Onkológiai szakdolgozók képzése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Átjárhatóság, kreditek az egészségügyi szakképzésben
Advertisements

Az új OKJ elemei A kompetencia alapú képzés
Ápolási Igazgatók Fóruma
Ferenczi Sándor Egészségügyi Szakközépiskola
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
Elkerülhető ellátási hibák az egészségügyben(?)
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„New Hungary” Rural Development Programme A vidékfejlesztés lehetősége: Új Magyarország Vidékfejlesztési Program 2007 – 2013 HVI Képzés 2008.
AZ EGÉSZSÉGÜGYI SZAKKÉPZÉSSEL KAPCSOLATOS IGÉNYEK
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Éves beszámoló Nyomonkövetési munkacsoport július 2 „Mércénk az ember”
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A továbbképzés szerepe az élethosszig tartó tanulásban
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Szakképzési dokumentumok
OKJ módosításból adódó feladatok,
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Ön hol képeztethETI a kollégáit?
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
ÚTLEVÉL A GYORS ELHELYEZKEDÉSHEZ! Eü. Kar véd ő n ő Egészségügyi gondozás és prevenció gyógytornász Ápolás és betegellátás képalkotó diagnosztikai analitika.
Kapcsolatrendszer név titulus eLearning Igazgatóság Educatio KHT.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
Szakképzés alakulása Magyarországon, a közép-dunántúli régióban
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Jahn Ferenc utcai Rehabilitációs Centrum
A kamara szerepe a duális szakképzésben január 27.
Új Magyarország Fejlesztési Terv Egészségügyi fejlesztési lehetőségek Gál Ilona közgazdasági szakállamtitkár Új Magyarország Fejlesztési Terv Egészségügyi.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Szakmai beszámoló Bognár Márta tagozatvezető Bognár Márta tagozatvezető.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Egészségügyi szervezetek az egészségügyről
KAPOSVÁRI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM NAGYATÁDI ADY ENDRE GIMNÁZIUMA, SZAKGIMNÁZIUMA, SZAKKÖZÉPISKOLÁJA.
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
HOSPITIUM MARKUSOVSZKY SAVARIENSE
A magyar LLG Tanács ülése
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
ÁLTALÁNOS ORVOSTUDOMÁNYI KAR
Belgyógyászati Intézet Gyermekgyógyászati Intézet Sebészeti Intézet
moduláris szakképzési szerkezet
Kispálné Horváth Mária
HHR.
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

Onkológiai szakdolgozók képzése Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Vízvári László

Tartalom Aktualitások Fejlesztések alapelvei Az új struktúra Anomáliák Az új közeg

Nemzeti rák ellenes program Célkitűzések Humán erőforrás fejlesztés vetülete Képzési támogatás Továbbképzési támogatás Továbbképzési tananyagok Tanulmányutak Ismétlés

Nemzeti Fejlesztési Terv (I.) Humán- Erőforrás Fejlesztés Operatív Program HEFOP Gazdasági Verseny- képesség Operatív Program GVOP Környezet- védelmi és Infrastruktúra Operatív Program KIOP Agrár- és Vidék- fejlesztési Operatív Program AVOP Regionális Fejlesztési Operatív Program RFOP 3. prioritás: Az egész életen át tartó tanulás és az alkalmazkodó képesség támogatása 2. intézkedés: A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése 1. komponens: Új szakképzési szerkezet

Új szakképzési szerkezet HEFOP 3.2.1. CÉLOK Az oktatás és képzés gazdasággal való kapcsolatának erősítése Az Országos Képzési Jegyzék (OKJ) korszerűsítése, a szakképesítések számának csökkentése (kb. 400 szakképesítés) A szakképzés tartalmának és szerkezetének megújítása A modul rendszerű képzés fejlesztése és bevezetése KEDVEZMÉNYEZETTEK: Nemzeti Szakképzési Intézet – Fő kedvezményezett, konzorcium vezető Új szakképzési szerkezet Educatio Közhasznú társaság – Kedvezményezett Tananynag digitalizálás Apertus Közalapítvány – Kedvezményezett Tananyag digitalizálás Szakértői kör Új szakképzési szerkezet

Új szakképzési szerkezet Alap-szakképesítési (csoport) Rész-szakképesítés Szakképzési elágazás Ráépülő szakképesítések Alapmodulok Kiegészítő modulok RÁÉPÜLŐ SZAKKÉPESÍTÉSEK ELÁGAZÁSOK Alap szakképesítés Rész-szakképesítés

Alapmodulok és kiegészítő modulok Kiegészítő modulcsoport Alap modulcsoport

Egészségügyi szakképzés MEGNEVEZÉS RÉSZ-SZAKKÉPESÍTÉS ELÁGAZÁS RÁÉPÜLÉS Ápoló 9 Eü. asszisztens 3 10 Radiográfus 5 Műtéti asszisztens 2 1 Orvosi laboratóriumi technikai asszisztens Kórszövettani asszisztens Eü. gázmester Ortopédiai eszközkészítő Masszőr Fogtechnikus Mentőápoló Rehabilitációs tevékenység terapeuta Boncmester Eü. gyakorlatvezető Eü. memedzser Szülésznő Ápolási asszisztens Gyógyászati segédeszköt forgalmazó*** 18 12 12 28

Ráépülő szakképesítés Ápoló Szakképesítés Rész-szakképesítés Ráépülő szakképesítés

Ráépülő szakképesítés Elágazás Ráépülő szakképesítés Szakképesítés

Ráépülő szakképesítés

Műtő szakasszisztens Szakképesítés Rész-szakképesítés Elágazás Ráépülés

Hematológiai, transzfúziológiai szakasszisztens Humángenetikai szakasszisztens Szakképesítés Rész-szakképesítés Elágazás Ráépülés

Szakképesítés Ráépülés

Szakképesítés Elágazás

Szakmai vizsgák Kompetencia vizsga Számonkérési formák Követelmény modulok Szóban Kompetencia vizsga Számonkérési formák Modulok súlyozása Végleges értékelés Gyakorlatban Írásban Interaktív módon

Köszönöm a figyelmüket! Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Vízvári László lvizvari@eti.hu