2007. 12. 10. Dplusz projekt 1 Dplusz projekt Készítők: Kerti Ágnes, Cseri Orsolya Eszter Konzulens: Vámossy.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRDEKES PONTOK KINYERÉSE DIGITÁLIS KÉPEKEN. BEVEZETÉS  ALAPPROBLÉMA  Jellemzőpontok detektálása mindkét képen  Kinyert pontok megfeleltetése  Megfeleltetések.
Advertisements

Nukleáris Képalkotás 2 Rekonstrukció
Microsoft Excel Függvények I.
Értéknövelt mintatermék előállítása és szolgáltatásfejlesztés digitális képekből Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Fotogrammetria és Térinformatika.
Repülőgépek felderítése a RADAR feltalálása előtt
Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
Vizuális képességek fejlődése
Match Move Juhász Endre Muhi Kornél Urbán Szabolcs Számítógépes látás projekt.
Pár szó a digitalizálásról
Gábor Dénes Főiskola Informatikai Rendszerek Intézete Informatikai Alkalmazások Tanszék Infokommunikáció Beszédjelek Házman DIGITÁLIS BESZÉDJEL ÁTVITEL.
TransMotion1 TransMotion Projekt BMF-NIK, IAR szakirány Kertész Tamás Rieger Péter Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán.
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
Gigamikroszkópok Eszközök az anyag legkisebb alkotórészeinek megismeréshez Trócsányi Zoltán.
MI 2003/ A következőkben más megközelítés: nem közvetlenül az eloszlásokból indulunk ki, hanem a diszkriminancia függvényeket keressük. Legegyszerűbb:
FOTOGRAMMETRIA és TÉRINFORMATIKA TANSZÉK
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
A lyukas dob hangjai Hagymási Imre Bolyai Kollégium fizikus szakszeminárium november 15.
Mozgó Objektumok Detektálása és Követése Robotkamera Segítségével
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező 2. Óra Október 27. Kincses Zoltán, Mellár János v
Készítette: Veres Petra
Képfelismerés Dr. Tóth-Nagy Csaba.
MECHANIZMUSOK SZÁMÍTÓGÉPES MODELLEZÉSE
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Vámossy Zoltán 2004 (Mubarak Shah, Gonzales-Woods anyagai alapján)
Vámossy Zoltán 2006 Gonzales-Woods, SzTE (Kató Zoltán) anyagok alapján
Szűrés és konvolúció Vámossy Zoltán 2004
Kamerák és képalkotás Vámossy Zoltán 2004
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Gyártási modellek Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 7. előadás.
2. előadás GÉPRAJZ, GÉPELEMEK I..
3. Vetületi ábrázolások számítási eljárásai
Gazdasági modellezés,döntési modellek
Szoftvertechnológia Rendszertervezés.
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Készítette: Vámossy Zoltán (Bebis anyagai alapján) 2004 (Stanford, Berkeley, CMU, Birmingham, ELTE, SZTAKI, SzTE anyagok alapján) Képfeldolgozás, alapok.
Vámossy Zoltán 2004 (H. Niemann: Pattern Analysis and Understanding, Springer, 1990) DIP + CV Bevezető II.
Anyagadatbank c. tárgy gyakorlat Féléves tematika Adatbázis alapfogalmak, rendszerek Adatmodellek, adatbázis tervezés Adatbázis műveletek.
3. Vetületi ábrázolások számítási eljárásai
Bevezetés az alakmodellezésbe I. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
Bevezetés az alakmodellezésbe II. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
Összefüggések modelleken belül Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév.
Textúra elemzés szupport vektor géppel
Intelligens felderítő robotok Készítette: Györke Péter Intelligens rendszerek MSC szakirány Konzulens: Kovács Dániel László Méréstechnika és Információs.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Project Domino Marczin Tamás Tóth Tamás IAR2008. Tartalom 1.A célkitűzés 2.Kutatások 3.Felépítése A szoftver A hardver 4.Szoftver 5.Hardver 6.Működése.
TransMotion Emberi mozgás digitalizálása
Többszintű Tenyéralapú Biometrikus Azonosító Rendszer
Kézmozdulat felismerő rendszer
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
HF MINTA 2012/2013. ősz. HF Minta  Objektum-orientált program  „Adatvezérelt” alkalmazás írása  Fájl kezelés (olvasás, írás)  Menü készítése  5-6.
Felbontás és kiértékelés lehetőségei a termográfiában
Szabályzó tervezése intelligens kamerával
Készítette: Derecskei Nikolett
Máté: Orvosi képfeldolgozás5. előadás1 Mozgó detektor: előnyHátrány állójó időbeli felbontás nincs (rossz) térbeli felbontás mozgójó térbeli felbontás.
Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Alkalmazott Matematikai Intézet, Neumann János Informatikai Kar, Óbudai Egyetem Mielőtt a virtuális térbe lépnénk.
Máté: Orvosi képfeldolgozás5. előadás1 yy xx Linearitás kalibráció: Ismert geometriájú rács leképezése. Az egyes rácspontok képe nem az elméletileg.
Vajta: Képfeldolgozás és megjelenítés 2015 tavasz
OpenCV CV = Computer Vision
TransMotion – Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens:
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Neumann János Informatikai Kar
Grafikus Rendszerek 6. Camera.
3D megjelenítés eszközei
A fotogrammetria és távérzékelés oktatása
A számítógépek fejlődése
3. osztályban.
Előadás másolata:

Dplusz projekt 1 Dplusz projekt Készítők: Kerti Ágnes, Cseri Orsolya Eszter Konzulens: Vámossy Zoltán docens Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány

Dplusz projekt2 Miről lesz szó?  Mi az a 3D rekonstrukció?  A projekt céljai  A rendszer tervezett felépítése

Dplusz projekt3 3D rekonstrukció  Képalkotás: 1 dimenzió „elvesztése”  A 3D rekonstrukció célja: az elveszett információ visszaállítása (több képből)  Miért lehet szükség rá?  Orvosi alkalmazások  Űrkutatás  Látványtervek  Szórakoztatóipar (filmek, játékok)

Dplusz projekt4 A folyamat  Kamerakalibráció (opcionális)  Sztereo párosítás  Fundamentális, esszenciális mátrixok (opcionális)  3D térbeli pontok előállítása

Dplusz projekt5 Kamerakalibráció  Tanórán ismertetett problémakör  Cél: a sztereó rendszer külső és belső paramétereinek megállapítása  Külső (extrinsic): világ koordináta-rendszere  kamera koordináta-rendszere  Belső (intrinsic): kamera koordináta- rendszere  pixelkoordináták

Dplusz projekt6 Sztereo párosítás  Két képen az összetartozó pontok megkeresése

Dplusz projekt7 Módszerek  Intenzitásalapú  Az első képről vett pixelhez a második képről párt keres (környezet intenzitása alapján)  Jellemzőalapú  Jellemzőkeresés után a jellemzők tulajdonságai alapján határozza meg az összetartozókat  Pontok  Vonalak  Szegmensek  Ezek a módszerek lassúak és pontatlanok lehetnek!

Dplusz projekt8 Diszparitás  = Koordinátapozíció-különbség  + =

Dplusz projekt9 Diszparitás  A diszparitásértékek alapján történik a rekonstrukció  Kis diszparitás = nagy távolság  A diszparitás fordítottan arányos a távolsággal

Dplusz projekt10 Rekonstrukció  Ha történt kalibráció (így a belső és külső paraméterek ismertek), akkor a feladat ezután egyszerű  Háromszögelés  Ha csak a belső paraméterek ismertek, vagy semmilyen paraméter nem ismert, akkor bonyolultabb  Mátrixalgebra  Lineáris egyenletrendszerek

Dplusz projekt11 A projekt  Cél: egy tárgyról készült fényképek alapján 3D modell előállítása  Drótváz előállítása  Textúraillesztés  Megjelenítés  Exportálás

Dplusz projekt12 Rendszerterv ExportálásElőfeldolgozás GUI Sztereo párosítás Kalibráció Rekonstrukció Objektum elkészítése Megjelenítés

Dplusz projekt13 Fejlesztés  Először külső librarykból, amit lehet  Így alrendszerenként külön fejleszthető  Későbbiekben kiváltás a saját kódunkkal GUIElőfeldolgozás Megjelenítés Sztereo párosítás ObjektumkészítésRekonstrukció ExportEgyéb Egyéb

Dplusz projekt14 Tesztelés  Függvényenként  Osztályonként (függvények együtt)  Alrendszerenként (osztályok együtt)  Rendszerként (alrendszerek együtt)  Különböző kamerákkal  Különböző hardvereken

Dplusz projekt15 Összefoglalás  Rekonstrukció: bonyolult művelet  számos alkalmazás  A projekt: szórakoztatóipari felhasználásra egyszerűen kezelhető eszköz lehet

Dplusz projekt16 Köszönjük a figyelmet!