kreditek teljesítésével elsősorban számításba vehető alapképzési szakok vagy szakirányok: az ún. rokon szakok. 4.3. A 10. (11) pontban meghatározott kreditek teljesítésével vehetők figyelembe: azok az alap- vagy mesterfokozatot adó alapképzési szakok, illetve a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény szerinti főiskolai vagy egyetemi szintű alapképzési szakok, amelyeket a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek összevetése alapján a felsőoktatási intézmény kreditátviteli bizottsága elfogad.

A 4. pont eltérő változatai Interdiszciplináris szakok: vallástudomány: 4.2. „A bemenethez a 10. pontban meghatározott kreditek teljesítésével elsősorban számításba vehető szakok: a magyar, a történelem, a néprajz, az ókori nyelvek és kultúrák, az andragógia, a szabad bölcsészet, a nemzetközi tanulmányok, politológia, informatikus könyvtáros, kommunikáció és médiatudomány, kulturális antropológia, szociológia, társadalmi tanulmányok alapképzési szakok, valamint a hitéleti szakok. ” fordító és tolmács: 4.1. „Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe: bölcsészettudományi, társadalomtudományi (pl. gazdasági), műszaki és agrár tudományterületekhez tartozó alapszakokon szerzett BA/BSc oklevél; valamint főiskolai és egyetemi szintű bölcsészettudományi, társadalomtudományi (pl. gazdasági, jogi) műszaki és agrár tudományterületekhez tartozó szakokon szerzett oklevél”.

A 4. pont eltérő változatai Hiányos, bizonytalan leírások neveléstudomány: a 4.3 hiánya színháztudomány: a 4.1 (magyar alapszak, színháztörténet szakirány) hiánya andragógia, emberi erőforrás: a kreditátviteli tanács hiánya: „Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe: andragógia alapképzési szak, továbbá az 1993. évi LXXX. törvény szerinti főiskolai szintű művelődésszervező, személyügyi szervező, munkavállalási tanácsadó, egyetemi szintű művelődési és felnőttképzési menedzser, művelődésszervező, humánszervező szakok, illetve ezekkel megfeleltethető korábbi főiskolai, egyetemi szintű szakok (népművelés, közművelődési). ”

A 10 (11.) pont változatai Elvégzett szakra, szakirányra épülő mesterszak: magyar nyelv és irodalom Anglisztika Néderlandisztika Esztétika klasszika-filológia elméleti nyelvészet

A 10 (11.) pont változatai Részleges kreditátvitel és az alapszakos ismeretek pótlása: színháztudomány Vallástudomány Vallástörténet Amerikanisztika alkalmazott nyelvészet Andragógia emberi erőforrás

A 10 (11.) pont változatai Részleges kreditátvitel vagy más követelmény – nincs pótlási kötelesség fordító és tolmács neveléstudomány: „a mesterképzésbe való felvétel feltétele, hogy a hallgatónak a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek – felsőoktatási törvényben meghatározott – összevetése alapján elismerhető legyen legalább 15 kredit az alábbi ismeretkörökben: neveléstörténet, neveléspszichológia, kutatásmódszertan, informatika és számítógéphasználat nevelési – segítőszolgálati terepgyakorlat.”

Minőségbiztosítás: a szakos, szakirányos előzményekkel rendelkező szakok esetében a 4.1—3. pont kidolgozása és a 10 (11.) pontban a 4.2—3. pont esetében a kreditátviteli bizottság bírálata Innováció: az interdiszciplináris, vagy szakos—szakirányos előzményekhez nem köthető mesterszakok esetében nagyobb szabadság Probléma: milyen mértékben pótolhatók be az alapszakos ismeretek a mesterszak elvégzése során?

Köszönöm a figyelmet. Jankovits László