Az idegennyelv-tanulással egszerzett plurikulturális kompetencia elősegíti az etnocentrizmus leküzdését. (Közös Európai Nyelvi Referencia keret – KER)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A diskurzusok alatt lezajló tudati folyamatokról Kántor Gyöngyi PTE, Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Iskola.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az informatika mindenkié
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Angol nyelvi kompetencia
Ami(ke)t kérek az osztálytól.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban. Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)
Globalizáció és oktatás
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Negyedik előadás Március 11
Szocializáció Fogalmak:
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
1 Edtwin_CARAP projekt március Többnyelvű módszertani adatbázis hasznáélata a magyar-osztrák határmenti régióban Többnyelv ű és interkulturális.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Nemzetek közötti kommunikáció Bevezetés Kulcsszavak definiálása.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
A fejlesztő értékelés.
A kulturális intelligencia
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
FELNŐTTKÉPZŐ SZERVEZETEK… Borsi Árpád főtitkárFVSZ Budapest, 2008.augusztus 27.
A minősítés és a standardok szükségessége a civil szektorban Szekér András „Bizalom és átláthatóság a civil szektorban” konferencia.
Somorja, október 28. Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
A kompetencia alapú oktatásról
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Rendhagyó irodalomkönyvek I/5.o., II/6.o. (Tíz-tíz oldalon) Kincsesbánya, Készítette: Keszte Jánosné.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Integráló iskolák a közoktatásban
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Az idegen nyelvi képzés kihívásai, tanulás-módszertani problémái
Az információ és kommunikáció szerepe a vidéki területek fejlesztésében Katonáné dr. Kovács Judit A Magyar Agrárközgazdaságtudományi.
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
Gaudium et Spes: Kihívások és kilátások Szeptember 10. Előadó: Dr. Tomka Ferenc.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) A kulturális idegen ábrázolásának kihívása 1. Hogyan ábrázoljuk az idegent, a másik kultúrát?
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Jelenkori társadalmi problémák és konfliktusok Tantárgyfelelős: Dr
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
Tehetséggondozó jó gyakorlatok a hazai köznevelési rendszerben Dr. Péter-Szarka Szilvia - Fuszek Csilla.
Miért fontosak a határok?
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Gyakorlat.
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Közösen a bántalmazás ellen
Előadás másolata:

Az idegennyelv-tanulással egszerzett plurikulturális kompetencia elősegíti az etnocentrizmus leküzdését. (Közös Európai Nyelvi Referencia keret – KER)

A legbiztosabb, ha az ember nem bízik senkiben (Kopp 2008)

Az idegennyelvi tanóra egy olyan közeg, Ahol a tanuló nem a fiktív nyelv és Kultúra kapcsolatát éli meg, hanem az egyéni, személyes különbségeket is.

Az idegennyelvi órák mindennapi Tevékenységeiben azt várják el a Tanulóktól, hogy a más kultúrát (egyéni differenciát) képviselő Embereket el tudják fogadni, és Együtt tudjanak velük működni.

Ha a másik fél kultúrájának tisztelete és a tolerancia mellett olyan nézetet is elsajátítunk, hogy „ Ha szükséges, akkor vele is meg tudok egyezni, hogy teljesíthessük a feladatot.” akkor talán láthatóvá válik az (előadásban) említett társadalmi problémák megoldása is.