Pályaorientáció – mérés, szoftver fejlesztés a Somogyi TISZK-ben Kaposvár, 2009. szeptember 8.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Szervezetfejlesztési Program
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
A tanári munka értékelése
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Humánkineziológia szak
Életpálya-építés fiatalkorban
Értékelés a pedagógiában
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Koordináta transzformációk
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
A munka világával kapcsolatos tudás
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Darupályák tervezésének alapjai
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Iskolaválasztási tanácsadás STEVANYIK LÁSZLÓ.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Rendészeti vezető-kiválasztás
szakmérnök hallgatók számára
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Mérések MA-DAQ műszerrel 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Pedagógus értékelési rendszer
Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Az üzletek operatív működtetése
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Pályaorientáció – mérés, szoftver fejlesztés a Somogyi TISZK-ben Kaposvár, szeptember 8.

2009 szeptember 8.2 Fogalmak kapcsolata Értékelés Ellenőrzés Mérés Adatgyűjtés

2009 szeptember 8.3 Mérés összehasonlítás etalonnal, skálával, számszerűsítés számok hozzárendelése az objektumhoz,

2009 szeptember 8.4 A pedagógiai mérés alapelvei objektivitás érvényesség = validitás megbízhatóság = reliabilitás

2009 szeptember 8.5 Értékelési típusai (Scriven) Diagnosztikus Helyzetfeltárás, tervezés, döntés előkészítés, diagnózist, leírást ad Formatív Fejlesztés, korrekció, folyamatszabályozás, okfeltáró jellegű, formáló, segítő, tantárgyi követelményekhez viszonyít Szummatív  Minősítés, visszacsatolás, rendszer-szabályozás, lezáró jellegű

2009 szeptember 8.6 Mit és miért mérjünk? Ismereteket Készségeket, képességeket: a tudás alkalmazásának módja Személyes tulajdonságokat Pályaérdeklődést

2009 szeptember 8.7 A 90-es évek-től napjainkig A 80-as évek közepéig A 60-as évek végéig A munkaerőpiac és az oktatás kapcsolata Extenzív gazdaság Stabil követelmények Stabil munkahelyek Extenzív gazdaság Stabil követelmények Stabil munkahelyek Életre szóló szakmai tudás Életre szóló szakmai tudás Pályaválasztás Intenzív gazdaság Instabil munkahelyek Kiszámítható elvárások Intenzív gazdaság Instabil munkahelyek Kiszámítható elvárások Megújuló szakmai tudás + munkaerő-piaci ismeretek Megújuló szakmai tudás + munkaerő-piaci ismeretek Pályaorientáció Globális gazdaság Eltűnő szakmák, munkahelyek Kiszámíthatatlan elvárások Globális gazdaság Eltűnő szakmák, munkahelyek Kiszámíthatatlan elvárások Egész életen át tartó tanulás Életpálya-építés Munkaerő-piaci állapotok Az oktatás feladata A kapcsolat

2009 szeptember 8.8 Pályaorientáció és a mérés Pályaorientáció: olyan folyamat, amely a tanuló egyéni igényeinek figyelembevételével segíti a megfelelő pálya, szakmai kiválasztását Pályaválasztás – munkába állás reális önismeret Életút alakítása – reális önismeret

2009 szeptember 8.9 Mérjünk, de hogyan? Papíralapon  Előnyei  hátrányai Digitálisan  Előnyei  hátrányai

2009 szeptember 8.10

2009 szeptember 8.11 A kérdőívek, tesztek csoportosítása A kérdőívek alkalmasak tulajdonságaink, képességeink megismerésére, tesztelésére, fejlesztésére, valamint a későbbiekben a tanulói teljesítmény mérésére. Személyiségfeltáró tesztek Pályaorientációs tesztek

2009 szeptember 8.12

2009 szeptember 8.13 „A” TESZTCSOMAG: 13 – 14 évesek „B” TESZTCSOMAG: 15 – 17 évesek „C” TESZTCSOMAG: 18 – 19 évesek Az életút alakításához kapcsolódó tesztek – pályaorientáció

2009 szeptember 8.14 „A” TESZTCSOMAG Fókuszban: személyiségvizsgálat, képességek – készségek feltárása, erősségek és gyengeségek feltérképezése, a továbbtanulás fő irányának meghatározása (munkatartalom) Módszertan: Az „A” csomag egyrészt az általános iskola befejező szakaszában ajánlott, így azok a szakképző középfokú intézmények, akik közvetlen kapcsolatban vannak alapfokú oktatási intézménnyel, ezt az együttműködést kihasználva, már 13 – 14 éves kortól közreműködhetnek a tanulók életpályájának alakításában. Másrészt használhatók a 9. évfolyamon.

2009 szeptember 8.15

2009 szeptember 8.16

2009 szeptember 8.17 „B” TESZTCSOMAG Fókuszban: A munkafeltételekre vonatkozó elképzelések feltárása Módszertan: A „B” csomag 10. évfolyamos korosztály számára ajánlott Ha a tanuló bizonytalan, hogy a szakmaválasztást illetően jó irányban indult – e el, akkor az „A” tesztcsomag egyes tesztjeit újra elvégeztethetjük, Eysenck - féle személyiségvizsgálat; Hajlam és hivatás; Motiváció; kiegészülve a Munka – érdeklődés kérdés-sorával

2009 szeptember 8.18

2009 szeptember 8.19

2009 szeptember 8.20

2009 szeptember 8.21 „C” TESZTCSOMAG Fókuszban: Társas kompetenciák, a munkatapasztalatok elemzése annak érdekében, hogy meghatározzuk az egyén számára ideális foglalkozást, állást. Módszertan: A „C” csomagban található tesztek eredményeit beillesztve a korábbi tesztek eredményei közé, kialakul, hogy milyen szakterületen, milyen munka, munkakör a tanuló számára az ideális.

2009 szeptember 8.22

2009 szeptember 8.23

2009 szeptember 8.24 A felhasználói kezelésről Adminisztrátor intézményi admin, intézmények, felhasználók kezelése, Szerkesztő – tesztek, oldalak készítésének a joga Moderátor Tanár – tesztek készítése, tanulók, tanulócsoportok regisztrációja, csoportos tesztek indítása Tanuló – az editor felületen semmiféle jogkörrel nem rendelkezik, a publikus felületen töltheti ki a teszteket látogató

2009 szeptember 8.25 Felhasználók – tanár, diák, stb. 1. csoport  Diák 1  Diák 2  Diák 3 …  Látogató1  Diák 1  Diák 2  Diák 3 …  Látogató1 2. csoport  Diák 11  Diák 12  Diák 13 …  Látogató5  Diák 11  Diák 12  Diák 13 …  Látogató5 Tanárok  Tanár1  Tanár2  Szerkesztő1 … Intézmény adm. Adminisztrátor  Tanár1  Tanár2  Szerkesztő1 … Intézmény adm. Adminisztrátor

2009 szeptember 8.26 ’A’ tesztek leírása ………. ….. ……… ’A’ tesztek leírása ………. ….. ……… Tesztsorozat 1  Teszt 1  Teszt 2 időkorlátos Tesztsorozat 1  Teszt 1  Teszt 2 időkorlátos Tesztsorozat 2  Teszt 2  Teszt 3 Tesztsorozat 2  Teszt 2  Teszt 3 Teszt 1 leírása ………. ….. ……… Teszt 1 leírása ………. ….. ……… Teszt 1  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 Teszt 1  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 Teszt 2 leírása ………. ….. ……… Teszt 2 leírása ………. ….. ……… Teszt 2  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 Teszt 2  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 ’B’ tesztek leírása ………. ….. ……… ’B’ tesztek leírása ………. ….. ……… Teszt 3 leírása ………. ….. ……… Teszt 3 leírása ………. ….. ……… Teszt 3  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 Teszt 3  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 Teszt 4 leírása ………. ….. ……… Teszt 4 leírása ………. ….. ……… Teszt 4  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 Teszt 4  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 OldalakTesztekTesztsorozatok

2009 szeptember 8.27 ’B’ tesztek leírása ………. …… ’B’ tesztek leírása ………. …… Teszt 2 leírása ………. ….. ……… Teszt 2 leírása ………. ….. ……… ’A’ tesztek leírása ………. …… ’A’ tesztek leírása ………. …… Tesztsorozat 1  Teszt 1  Teszt 2 időkorlátos Tesztsorozat 1  Teszt 1  Teszt 2 időkorlátos Tesztsorozat 2  Teszt 2  Teszt 3 Tesztsorozat 2  Teszt 2  Teszt 3 Teszt 1 leírása ………. ….. ……… Teszt 1 leírása ………. ….. ……… Teszt 1  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 Teszt 1  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 Teszt 2 leírása ………. ….. ……… Teszt 2 leírása ………. ….. ……… Teszt 2  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 Teszt 2  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 Tanárok (admin) Tanár1 Tanár2 Szerkesztő1 … Intézmény adm. Adminisztrátor Tanár1 Tanár2 Szerkesztő1 … Intézmény adm. Adminisztrátor 1. csoport Diák1 Diák2 Diák3 … Látogató1 Diák1 Diák2 Diák3 … Látogató1 2. csoport Diák10 Diák11 Diák12 … Látogató5 Diák10 Diák11 Diák12 … Látogató5 Teszt 3  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10 Teszt 3  Kérdés 1  Kérdés 2 …  Kérdés 10

2009 szeptember 8.28 Tesztek típusai Text – szöveges válasz Radio – feleletválasztás Checkbox – jelölőnégyzet Radio csoport – a tesztsorozat kérdéseit csoportokba rendezve értékeli ki Swf szövegértés – egyedi animációval megvalósított teszt, melyek a fenti tesztípusokkal nem megvalósíthatóak

2009 szeptember 8.29 Tesztek típusai Text: szöveges választ esetén a diáknak be kell gépelnie a jó választ vagy válaszokat.

2009 szeptember 8.30 Radio: Automatikusan kiértékelt tesztek esetében az egyik leggyakrabban használt válaszadási forma a rádiógomb, egyszerre csak egyet lehet kiválasztani a rádiógombok közül

2009 szeptember 8.31 Checkbox: vagy jelölőnégyzetet, akkor használjuk, ha egy kérdésre több lehetséges jó válasz is van

2009 szeptember 8.32 Sorrendező: Abban az esetben használjuk, ha a kérdésre adott megoldásként a feltüntetett válaszok sorrendjének felállítását várjuk. A válasz csak a pontos sorrend megadásakor ér pontot „Swf szövegértés: Ezzel a típussal flash animációt tölthetünk fel a rendszerbe. Ebben az esetben az animáció tartalmazza a feladatot és a feladat kiértékelését is – válaszként a rendszernek vagy egy pontszámot, vagy szöveges választ küld tovább.

2009 szeptember 8.33 Radio csoport: A Radio típushoz képest eltérés a kiértékelésben van. A radio csoportot olyan (általában pszichológiai) teszteknél alkalmazzuk, amely tesztsorozat kiértékelése több szempont szerint történik. Pszichológiai teszteknél például a különböző képességeket, attitűdöket felmérő kérdések a teszten belül gyakran keverve jelennek meg. Pl. a jó kommunikációs készséget a 2,5, és 10. kérdésre adott válasz alapján lehet lemérni. Ilyenkor a teszten belül a kérdéseket csoportosítjuk. Az egy csoportba kerülő kérdéseket azonos sorszámmal kell ellátni. Eysenck-féle személyiségvizsgálat kérdései és a kérdéscsoportok szerkezete – a sárga háttérrel kiemelt oszlop adja meg a kérdés csoport besorolását:

2009 szeptember 8.34 Kérdés PontértékPontértékTípus V ál a sz o k sz á m a Válas zok véletl en sorre ndbe n EgyébEgyébVálasz Ért ék (pl hel ye s vál asz : 0 va gy 1) Egyé b Szeretnél körülnézni egy régi kísértetkastélyban?0radio csoport001NEM0 IGEN1 Gyakran érzed azt, hogy az élet egyhangú?0radio csoport002NEM0 IGEN1 Lehet, hogy többször keveredsz veszekedésbe, vitába, mint mások?0radio csoport002NEM0 IGEN1 Mindig befejezed a házi feladatod, mielőtt szórakozni kezdesz?0radio csoport004NEM0 IGEN1 Ha nincs kéznél szemétkosár, akkor a földre dobod a hulladékot?0radio csoport004NEM1 IGEN0 Szeretsz olyasmit csinálni, amiben gyorsan kell cselekedni?0radio csoport001NEM0 IGEN1 Aggódsz olyan kellemetlenségek miatt, amik esetleg megtörténhetnek veled?0radio csoport003NEM1 IGEN0

2009 szeptember 8.35 Értékelés Kiértéke lőevaluation/radio_dimensions.php Csoport Érték - től Érték - igMegnevezésLeírás 1011IntrovertáltAz introvertált személyek befelé fordulóak 11222ExtrovertáltAz extrovertált személyeknél erős a külvilág 2010Érzelmi stabilitásAz érzelmi kiegyensúlyozottság vagy stabilitás 21116Érzelmi labilitásAz érzelmi kiegyensúlyozottság vagy stabilitás 21724NeuroticizmusAz érzelmi kiegyensúlyozottság vagy stabilitás 308Egészséges személyiség Összetevői ennek a dimenziónak az impulzivitás 3912Agresszióra hajlamos Összetevői ennek a dimenziónak az impulzivitás Igen erősen agresszív személy Összetevői ennek a dimenziónak az impulzivitás 4012A teszt értékelhetőA teszt validitását, érvényességét mutatja a 41323A teszt nem értékelhetőA teszt validitását, érvényességét mutatja a

2009 szeptember 8.36

2009 szeptember 8.37 A szerkesztő felület A meglévő tesztek felhasználása saját diákok mérésére Lehetőség van a meglévő tesztek közül válogatva új tesztsor kialakítására Új tesztsor létrehozása Saját tanulói csoportok létrehozása A tanulói csoportok számára időkorlátos tesztsorozat indítása A tesztek eredményének értékelése a rendszer segítségével

2009 szeptember 8.38 Tesztek létrehozása A tesztek oldalakhoz kapcsolódnak Jelszóval védhetőek A tesztek kiértékelése történhet pontszám alapján, vagy Lehet szöveges kiértékelésű Feltölthető on-line Szerkeszthető Excelben, és feltölthető Excel állományból

2009 szeptember 8.39 Köszönöm a figyelmüket!