IV. Országos Kreditfórum 2006. június 22. Kodácsy Tamás (OKT, KRE) Reflexió az Országos Kreditmonitoring (Gallup, 2005) hallgatókat érintő részéhez A dokumentumban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
A többfokozatú képzés kezelésének problémái a TVSZ-ben László Gyula.
Bevezetés a szabad bölcsészetbe
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat a hallgatók körében - ábrasor
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
Informatika Minden szép, minden jó, mindennel meg vagytok elégedve?
ERASMUS Pályázat 2013/2014. KAPCSOLAT ERASMUS Iroda Pinizsi Andrásné Kecskeméti utca IV. emelet 420. Fogadó óra: hétfő-kedd-szerda-csütörtök:
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 MAGYAR GALLUP INTÉZET Országos Kreditmonitoring Projekt 2005.
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
ERASMUS Pályázat 2014/2015.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
ETR Tanügy DEXTER Informatikai kft.. ETR Képesítési követelmények Tantervek Oktatási Tevékenység Oktatási folyamat Szervezése, lebonyolítása Erőforrások.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
Az ÚMVP intézményrendszere
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 Országos Kreditmonitoring Projekt 2005.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
A Kreditmonitoring jövője – javaslatok a továbbfejlesztésre Temesi József, egyetemi tanár, BCE IV. Országos Kreditfórum Budapest, Semmelweis Egyetem, 2006.
1 A Kreditmonitoring oktatókra vonatkozó eredményei, tanulságai Dóka Ottó NYME, az OKT tagja.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Aktualitások a Neptun webes felületeken
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Szilágyi Szilvia1 A szakmai gyakorlat szabályai.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
A tanárképzés szerkezete
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
ERASMUS Pályázat 2015/2016.
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Kooperáció a felsőoktatásban
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
Tanulmányi Átlagok 2010/2011 tanév őszi félévéig Korrigált Kreditindex (KKI) Súlyozott Tanulmányi Átlag 2010/2011 tanév tavaszi félévétől Ösztöndíj Index.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
ERASMUS+ Pályázat 2017/2018.
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Nappali mesterszakjaink
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

IV. Országos Kreditfórum június 22. Kodácsy Tamás (OKT, KRE) Reflexió az Országos Kreditmonitoring (Gallup, 2005) hallgatókat érintő részéhez A dokumentumban szereplő ábrák és adatok a Gallup Intézet által elkészített anyagokból származnak.

Témakörök 1.A hallgatók tájékozottsága 2.Számítógépes tanulmányi rendszerek 3.Kreditallokáció és kreditgyűjtés 4.A tanulmányok rugalmas szervezése 5.Áthallgatás, kreditek elismerése

A hallgatók tájékozottsága ● 49% tájékozottság: nagyon kevés ● Tapasztalat (régebben bevezetett kreditrendszer) ~ tájékozottság ● Problémák: előtanulmányi rend (52%), kreditek elismertetése (22%) ● Legfontosabb forrás: Tanulmányi Osztály

Megoldási javaslatok: ● Kreditrendszer ismertető elkészítése (alapfogalmak, alapkérdések) ~ KRESZ-hez hasonló. ● Tanulmányi tanácsadó (student advisor): a szerepét általában TO, csoporttársak, HÖK, oktatók látják el. ? PhD hallgató (tapasztalt, volt hallgató) ● Elektronikus, moderált fórum, GYIK, ismétlődő kérdések kiszűrése. A hallgatók tájékozottsága

Számítógépes tanulmányi rendszerek

● Vizsgajelentkezés, tárgyfelvétel: „elektronikus sorbanállás” → üzérkedés  Prioritás: gyorsaság, technikai felkészültség  Korlát: ? számítógépes ellátottság (felesleges kérdés) – minden TR internetes hozzáférésű (is), TR hozzáférés kapacitása (technikailag növelhető)  Más szempontok a sorrendhez: ● előfeltételek szigorításának/gyengítésének lehetősége ● kedvezményezett hallgatók (pl. vakok, egyéni tanrendűek, stb) elsőbbsége Számítógépes tanulmányi rendszerek

● , információáramlás  Mennyiben elérhetőek a TR-ben tárolt publikus adatok (pl. meghirdetett tárgyak, mintatanterv) internetes felületen, rendezhetőek-e ezek az adatok?  Miért nincs kommunikáció a TR segítségével? (hasznos, gyors, egyértelmű) – pl. munkavégző címek megadása, bekérése (regisztrálása) ● A KKK, mintatanterv és a hallgató aktuális tanulmányi állapotának összevetése mennyiben lehetséges a TR-en belül?

Kreditallokáció és kreditgyűjtés

● 1 ECTS kredit = egy átlagos hallgató 30 munkaórája ● Hogyan számítható ki, és hogyan ellenőrizhető?  Top-down módszer: a KKK keretei, a tanszékek közötti erőviszonyok „elosztják” a 180/300 kreditet a tantárgyak között (ez a megszokott gyakorlat)  Bottom-up módszer: a tantárgy tartalmából következtetünk a kreditszámra  Felmérések, statisztikák hallgatói vélemények (l. Gallup)  Optimalizációs eljárás (jelzés)

Kreditallokáció és kreditgyűjtés Kreditkalkulátor (bottom-up) Forrás:

Kreditallokáció és kreditgyűjtés Optimalizáció ● „átlagos képességű” hallgató:  Abszolút értékelésnél nagy mintát (pl. 5 év, összes hallgató) alapul véve egy szak összes tantárgyának átlaga ~ 3.00 (ezt módosíthatja szakra jellemző értékelési szokás pl. bölcsész átlag > műszaki átlag). ● Ha ettől az optimális értéktől eltér a szakos (intézményi) átlag, akkor azt jelenti, hogy túl sok olyan tárgy van, amely a magas kreditérték ellenére „könnyen” teljesíthető, vagy az alacsony kreditérték ellenére „nehezen” teljesíthető. Ezek a tantárgyak megjeleníthetők. ● Optimalizálási eljárások ld. Magyar Felsőoktatás 2007/3. ● Elsősorban jelzés értékű az optimalizáció – önrendező folyamatot generálhat.

Tanulmányok rugalmas szervezése ● Elcsúszás: 30% Gallup összesítés: Formális akadály - túl erős előfeltételek, merev keretek Gyakorlati akadály - tárgyak ütközése - nem megfelelő mennyiségű és minőségű kurzuskínálat - áthallgatás hiánya - nincs megfelelő kurzusigény visszajelző rendszer Kínálat, rugalmasságszűkítő tényező - áthallgatás, kreditelismertetés nehézkessége

Tanulmányok rugalmas szervezése ● Mi adja meg egy tárgy „súlyát, fontosságát”?  Kredit  Kötelező / kötelezően választható / választható  Rugalmasság: ● A tárgyra épülő más tárgyak száma és kreditértéke ● Meghirdetés gyakorisága  A rugalmasság figyelmen kívül hagyása eredményez legtöbbször elcsúszást és túlfutást. → Rugalmassági index

Tanulmányok rugalmas szervezése ● Kurzuskínálat  Van-e megfelelő mennyiségű kötelezően választható tárgy felkínálva (+20%)?  Van-e megfelelő mennyiségű hely a kötelezően választható tárgyak kínálatában? → Választhatóság indikátora (kreditre, tantárgyak számára és létszámra)

Áthallgatás, kreditek elismertetése A kreditek elismertetésének egyszerűsége és bonyolultsága

Áthallgatás, kreditek elismertetése Javaslatok az áthallgatás növelésére: ● ECTS egyezmények megkötése ● Hazai intézmények átjárhatósága: hordozható elektronikus tanulmányi összesítő (transzkript) elkészítése ● A hallgatók tájékoztatása az áthallgatási lehetőségekről ● A hallgatók motiválása az áthallgatásra