Dr. Bolgár Judit ETIKAI DILEMMÁK MAGATARTÁS LÉLEKTANI ASPEKTUSA, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A KULTURÁLIS SOKKJELENSÉGRE 2008.11.07.Veszprém.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
Etikai Kódex.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Átjáró: szférák között - Kulturális antropológia és civil szervezetek. Alkalmazott antropológiai módszerek egy miskolci civil szervezet tevékenységében.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Szociális munka a börtönben
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A kulcskompetenciák.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Mészáros Attila Menedék Migránsokat Segítő Egyesület
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
AIDS –Etikai problémák az ápolásban. Az ápolónő alapvető kötelessége 4irányú (Ápolói Kódex,1973): Az ápolónő alapvető kötelessége 4irányú (Ápolói Kódex,1973):
Ápolásetika.
Az ápolók etikai kódexének helye és szerepe a gyakorlatban
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
KULTÚRA, ÉRTÉKEK, NORMÁK, DEVIANCIA
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Másság-tisztelet vagy személyi méltóság: a társadalompolitika válaszútja Kővári János
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
Érték és etika a szociális munka gyakorlatában / F. Loewenberg-R
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
Attitűdök – viselkedés – kognitív disszonancia Mikor kényszerülünk saját tetteink – attitűdjeink konzisztenciájának vizsgálatára?
Az elfogadók tipizálása. A., Az elfogadók innovativitás alapján történő kategorizálása I. Kezdetek II. Az elfogadás és normalitás S-alakú görbéje 1. kiindulópont:
A kriminálpszichológia
Alapjogi bevezetés Információs jogok.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A deviancia értelmezési kerete
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
A véleménynyilvánítás szabadsága. A szólás- és a sajtószabadság
Készítette:Pógyor István. A kisebbség, társadalmi értelemben egy adott társadalmon belül többé- kevésbé elkülöníthető, sajátos azonosságtudattal rendelkező.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
A felsőoktatáshoz kapcsolódó jogok az autonómia tükrében Stipta Zsuzsa Győr Május 27.
Telefon:72/
Társadalmi kiscsoportok, konformitás és deviancia
DR.BARACZKA KRISZTINA IÜ IDEG-ELMEORVOS SZAKÉRTŐ SE ÁOK IBOI
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Civil és állami partnerek együttműködése a kísérő nélküli kiskorúak érdekében SUBTITLE.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
„Fontos vagy, kérlek vigyázz magadra” Az emlő önvizsgálat fontosságának tudatosítása kamaszkorban Kónya Ilona Klinikai szakpszichológus.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
ISZLAMISTA INDÍTTATÁSÚ RADIKALIZÁLÓDÁS EURÓPÁBAN
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
ÜZLETI ETIKA I. Az etika tudományának fő területei
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Migráció és a struktúrális diszkrimináció kapcsolata
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Dr. Bolgár Judit ETIKAI DILEMMÁK MAGATARTÁS LÉLEKTANI ASPEKTUSA, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A KULTURÁLIS SOKKJELENSÉGRE Veszprém

egyetemes értékek 3 Veszprém A kulturális sokk fogalma, okai Kellemetlen érzések (aggodalom,bizonytalanság, orientációs zavar, stb), olyankor éljük át, amikor szokatlan, a korábbitól eltérő társadalmi környezetben kell tevékenykedni (Oberg után) Kellemetlen érzések (aggodalom,bizonytalanság, orientációs zavar, stb), olyankor éljük át, amikor szokatlan, a korábbitól eltérő társadalmi környezetben kell tevékenykedni (Oberg után) Okai: Okai: - túlnépesedés - túlnépesedés - határok átjárhatósága - határok átjárhatósága - információ robbanás feldolgozási idő csökkenés - információ robbanás feldolgozási idő csökkenés - a vonatkoztatási keret bizonytalan (többség- kisebbség) - a vonatkoztatási keret bizonytalan (többség- kisebbség)

egyetemes értékek 4 Veszprém Etikai-erkölcsi dilemmák kommunikációs nehézségek kommunikációs nehézségek konfliktusmentes alkalmazkodás módja konfliktusmentes alkalmazkodás módja beilleszkedési nehézségek beilleszkedési nehézségek szociális ügyetlenség szociális ügyetlenség hovatartozás (szociális identitás) kérdése hovatartozás (szociális identitás) kérdése a kanti kategorikus imperatívusz érvényessége a kanti kategorikus imperatívusz érvényessége Máté tanítása a cselekedetről Máté tanítása a cselekedetről

egyetemes értékek 5 Veszprém erkölcs és autonómia az erkölcsi önkorlátozás az autonóm törekvésekben, a viselkedésben az erkölcsi önkorlátozás az autonóm törekvésekben, a viselkedésben az önfeláldozás erkölcsi követelménye az önfeláldozás erkölcsi követelménye korlátozás vs. önkorlátozás korlátozás vs. önkorlátozás feltétel nélküli engedelmesség és döntési szabadság feltétel nélküli engedelmesség és döntési szabadság a „szokatlan helyzetek” erkölcsi dilemmája a „szokatlan helyzetek” erkölcsi dilemmája

egyetemes értékek 6 Veszprém Hadviselés a XXI. században többnemzetiségi műveletek „idegen” kultúrában többnemzetiségi műveletek „idegen” kultúrában az 5. cikkbe nem foglalt válságkezelési műveletek (az un. békeműveletek) az 5. cikkbe nem foglalt válságkezelési műveletek (az un. békeműveletek) „civil” értékek adaptálása „civil” értékek adaptálása „missziós” küldetés „missziós” küldetés

egyetemes értékek 7 Veszprém Az új kultúrához történő alkalmazkodás elméleti kerete (Ward;1996)

egyetemes értékek 8 Veszprém Lélektani dilemmák hagyományos civil értékek adaptálása hagyományos civil értékek adaptálása empátia és tolerancia a katonai műveletekben empátia és tolerancia a katonai műveletekben autonómia az erkölcs egyik feltétele autonómia az erkölcs egyik feltétele a „virtuális” felkészítés korlátai a „virtuális” felkészítés korlátai a felkészítők morális felelőssége a felkészítők morális felelőssége prevenció és rehabilitáció a lélektan eszközeivel prevenció és rehabilitáció a lélektan eszközeivel

egyetemes értékek 9 Veszprém Köszönöm a figyelmet!